Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, du har overbevist meg! ;) Mulig fordommene mine er basert på filmen, og blir forsterket av at coveret på bok 1 jo er fra filmen. Men jeg leste litt om den på Haugenbok, og det virker spennende at hovedpersonen er en gutt med ADHD og litt andre utfordringer. Det burde gi rom for identifikasjon for en del, og det er positivt. :)

Jepp, filmen er en smule *kremt* uheldig... :gjeiper: Gutten har både ADHD og dysleksi - om jeg ikke tar feil er det visst inspirert av et av barna til forfatteren under idéen "man kan være superhelt selv om man er annerledes".

God fornøyelse :)

Skrevet

Hun er ikke like forsvarsløs og stiv, men synes allikevel at hun er en smule sippete xD Du får se hva du synes =)

Jeg har ikke lest mye ennå, men så langt liker jeg Nora bedre enn Bella. Nora og Patch møter jo hverandre på nesten samme måte som Bella og Edward. Dude oppfører seg som en skit, Bella gjør ikke noe (annet enn å fundere på om hun lukter drit), Nora har vett nok til å bli forbanna. Og hun er noen hakk mer handlekraftig. Jeg vil påstå at er en mer sunn reaksjon. Gi ham motstand, tenk på karakterene dine og prøv å bli kvitt ham. ;) Og det er litt ironisk at engelen er mer badass og arrogant enn vampyren. ;) OG, stort pluss, han har fortsatt ikke glitret eller blitt beskrevet som en hunkydunky, modellpen Adonis med diamanter i håret! ;)

Når det er sagt, jeg er ikke hekta ennå. Det går jævelsk fort frem? Man har nesten ikke åpnet boka før de har møttes og begynt å krangle!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har ikke lest mye ennå, men så langt liker jeg Nora bedre enn Bella. Nora og Patch møter jo hverandre på nesten samme måte som Bella og Edward. Dude oppfører seg som en skit, Bella gjør ikke noe (annet enn å fundere på om hun lukter drit), Nora har vett nok til å bli forbanna. Og hun er noen hakk mer handlekraftig. Jeg vil påstå at er en mer sunn reaksjon. Gi ham motstand, tenk på karakterene dine og prøv å bli kvitt ham. ;) Og det er litt ironisk at engelen er mer badass og arrogant enn vampyren. ;) OG, stort pluss, han har fortsatt ikke glitret eller blitt beskrevet som en hunkydunky, modellpen Adonis med diamanter i håret! ;)

Når det er sagt, jeg er ikke hekta ennå. Det går jævelsk fort frem? Man har nesten ikke åpnet boka før de har møttes og begynt å krangle!

Syntes også at det gikk fryktelig fort :gjeiper: Rekker jo ikke å bli kjent med hverandre før ting begynner å skje. Der ligger Stephenie Meyer bedre an, selv om jeg selvsagt ikke liker Bella bedre som karakter enn Nora av den grunn.

Adonis med diamanter i håret? :fnise: Tror du slo spikeren på hodet der.

Skrevet

Mine favoritter er Harry Potter og The Hunger Games. Andre gode bøker jeg har lest i år er The Chaos Walking-triologien av Patrick Ness, Study-serien av Maria V. Snyder, Divergent av Veronica Roth, Unwind av Neal Shusterman og Inside Out og Outside In av Maria V. Snyder :) Av bøker utenfor Fantasy-sjangeren liker jeg veldig godt Between Shades of Gray av Ruta Sepetys!

Skrevet

Oi, jeg har jo helt glemt å nevne Uglies-serien av Scott Westerfield. Det er en mer moderne fantasy og helt fantastisk! Tror de fleste bøkene er kommet ut på norsk også nå. :jepp:

Skrevet

Syntes også at det gikk fryktelig fort :gjeiper: Rekker jo ikke å bli kjent med hverandre før ting begynner å skje. Der ligger Stephenie Meyer bedre an, selv om jeg selvsagt ikke liker Bella bedre som karakter enn Nora av den grunn.

Adonis med diamanter i håret? :fnise: Tror du slo spikeren på hodet der.

Enig! :)

Nå har jeg kommet litt lenger, og jeg syntes Fitzpatrick er flinkere til å bygge opp spenningen. Jeg nærmer meg vel 150 sider, og jeg lurer stadig på hva som skjer. Twilight var mer forutsigbar. Jeg syntes opptakten i Fallen engel er mer spennende.Det ligger noe og lurer i bakgrunnen, men det er ikke like lett å få taket på det som i Twilight. Og jeg liker også Patch bedre enn Edward. Det vil si, begge skal vel være mystiske og litt skumle. Patch er faktisk det, i motsetning til Edward som bare er premenstruell. Nora er jo selv ganske delt i synet på ham, om det er best å fly som faen i motsatt retning eller mot ham. Som leser sitter jeg med litt samme følelse, det er vanskelig å bestemme seg for om han er snill eller truende.

Men det går fortsatt i et ekstremt tempo. For meg som voksen leser er det ikke nødvendigvis bra, men for en ungdomsleser kan det være en god ting. Det er noen av de som må ha spenning og handling fra første side, og der treffer isåfall Fallen engel bedre enn Twilight. Så det er mulig den passer for de som syntes Twilight blir langtekkelig?

Skrevet

Da har bøkene kommet, nå må jeg bare finne ut hvilken bok jeg skal lese først! :nigo:

Babyblue: jeg fikk forresten litt angst i sjelen når jeg pakket ut fjortiscrush boka di! Med store bokstaver, øverst på coveret, lyser nemlig følgende mot meg: jeg elsker denne historien! Stephenie Meyer. Så nå er jeg spent! :sjarmor:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Stephanie hadde anbefalt den engelske utgaven av "Hunger games" også, så jeg tror ikke du skal frykte det verste av den grunn :laugh:

God lesing :nigo:

Skrevet

Stephanie hadde anbefalt den engelske utgaven av "Hunger games" også, så jeg tror ikke du skal frykte det verste av den grunn :laugh:

Haha, av alle mulige forfattere de kan bruke til å gi bøker et kvalitetsstempel, så må Meyer være den verste! :nigo: Jeg har såpass fete fordommer mot dama, at jeg hadde jeg bare sett en random bok med den vurderingen klistret over coveret, så hadde jeg valgt en annen bok. :sjarmor:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Du er ikke den eneste, jeg var veldig skeptisk før jeg begynte på boka for å si det sånn :laugh:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Da har bøkene kommet, nå må jeg bare finne ut hvilken bok jeg skal lese først! :nigo:

Babyblue: jeg fikk forresten litt angst i sjelen når jeg pakket ut fjortiscrush boka di! Med store bokstaver, øverst på coveret, lyser nemlig følgende mot meg: jeg elsker denne historien! Stephenie Meyer. Så nå er jeg spent! :sjarmor:

Hahaah! La også merke til det da jeg pakket ut trilogien. "Stephenie Meyer ja... okei...." :overrasket:

Morsom historie: Bestilte serien fra Amazon og hentet alle tre bøkene på posten, også kom de i en sånn anonym sekk med utenlandske bokstaver på. Faren min bare "sikker på at det er så smart å åpne den...?" Men det var ikke en bombe, bare bøker, haha!

Nå vet jeg ikke hvordan du liker bøkene du som er voksen, men jeg synes de er langt bedre enn twilight. Muligens litt mye angst og sånt, men ganske spennende og morsomme bøker : D

Gjest BabyBlue
Skrevet

Twilight står også klistret på nye kopier av wuthering hights "as mentioned in twilight!" eller noe. Det er overalt, men man må ikke sky helt vekk fra bøker av den grunn :fnise:

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Må huske å finne en gammel utgave av Wuthering Heights når jeg skal starte boksamlingen min igjen :opplyser:

Endret av Wolfmoon
Annonse
Skrevet

Twilight står også klistret på nye kopier av wuthering hights "as mentioned in twilight!" eller noe. Det er overalt, men man må ikke sky helt vekk fra bøker av den grunn :fnise:

Jesus Kristus, si at du kødder? Arhk, jeg gremmes! :snurt::skratte:

Skrevet

Hahaah! La også merke til det da jeg pakket ut trilogien. "Stephenie Meyer ja... okei...." :overrasket:

Morsom historie: Bestilte serien fra Amazon og hentet alle tre bøkene på posten, også kom de i en sånn anonym sekk med utenlandske bokstaver på. Faren min bare "sikker på at det er så smart å åpne den...?" Men det var ikke en bombe, bare bøker, haha!

Nå vet jeg ikke hvordan du liker bøkene du som er voksen, men jeg synes de er langt bedre enn twilight. Muligens litt mye angst og sånt, men ganske spennende og morsomme bøker : D

Vel, jeg kom meg jo gjennom Twiligt, nesten uten sår på sjelen, så det skal nok gå greit. :fnise: Dessuten leste jeg Sagaen om Isfolket når jeg var 12-13 år, så jeg er ganske herda! :ninja:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Vel, jeg kom meg jo gjennom Twiligt, nesten uten sår på sjelen, så det skal nok gå greit. :fnise: Dessuten leste jeg Sagaen om Isfolket når jeg var 12-13 år, så jeg er ganske herda! :ninja:

Lykke til da : D Ikke drep meg om du ikke liker de, haha :fnise:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jesus Kristus, si at du kødder? Arhk, jeg gremmes! :snurt::skratte:

Neeei. Nothing but the truth xD

Se HER!

Bella and Edwards favourite book? Til og med feil info for pokker! :skratte:

Skrevet

Neeei. Nothing but the truth xD

Se HER!

Bella and Edwards favourite book? Til og med feil info for pokker! :skratte:

:sur: :sur: :sur:

Jeg føler på meg at Emily Brontë vrir seg i grava! :ler:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...