Søster K Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Noen som har peiling på hva man får i støtte fra nav (?) og hvordan reglene er når man er student og gravid? Jeg jobber ikke, er student på heltid. Mannen jobber fulltid. Også er det vel noe med lånekassen også, man må bli gravid eller føde innenfor et visst tidsrom?
Shabana Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Noen som har peiling på hva man får i støtte fra nav (?) og hvordan reglene er når man er student og gravid? Jeg jobber ikke, er student på heltid. Mannen jobber fulltid. Også er det vel noe med lånekassen også, man må bli gravid eller føde innenfor et visst tidsrom? I og med at du ikke jobber har du krav på en engangssum på og far får betalt som lønn den tiden han har permisjon. Mener å huske at du kunne få full støtte fra lånekassen hvor 0 kr er lån i mors permisjonstid. Da er det heller ingen krav til at du må ta eksamen. Likevel ingen som nekter deg om du ønsker å gjøre det. Her er siden til NAV med info: NAV om foreldrepenger ved fødsel NAV har også en side på facebook hvor man kan stille spørsmål: NAV på facebook Lykke til videre
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Du får engangsbeløp fra NAV og det er det. Pappaen får etter egen lønn. Før fikk ikke faren pappaperm dersom ikke mor hadde jobbet en viss prosent (tror det var 50%), men jeg er ganske sikker på at den teite regelen er fjernet nå. Fra Lånekassen får du alt som stipend det året du har permisjon. Du kan velge å studere som vanlig eller bare la være. Du kan også få foreldretillegg fra Lånekassen, men da må far tjene lite. For å få fra lånekassen må du ha hatt rett til lån og stipend de siste 6 mnd før permisjonen starter. Du kan f.eks. ikke henge etter mer enn 60 studiepoeng og likevel få penger fra Lånekassen.
Søster K Skrevet 17. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2011 Tuusen takk for svar begge to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå