Gå til innhold

Er jeg den eneste som ikke er fan av Twilight?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til ære for Tabris og alle andre som setter pris på Lestat på sitt beste:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker egentlig Queen of the Damned-filmen, samt også en del av musikken der (ble spilt mye i min litt mer rebelske senungdomstid), men til tross for det synes jeg ikke den når IwtV opp til knærne engang. (Men er selvsagt milevis unna Twilight-nivå).

Dette minner meg på at jeg må lese flere av bøkene i Lestat-serien...

Jeg er enig. :) Men jeg har også inntrykk av at det er to ganske forskjellige budsjetter bak filmene. IwtV var jo en blockbuster med de heteste skuespillerne i Hollywood (Tom Cruise, Brad Pitt, Antonio Banderas OG en purung Kirsten Dunst). QotD er vel sånn sett smalere, og i en litt annen klasse. Men den er fortsatt heit som fy, og musikken fungerer! :rodmer: Jeg liker at de faktisk har fått store artister til å lage musikk til Lestat sine tekster.

Skrevet (endret)

Igjen er det duket for nok en Twilight-premiere, og igjen får jeg følelsen av å være "den eneste" som ikke bryr meg stort. Jeg har rett og slett aldri blitt fanget av Twilight-verdenen, og synes det er en forutsigbar, platt historie med tildels dårlig skuespill og stereotypiske rollefigurer. Jeg kan absolutt se for meg at jeg hadde elska bøkene og filmene hvis dette kom da jeg var 12-14 år gammel, men nå føler jeg bare at historien og rollefigurene blir for tilgjorte... Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Har sett filmene, men føler det er så overspilt og ungdomsdrama-ish.

Er jeg den eneste som ikke nileser bøkene og bestiller premierebilletter? :lete:

Jeg synes at Kirsten Stewart (Bella) er en elendig skuespiller og jeg ser ikke forskjell på henne og den karakteren som hun spiller. Hun har samme være- og snakkemåte.

Jeg har dog sett alle tre twilightfilmene, den 1. var OK, den 2. var dårlig, men den 3. (den som kom ut nå nylig) er veldig underholdende although filmen skapte noen mentale facepalm i hodet mitt p.g.a enkelte flaue scener.

Jeg kan godt forstå hvorfor filmen er populær.

Endret av regia
Skrevet

Jeg er enig. :) Men jeg har også inntrykk av at det er to ganske forskjellige budsjetter bak filmene. IwtV var jo en blockbuster med de heteste skuespillerne i Hollywood (Tom Cruise, Brad Pitt, Antonio Banderas OG en purung Kirsten Dunst). QotD er vel sånn sett smalere, og i en litt annen klasse. Men den er fortsatt heit som fy, og musikken fungerer! :rodmer: Jeg liker at de faktisk har fått store artister til å lage musikk til Lestat sine tekster.

Etter hva jeg hørte, så var de like ved å miste lisensen (de hadde kjøpt den for X antall år), og måtte lage en film snarest mulig. Dermed ble det litt i hui og hast. Anne Rice var også selv mye mer fornøyd med IwtV enn med QotD.

Skrevet

Kirsten Stewart er ganske god i de andre filmene jeg har sett henne i, synes jeg.

Skrevet

Kirsten Stewart er ganske god i de andre filmene jeg har sett henne i, synes jeg.

...som?

Skrevet

Etter hva jeg hørte, så var de like ved å miste lisensen (de hadde kjøpt den for X antall år), og måtte lage en film snarest mulig. Dermed ble det litt i hui og hast. Anne Rice var også selv mye mer fornøyd med IwtV enn med QotD.

Ja, og den er jo også litt hui og hast fordi den faktisk tar for seg to bøker, og ikke er så fryktelig lang..

Men altså..

:sjarmor: :sjarmor: :sjarmor: :sjarmor: :sjarmor:

Nevnte jeg at filmen er HOT? :rodmer: Jeg vil også påstå at Lestat finner seg ei LITT heitere dame enn Edward gjør! :lol:

Skrevet

Jeg så den siste filmen som har kommet ut i Paris. Det vil si at jeg så litt, sovnet, våknet og oppdaget at vi fremdeles var på samme sted i filmen. :fnise:

Skrevet (endret)

Nå fikk jeg dritlyst å se Interview with a vampire og Queen of the damned igjen! Pokker at de ligger igjen hjemme :fnise: Stuart Townsend er sykt heit som Lestat. Mitt fjortiscrush!

Endret av Fnisu
Skrevet

Åh, den musikken. :rodmer:

Det er jo en kultfilm, da. Den balanserer mellom å være superkul og cheesy, vil jeg si. Kanskje den tipper over her og der, men den har definitivt sine gode sider!

Skrevet

Nå fikk jeg dritlyst å se Interview with a vampire og Queen of the damned igjen! Pokker at de ligger igjen hjemme :fnise: Stuart Townsend er sykt heit som Lestat. Mitt fjortiscrush!

Hoho, jeg hadde allerede tidenes fjortiscrush på Lestat etter å ha lest bøkene. Det ble ikke akkurat mindre når Stuart Townsend dukket opp som Lestat! :fnise: Herrejesus altså.. Det er sånn at jeg nesten har litt dårlig samvittighet, for jeg lurer på hvor mange ganger min daværende kjæreste måtte se den filmen. For ikke å si, se filmen OG se meg skli ut av sofaen.. :sjenert::fnise: Men ja, sykt heit! Støttes! :sjarmor:

Skrevet

Haha, jeg og! Jeg og venninna mi pleide å se QotD minst en gang i uka og fangirla like mye hver gang over Lestat.. :D hahaha! Andre venninne dånte foran The O.C, jeg ville bare ha en vampyr jeg. :fnise:

Skrevet

Åh, den musikken. :rodmer:

Det er jo en kultfilm, da. Den balanserer mellom å være superkul og cheesy, vil jeg si. Kanskje den tipper over her og der, men den har definitivt sine gode sider!

Hehe, jeg er enig i at det ikke er verdens beste film, men de øyeblikkene som er cheesy er lett å tilgi. Filmen har en stemning, ikke minst på grunn av musikken, i motsetning til Twilight, som er 90% cheesy og ikke så mye annet. :lur:

Gjest Raindrops
Skrevet

mmmm Stuart som Lestat var med i mange våte drømmer da jeg var yngere. Kanskje på tide å se filmen igjen :rodmer:

Skrevet

Hehe, jeg er enig i at det ikke er verdens beste film, men de øyeblikkene som er cheesy er lett å tilgi. Filmen har en stemning, ikke minst på grunn av musikken, i motsetning til Twilight, som er 90% cheesy og ikke så mye annet. :lur:

Det er jeg helt enig i! Filmen er milevis fra Twilight, for ikke å snakke om bøkene. Den måte hun beskriver Lestat's holdning og opplevelser av å være en rockestjerne er fantastisk.

Slå opp Forsaken og Slept so Long på YouTube. Besteste musikken! :rodmer:

Skrevet

Haha, jeg og! Jeg og venninna mi pleide å se QotD minst en gang i uka og fangirla like mye hver gang over Lestat.. :D hahaha! Andre venninne dånte foran The O.C, jeg ville bare ha en vampyr jeg. :fnise:

Jeg tror vi begynner å nærme oss årsaken til hvorfor noen av oss ikke lar oss rive med av Twilight! :fnise: Edward Cullen har ikke så mye å by på når man har en fortid som innebærer heite drømmer om Lestat! :sjarmor:

Litt sånn:

And_Then__Lestat_Killed_Edward_by_Tsyrin.jpg

:ler:

Skrevet (endret)

HAHA, word, Vampen!

HERREGUUUUD fjortis-tendensene kommer tilbake for fullt! Change med Deftones var en av favorittsangene mine første gangen jeg så QotD (er det ennå, forsåvidt), så jeg døde jo omtrent når jeg så denne scenen :D ah, minner!

Endret av Fnisu
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg tror vi begynner å nærme oss årsaken til hvorfor noen av oss ikke lar oss rive med av Twilight! :fnise: Edward Cullen har ikke så mye å by på når man har en fortid som innebærer heite drømmer om Lestat! :sjarmor:

Jeg tror nok du har rett i det, glitrende og jomfruelige Edward blir ikke helt det samme :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...