Nevian Skrevet 17. november 2011 #1 Del Skrevet 17. november 2011 Hender det at du glemmer bilbeltet? Eller rett og slett gir blaffen? Jeg for min del føler meg ubekvem uten. Det er nesten sånn at jeg kan sette meg inn → ta på belte → starte bilen → ta av belte → gå ut å skrape is! Spør du meg er det å "glemme" beltet nærmest på linje med å glemme å tørke seg i ræva etter å ha vært på dass! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. november 2011 #2 Del Skrevet 17. november 2011 Nei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 17. november 2011 #3 Del Skrevet 17. november 2011 Dropper aldri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #4 Del Skrevet 17. november 2011 Nei, det føles helt unaturlig ut å skulle kjøre bil uten. Da er det noe som mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnleik Skrevet 17. november 2011 #5 Del Skrevet 17. november 2011 Nei, føler meg naken uten, merker med en gang at noe ikke stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 17. november 2011 #6 Del Skrevet 17. november 2011 Samme her, føler at det er noe som mangler hvis det ikke er på. Ta på belte, starte bilen - sitter i ryggmargen. Dvs, hvis jeg vet jeg skal ut å skrape is, så starter jeg den uten belte :gjeiper: Er like flink som passasjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullamore Dew Skrevet 17. november 2011 #7 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) Nei, jeg glemmer aldri bilbelte, hverken som passasjer eller sjåfør. Jeg husker også alltid å ta på meg beltet på bussen, fordi jeg vil helst ikke skade meg der heller, om ulykken nå skulle være ute. Men dessverre ser jeg ofte at mange dropper belte på bussen, håper i allefall de bruker det i bilen da. Og jeg må få legge til at jeg kjører ikke en meter før alle i bilen har på seg setebelte! Endret 17. november 2011 av Tullamore Dew 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 17. november 2011 #8 Del Skrevet 17. november 2011 Ja, det hender seg. Bare korte turer for å hente posten o.l. Men altså, veldig sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #9 Del Skrevet 17. november 2011 Hender det jeg faktisk bruker bilbelte? Føler meg kvalt og ukomfortabel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@laide^ Skrevet 17. november 2011 #10 Del Skrevet 17. november 2011 Nei det hender aldri! Gjør det automatisk med en gang, og føler meg naken uten, så beltet er alltid på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 17. november 2011 #11 Del Skrevet 17. november 2011 Alltid beltet på. Vanen er som følger: åpne bildør, sette seg inn, ta på beltet, starte motor. Så jeg er altså såpass "alvorlig angrepet" at jeg ikke engang starter motoren uten at beltet er på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 17. november 2011 #12 Del Skrevet 17. november 2011 Nei, aldri. Selv ikke på de aller korteste turene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 17. november 2011 #13 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg rygger av og til uten belte, men kjører ikke en meter framover uten beltet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffins Skrevet 17. november 2011 #14 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg brukte aldri bilbelte før. Synes i bunn og grunn det var grusomt å ha på. Men så kjøpte jeg en helt ny bil som *plinger* besatt når beltet ikke er på. Vurderte sterkt å koble ut alarmen, men så tok fornuften over. Nå tar jeg det på automatisk, og føler meg naken uten. Så denne bilen har spart meg for mange beltebøter, hehe... :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullamore Dew Skrevet 17. november 2011 #15 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg brukte aldri bilbelte før. Synes i bunn og grunn det var grusomt å ha på. Men så kjøpte jeg en helt ny bil som *plinger* besatt når beltet ikke er på. Vurderte sterkt å koble ut alarmen, men så tok fornuften over. Nå tar jeg det på automatisk, og føler meg naken uten. Så denne bilen har spart meg for mange beltebøter, hehe... :-)) For ikke å snakke om liv og helse edrsom det hadde skjedd en ulykke. Nye biler er visst litt sikrere da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 17. november 2011 #16 Del Skrevet 17. november 2011 Det har aldri skjedd til nå,føler det mangler noe om jeg ikke tar på bilbeltet med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agenda Skrevet 17. november 2011 #17 Del Skrevet 17. november 2011 Nei, det dropper jeg aldri. Har bil som sier veldig ifra hvis noen mangler belte. Men droppet det aldri med forrige bil, heller! Bilbelte må man ha på. Forøvrig enig med din sammenligning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #18 Del Skrevet 17. november 2011 Det er i en eneste situasjon jeg kjører uten belte... Når jeg kommer på jobb må jeg gå ut av bilen for å taste inn koden til porten. Deretter må jeg kjøre 4 meter frem for å parkere. Da er det ikke alltid jeg tar på igjen belte, fordi jeg av en eller annen grunn innbiller meg at jeg må forte meg veldig så jeg ikke får porten i hodet, haha=P Men ellers er ALLTID beltet på, ja. Samboeren min kjørte alltid uten belte før. Han hadde en bil som pep, men fant ut at hvis han trykket ned "belteutløseren" en gang sluttet den å pipe... Etter at jeg nektet å sitte på og nektet å kjøre ham dersom han ikke brukte belte, har han nå begynt å gjøre det. Fatter og begriper ikke at folk tar sjansen på å kjøre uten belte. En venninne av meg kræsjet uten belte, og det var ikke pent, til tross for at hastigheten ikke var høy... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater? Skrevet 17. november 2011 #19 Del Skrevet 17. november 2011 Ikke faen. Bilbeltet skal på, uansett hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayah Skrevet 17. november 2011 #20 Del Skrevet 17. november 2011 Å ta på seg bilbeltet er noe jeg gjør uten å tenke over det, gjør det helt automatisk. Kjører kun uten belte de 30 meterne jeg kjører fra postkassa til parkeringsplassen min, og da føler jeg meg nesten naken på et vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå