Gå til innhold

Pappaen tør ikke dusje med dattern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han tør ikke pga at han har hørt et tilfelle hvor en far er blitt beskyldt for overgrep mot datteren sin når han dusjet med henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må vel ikke dusje med datteren?

Ser vel egentlig ikke problemet her...

• Liker 10
Skrevet

Han må vel ikke dusje med datteren?

Ser vel egentlig ikke problemet her...

Må mor dusje med datteren hver gang da?

• Liker 5
Gjest badeand1
Skrevet

Må mor dusje med datteren hver gang da?

Tydeligvis, siden faren ikke tør.

Skrevet

En merkelig problemstilling dette. Hvor gammel er denne datteren?

• Liker 1
Skrevet

En merkelig problemstilling dette. Hvor gammel er denne datteren?

Tre år.

Skrevet

Hmm..jeg tenkte som i dusjen med samtidig...men hvis det er sånn at pappan ikke vil dusje datteren/bade datteren i det hele tatt, blir det jo litt spesielt. Skifter ikke bleier heller da?

Kan det være en god unnskyldning for å slippe billig unna da..? :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Hmm..jeg tenkte som i dusjen med samtidig...men hvis det er sånn at pappan ikke vil dusje datteren/bade datteren i det hele tatt, blir det jo litt spesielt. Skifter ikke bleier heller da?

Kan det være en god unnskyldning for å slippe billig unna da..? :fnise:

Jo, skifter bleier.

Skrevet

I dusjen samtidig da mener du? eller dusje hun mens han sitter på badegulvet/med beina oppi badekaret? Kan kunne jo sittet der med badeshorts eller boxer på?

Gjest badeand1
Skrevet

For en tafatt far..

Kjempetafatt bare fordi han ikke vil bade datteren...

• Liker 3
Skrevet

Har hørt om flere som er litt engstelige for det. Overfokusering på det i media som kanskje har skylden..Det er jo helt naturlig, men kan jo på en måte skjønne han litt også da.

• Liker 2
Skrevet

Han tør ikke pga at han har hørt et tilfelle hvor en far er blitt beskyldt for overgrep mot datteren sin når han dusjet med henne.

Om han syns dette er vanskelig, så burde han kanskje få hjelp med det? Det kan ikke noe godt å gå sånn å leve med denne frykten.

Uansett, så må han vel ikke stå i dusjen sammen med henne ... ?

• Liker 4
Skrevet

Ser ikke problemet? Kan ikke hun dusje alene og han stå utenfor dusjen, med klærne på og hjelpe med shampoo osv om det trengs. Man MÅ vel ikke dusje med barna.

• Liker 4
Skrevet

Kjempetafatt bare fordi han ikke vil bade datteren...

Syns ikke du han er tafatt pga det?

Gjest badeand1
Skrevet

Syns ikke du han er tafatt pga det?

Nei, ikke hvis han snakker sant når han sier at han ikke tør.

• Liker 3
Skrevet

Han får vel la være å kysse henne god natt om kvelden også.. Best å være på den sikre siden..

• Liker 7
Skrevet

Jeg kjenner til at barn har snakket om pappas tiss, som mange barn gjerne gjør i en viss alder, i barnehagen og at dette har ført til ubehagelige spørsmål fra de ansatte i barnehagen. Det har bare vært snakk om at barnet har sett far i badekaret eller mens far har vært på do. Altså helt uskyldig. Hvis det er noe sånt han frykter, så kan jeg på en måte forstå ham.

• Liker 1
Skrevet

Enda en av disse samfunnshysteriene som oppstår pga overfokusering på et tema. Noen blir utsatt for overgrep, det blir blåst opp i mediene (og bra er jo det, på den måten at vi får en større åpenhet rundt temaet), men så kommer bivirkningene: Alle dunhodene som sitter i pedagogiske stillinger og ikke skjønner forskjell på barns naturlige nysgjerrighet og det som kommer av overgrep.

Så til de grader at foreldre må være sikre på å ha "ryggen fri" - i tilfelle de skulle bli kalt inn på teppet etter at barnet i sin naturlige nysgjerrighet har kommet til å nevne noe som har med kjønnsorganer å gjøre.

Nakenhet er både sunt og naturlig så lenge det ikke er en overgriper involvert. Men føler denne naturligheten på en måte blir tatt fra folk. Kanskje en liten pris å betale for å fange flere overgripere, men jeg har til gode å se at raten av anmeldte forhold har gått opp.

• Liker 4
Skrevet

Dessverre så må jeg si at jeg forstår ham meget godt. Naturlig nakenhet er et fenomen som holder på å presses ut av den norske kulturen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...