Gå til innhold

Hvordan sminker dere dere til hverdags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som dere kanskje skjønner er jeg litt nysgjerrig på hvordan dere sminker dere. Personlig trenger jeg tips til en enkel og fin hverdags-makeup som jeg kan bruke.

For tiden bruker jeg nesten bare svart maskara og varierer leppefargen, men liker godt rødt, noe ala dette, men uten øyeskygge.

Og ja, jeg har sett videoer på YouTube, men vil høre hva dere gjør, hvis dere vil kan dere gjerne legge ved bilder av lignende makeup eller linker til videoer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del er hud det aller viktigste.

-Jeg bruker en vannbasert primer fra Kanebo

-Concealer i stiftform under øynene og i øyenkrokene.

-Deretter tar påfører jeg mineralfoundation med kabukikost.

-Tar på rouge

-Tar på mascara

-Sprayer på Clinique Fix+ sminkesettingspray

Prøver å være flinkere til å bruke lipgloss/leppestift, men jeg "spiser" det bare av :sjenert:

Føler meg også mye finere om jeg retter håret, men jeg har så dårlig tid om morgenen. Men dette skal jeg bli flinkere til å prioritere framover.

Gjest badeand1
Skrevet

Sminker meg ikke til hverdags. Bare hvis jeg skal ut på noe med kjæresten.

Bruker dream matte mousse. Så sterk svart øyenskygge på øyelokkene, bittelitt under øyet og mascara.

Mer trenger jeg ikke. :)

Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme som deg! Maskara (men noen ganger brun) og forskjellig farge på leppene, men aller helst svak rød.

Noen ganger litt pudder/solpudder eller begge deler.

Skrevet

Sminker meg ikke til hverdags. Bare hvis jeg skal ut på noe med kjæresten.

Bruker dream matte mousse. Så sterk svart øyenskygge på øyelokkene, bittelitt under øyet og mascara.

Mer trenger jeg ikke. :)

Hm..

Skrevet

Må ha: Bare Minarel foundation, og litt lyst solpudder for å få jevn farge med litt glød. Brun/Beige øyeskygge og mascara til hverdags. Naturlige lepper med evt litt lys lipgloss eller noe som gir masse fukt.

Litt som Drew Barrymore her:

Min lenke

Er det party blir det litt mer glam :sminkedokke:

Skrevet

A) kun mascara

B)legger til øyenskygge, en nøytral farge over hele lokket, en melkesjokoladefarget i globallinja (da begynner jeg med å legge skyggen vannrett på toppen av øyeeplet og så drar jeg det ned mot ytre øyekrok og langs vippene - duse ut) og en mørk-brun /grå skygge langs vippekanten oppe.

C)foundation fra bareminerals

D)maxfactor liptint på leppene

Mascara bruker jeg altså hver dag, resten legger jeg til etter hva jeg føler for :gjeiper:

Gjest Sunshine23
Skrevet

Jeg tar bare på meg litt maskara og lipgloss :) Hender at jeg tar på meg solpudder bare for å få litt glød.

Gjest Cecilia L
Skrevet

Jeg bruker kun litt concealer under øynene, en frisk blush, og en frisk rød og transparent leppepomade/leppestift. Av og til litt mascara, men jeg har veldig sorte øyevipper med grei bøy, så det er ikke nødvendig med mascara for å åpne blikket. Om drar på og bruker skygge, så blir det en lys, varm brun med litt gullshimmer.

Liker at den daglige looken er naturlig, og jeg er så heldig med hud og farger at jeg ikke behøver mer enn dette for å se fresh ut.

Blush er for meg det viktigste, sammen med den røde teinten på leppene. Hadde ikke huden min vært så klar og fin, ville jeg brukt en lysreflekterende foundation som ikke inneholdt noe særlig med pudder.

Skrevet

Elizabeth Arden mineralpudder, for å gi huden litt glød og dekke til noen røde prikker osv :) og litt maskara og gjerne lipgloss. Pleier ikke å sminke meg for mye, skal jo uansett bare på forelesninger osv.

Skrevet

Jeg bruker:

- Mineralpudder

- Concealer under øyne og på nesevinger

- Solpudder/highlight/blush

- En eller annen lys øyenskygge

- Eyeliner

- Maskara

- Nøytral lipgloss

Skrevet

Som regel bruker jeg mascara og rouge. Noen dager tar jeg også på øyenskygge + våtliner som jeg bruker på øvre del av øyet, eller så bruker jeg en litt brun øyeskygge, men da uten eyeliner.

Skrevet

Bruker stort sett ikke sminke i hverdagen, markerer bare brynene mine. Har maskara innimellom. Når jeg skal pynte meg derimot kliner jeg på det ene og det andre :P

Skrevet

Til hverdags: eyeliner.

Til fest: eyeliner og maskara. øyenskygge hvis jeg tar den helt ut :fnise:

Skrevet

Mineralfoundation også som concealer, solpudder for å forme ansikt og gi litt dybde, veldig lett lys rosa/korall blush, øyenbrunspudder og maskara. Skal jeg pynte meg litt ekstra bruker jeg gel eyeliner på øvre vippekant og leppestift. Leppestiftfargen varierer med humøret! Føler jeg med nedfor bruker jeg sterkere farge på leppene, det gir meg litt ekstra selvtillit.

Skrevet

Bruker litt conceler under øynene, og ID bare minerals i annsiktet. Innimellom bittelitt eyeliner oppe, og alltid et fint med mascara oppe og nede. En leppestift som er nesten som min egen, bittelitt mørkere.

På fest tar jeg et godt lag med mascara og øyenskygge i tillegg.

Skrevet

Bruker concealer for å dekke til røde områder, deretter litt brun/lys bronsefarget øyeskygge, deretter en brun som jeg duser ut i enden av globallinjen, svart kajal på våtkanten øverst og brun kajal på våtkanten nederst. Våt eyeliner med en liten stripe ut til siden, vippetang og mascara. Bittelitt solpudder og ferskenfarget rouge. Det høres ganske mye ut, men jeg er relativt mørk i fargene så det blir ikke så dramatisk. :) Toner det litt ned hvis jeg skal på jobb eller i praksis.

Skrevet

Mineral foundation

Mascara

Eyeliner

Rouge

Og fyller ut brynene mine.

Skrevet

Det må gå kjapt og være enkelt. Ergo så blir det mascara, øyenskygge i duse farger, rough og en lippgloss (nøytral eller med litt farge).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...