Luppa Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Jeg er student og bor i en fryktelig lytt og dårlig isolert leilighet som blir KALD nå på vinteren. Et av problemene er dørene til soverommet mitt (deler leilighet med en annen student og tilbringer mye tid på dette rommet), som har flere cm åpning mellom døra og karmen. Hovedproblemet er et par dobbeltdører som går ut til stua (rommet mitt er egentlig en spisestue), der er det 3 cm åpning under dørene. Dette vil jeg tette igjen, men hvordan? Tenker skumgummi av noe slag, type skumgummimadrass, men vet ikke om jeg gidder kjøpe en hel madrass for å skjære til en liten remse.. Noen forslag? Den andre døra har ca 2,5 cm glippe, og der er det ikke bare å stappe noe under heller, for den skal jo åpnes og lukkes. Tips?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2017 #3 Skrevet 8. november 2017 Dørbørster? Anonymkode: a318a...6d8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #5 Skrevet 15. august 2020 Det skal være glippe om det er ventilasjon i leiligheten. Om det derimot ikke er dette, kun spalteluke eller lufteluke på veggen kan du skofte karm og dør Anonymkode: 35f0f...835
newman01 Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 Slike glipper er der for ventilasjon av rommet. Du risikerer tett luft, høy luftfuktighet og mugg dersom den glippen tettes.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 Det kan også være at det er gammel leilighet uten vetilasjon, men at de har satt inn dør led luftespalte under oppussing. Eller for å slippe terksel Anonymkode: 35f0f...835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå