Gå til innhold

To mulige hunder, men hvilken kommer jeg mest sannsynlig til å få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har bestemt oss for å få hund.

Vi har vært i kontakt med to forskjellige oppdrettere som hver har en valp igjen.

De første vi hadde kontakt med har blitt kontaktet av flere interesserte, hvorav flere kenneler.

De andre vi tok kontakt med har hatt en interessent, men denne kom mest sannsynlig til å trekke seg.

Jeg har selv hatt både AmStaff og Schäfer, men har ikke hatt noen av dem på utstilling eller trent agility med dem før. Det kunne jeg tenke meg å gjøre nå.

Begge valpene har premierte foreldre som har veldig fine linjer. Men har vi egentlig noen mulighet til å få valp nummer en? Kanskje vi burde forberede oss på at det blir nei der, men at vi kjøper valp nummer to?

Håper noen skjønte hva jeg skrev her :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere helst vil ha nr.1, synes jeg dere bør vente og prøve på å få denne. Dumt å gå for nr.2 hvis dere helst vil ha en annen hund, tvilsomt at dere kommer til å glemme den dersom det viser deg at den blir ledig.. :-)

Skrevet

Hvis dere helst vil ha nr.1, synes jeg dere bør vente og prøve på å få denne. Dumt å gå for nr.2 hvis dere helst vil ha en annen hund, tvilsomt at dere kommer til å glemme den dersom det viser deg at den blir ledig.. :-)

Det er samme rase, så eneste som er forskjell er personlighet. Og den kjenner vi jo ikke til. Men hund nummer en er "bedre" i et utstillings -og avlsperspektiv enn nummer to. Ikke at det er avgjørende.

Vi skal jo se på den i helga og jeg regner med at vi kommer til å få svar samme dag om vi får den eller ikke. Det er jo ikke så mange dagene om å gjøre, men en blir jo litt utålmodig og spent :sjenert:

Skrevet

Da får dere prøve å ha is i magen og vente noen dager:-) Lykke til! Morro med hund!

Skrevet

Da får dere prøve å ha is i magen og vente noen dager:-) Lykke til! Morro med hund!

Hehe, ja :)

Får håpe vi får vite det i morgen når vi er der. Hadde vært såå morro i stedet for å måtte sitte og vente på svar til over helga og kanskje enda lenger :)

Skrevet

En liten oppdatering:

Vi har sett på hund nummer 1 nå, og fikk bare enda mer lyst på den enn hva vi hadde i utgangspunktet :fnise:

Det eierne var opptatt av var at på grunn av veldig fine linjer så må den stilles ut, og trenes opp til agility. Og det er jo akkurat det vi har tenkt på i utgangspunktet. Og på grunn av at denne hunden var av veldig fin familie og at den var av den mer sjeldne typen i denne rasen så ville de helst selge til noen som bor i nærheten slik at de kan se den igjen, og kanskje også være med på treninger. Dessverre for de andre som hadde vært interessert så bor de langt unna :wink:

Så foreløpig høres det veldig positivt ut, og vi krysser fingrene for at den blir vår :)

Nå skal vi planlegge en helt ny døgnrytme tilpasset hunden, velge ut en egen soveplass til den, og tenke hundesikring frem til vi snakker med eieren igjen :)

GOD HELG!

Skrevet

Vi får endelig svar i kveld å jeg klarer ikke å vente!

Åh herregud, jeg går snart på veggene, gnager i tapeten, og svinger meg i taklampa i akkurat den rekkefølgen !!

:bond:

Skrevet

Fikk dere den? :hund:

Hei hei :)

Nei, vi gjorde ikke det. Det stod mellom oss og noen som hadde erfaring med agility og utstilling, og da var det de andre som ble valgt :(

Men i ettermiddag skal vi se på valp nummer 2, så da krysser vi fingrene for at vi får den :) Forhåpentligvis får vi vite om den blir vår eller ikke allerede i dag når vi er der, men jeg belager meg på å vente et par dager på svar der også.

Skrevet

Fikk dere den? :hund:

Vi fikk nummer 2 :hoppendeglad:

En herlig guttevalp som hopper rett i fanget mitt og begynte å vaske meg i ansiktet. Nye matmor var tydeligvis ikke ordentlig vasket etter middagen i går :fnise:

Så nå blir det til å kaste seg på tredemølla og bli like kjapp som den før han skal på utstilling, kjøpe inn alt av utstyr, og gjemme bort alle synlige ledninger i huset :)

Skrevet

Gratulerer med nytt familiemedlem :)

Skrevet

Gratulerer med nytt familiemedlem :)

Takk for det :)

Nå er alt utstyret klart her, så gutten får komme hjem til oss i morgen ettermiddag. Det blir stas :wink:

Skrevet

Grattis :)

Hvilken farge og rase?

Skrevet

Grattis :)

Hvilken farge og rase?

Tusen takk :)

Det er en trefarget papillon. med lys brune områder på kroppen. Er så nydelig atte :rodmer:

Skrevet

Gratulerer med vakker hund! Er selv "matmor" for en papillon tispe nå, skikkelig gledespreder :)

Skrevet

Gratulerer med vakker hund! Er selv "matmor" for en papillon tispe nå, skikkelig gledespreder :)

Ååå, så koselig!

Gleder oss til senere i dag. Gutten hadde nesten ikke lyst til å gå på skolen for han er så spent :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...