Gå til innhold

Vielse lokale Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg vinteren 2013 :strix:

Fest lokale er booket i Asker, men vi vil veldig gjerne ha vielsen i Oslo. Siden vi begge ønsker en Human Etisk vielse må vi finne lokale for dette også. Jeg har vært i kontakt med HEF, og de har dessverre få tips til oss..

Han ønsker ikke å ha sermonien ute, selv om det kan se veldig romantisk ut :rodmer: (heller ikke ha det på et hotell)

Vi har allerede vært på vinsing på Oslo Ladegård, og Frogner Gård (også sendt forespørsel til Bostad Gård, men de har ikke svart enda)

Rommet bør ha plass til 70 stk (en av grunnene til Oslo Ladegård mest sannsynlig ikke går)

Har dere noen andre forslag/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde Akers hus festning vært mulig hadde det vært helt topp, men har hørt fra andre at det er vanskelig å få rom der, da noen som er ansatt i militæret (høyere posisjon) kan be om det rommet dagen før, og få det.. derfor er det en risiko vi ikke kan ta :(

Er det noen andre som har forslag?

F.eks mindre selskapslokaler i Oslo(/Asker/Bærum) e.l?

Alle tips blir satt stor pris på :tommelsmil:

Skrevet

Siden selskapet skal være i Asker, er det vel en fordel om lokalet ligger ganske sentralt i Oslo?

Kan man ikke ha human-etisk vielse på Rådhuset? (det bør være plass til 70 gjester i seremonirommet der?)

Vet ikke hvilken prisklasse dere har sett for dere, men kanskje man kan leie f.eks Ekebergrestauranten noen timer? Kan tenke meg at det ville være en flott ramme for en vielse. Ja, Sjømannsskolen (som ligger rett over veien for Ekebergrestauranten) kan jo kanskje også være et alternativ?

Ellers... Gamle Logen?

Oslo Militære Samfund

Kan man kanskje leie en kinosal (om den ikke er i bruk akkurat da)?

Har ikke sjekket noen av disse selv asså, så jeg bare kaster ut forslag. Regner med dere ikke vil ut av byen "feil vei" - ellers finnes det jo gode alternativer som f.eks Nordre Skøyen Hovedgård (mellom Bryn og Oppsal)

Skrevet

Tusen takk for tips.

Har du noen erfaringer med sermonie salen på rådhuset? (Jeg kjenner kun til hovedsalen i Rådhuset). Er rommet lik som det store hoved rommet?

Skal se mer på det, og håper vi finner noe som passer perfekt for oss :rodmer:

Skrevet

Tusen takk for tips.

Har du noen erfaringer med sermonie salen på rådhuset? (Jeg kjenner kun til hovedsalen i Rådhuset). Er rommet lik som det store hoved rommet?

Skal se mer på det, og håper vi finner noe som passer perfekt for oss :rodmer:

Hei igjen,

og beklager at jeg har vært treg til å svare.

Har vært i seremonisalen én gang. Den er nydelig! Tror ikke den er like stor som hovedrommet, men det burde være plass til 70 gjester der inne. :) Dere kan jo be om å få en omvisning der først, for å se om det er aktuelt for dere? :)

Ønsker dere masse lykke til, og håper dere finner det perfekte stedet for dere ;) !

Skrevet

Jøss, jeg er litt forbauset over at HEF ikke har mange tips å komme med.

Jeg aner ikke om det i det hele tatt er mulig å leie der, men Veterinærhøgskolen (på Adamstuen) har en festsal som burde kunne fungere ypperlig. Den er i hovedbygget, og det er temmelig staselig der, høyt under taket :)

Hvis du googler finner bilder av hovedbygget fra utsiden i alle fall.

Skrevet

Vi hadde vår borgerlige vielse (og fest) på Kjærnsmo gård. Det er et nydelig og flott sted, som også kan arrangere vinterbryllup. Det er store lokaler, så man kan vies på ute og inne. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hei igjen,

og beklager at jeg har vært treg til å svare.

Har vært i seremonisalen én gang. Den er nydelig! Tror ikke den er like stor som hovedrommet, men det burde være plass til 70 gjester der inne. :) Dere kan jo be om å få en omvisning der først, for å se om det er aktuelt for dere? :)

Ønsker dere masse lykke til, og håper dere finner det perfekte stedet for dere ;) !

Gjestelisten vår er på 65+ pers, så kanskje det går akkurat? :jepp:

Skal sjekke om jeg finner noen bilder på nettet, rådhuset er virkelig høytidelig, så sånn sett hadde det passet perfekt!

Takk :klemmer:

Jøss, jeg er litt forbauset over at HEF ikke har mange tips å komme med.

Jeg aner ikke om det i det hele tatt er mulig å leie der, men Veterinærhøgskolen (på Adamstuen) har en festsal som burde kunne fungere ypperlig. Den er i hovedbygget, og det er temmelig staselig der, høyt under taket :)

Hvis du googler finner bilder av hovedbygget fra utsiden i alle fall.

Ja, må si jeg ble veldig overrasket der.. Steder som Frogner og Bogstad hadde hun ikke nevnt til meg.. mulig hun ble tatt litt på sengen?

Prøvde å se om jeg fant noen bilder på google, men fant ingenting :( Har du en link? :sjenert:

Vi hadde vår borgerlige vielse (og fest) på Kjærnsmo gård. Det er et nydelig og flott sted, som også kan arrangere vinterbryllup. Det er store lokaler, så man kan vies på ute og inne. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Det så veldig fint ut, men siden vi skal ha festen i Asker, blir det kanskje litt langt å reise + at vi håper å sermonien i Oslo (siden vi begge er herfra) Men ablolutt et bra alternativ hvis vi står fast :Nikke:

Tusen takk for alle tips så langt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...