Kittykat Skrevet 12. desember 2003 #1 Skrevet 12. desember 2003 Leste i den andre tråden, men fant ingen tips der som passer han. Han elsker data, men han har alt av datautstyr, så jeg kan ikke kjøpe noe der. Klær har han mer enn nok av, så han trenger ikke mer av det. Smykker liker han ikke, slips bruker han ikke. Dataspillene han vil ha kommer ikke ut før til neste år. Jeg kan ikke si at jeg har så lyst til å kjøpe verktøy til han, for det synes jeg blir så upersonlig. Hadde han hatt det som hobby f eks, så hadde jeg gjort det, men det er ikke så ofte verktøy blir brukt her. DVDfilmer trenger han ikke, da han faktisk ikke ønsker seg filmer på DVD. Vi har begge ringenes herre filmene på DVD i tillegg... Han er Pondusfan, så Pondusbøker+ kalender får han i gave fra barna våre. Skal ned på senteret i dag og tenkte å kjøpe noe, hvis jeg kom på noe, men det er jo umulig. Han er veldig vanskelig å finne noe til tydeligvis... HJELP! :-?
Tusenfryd Skrevet 12. desember 2003 #2 Skrevet 12. desember 2003 Gi ham en kvittering for en tusenlapp innbetalt til Frelsesarmeen. Hvis han ikke ønsker seg noe, ikke trenger noe og du skal "kjøpe noe" for å kjøpe noe, så kjøpt en marsipangris og gi bort resten. Seriøst! Men bortsett fra det, så tror jeg at ingen ikke trenger en ekstra genser, en pysj, en film etc som de kan ha glede av. Og hvis du ikke finner noe som helst i kalendertråden fra i går, så er det mer trengende du kan gi pengene dine til. Dette er ikke for å være politisk korrekt - men jeg mener det faktisk.
~sikka~ Skrevet 12. desember 2003 #3 Skrevet 12. desember 2003 Forslag til neste år: Noter bak øret - eller i en bok hver gang han snakker med iver om noe han synes er kjempeflott. Jeg hadde ei kjempelang liste (sikkert over 25 ting) nå til jul fordi jeg lytter til ham når han snakker. Gubben sin gave er den enkleste - jeg bor jo sammen ham så jeg vet hva han ønsker seg og trenger. Hva med en time med massasje f.eks? Dere to sammen på massasjetime eller i et spa?
Kittykat Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2003 Forslag til neste år: Noter bak øret - eller i en bok hver gang han snakker med iver om noe han synes er kjempeflott. Jeg hadde ei kjempelang liste (sikkert over 25 ting) nå til jul fordi jeg lytter til ham når han snakker. Gubben sin gave er den enkleste - jeg bor jo sammen ham så jeg vet hva han ønsker seg og trenger. Hva med en time med massasje f.eks? Dere to sammen på massasjetime eller i et spa? Han liker ikke å lese bøker. Vel, han gjør jo egentlig det da, men det er veldig begrenset. Jeg bor også sammen med han, men han har "alt", så derfor er det litt vanskelig. Har spurt han om hva han ønsker seg, men han kommer ikke med noe. Han har også kjøpt gave til meg og jeg vil gjerne gi han noe og. I år har vi endelig råd til å kjøpe julegaver til hverandre og jeg vil det skal være personlige gaver enn noe til leiligheten vår o.l. Det får vi av alle de andre i familien. Og som vanlig er det ting vi har mer enn nok av......
Gjest GreenSky Skrevet 12. desember 2003 #5 Skrevet 12. desember 2003 Leste i den andre tråden, men fant ingen tips der som passer han. Han elsker data, men han har alt av datautstyr, så jeg kan ikke kjøpe noe Hvorfor ikke kjøpe et PC-spill til han?
~sikka~ Skrevet 12. desember 2003 #6 Skrevet 12. desember 2003 Hvorfor ikke kjøpe et PC-spill til han? Eller et program han trenger....
Kittykat Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2003 Pc spillene han vil ha kommer ikke ut før til neste år og han trenger ikke noe program til maskinen sin heller. Men han kom visst med et hint i går om en bok tydeligvis og det har jeg helt glemt. Så da får jeg spørre han igjen om hva den boken het, så kanskje jeg er heldig og finner den iallefall
Gjest GreenSky Skrevet 12. desember 2003 #8 Skrevet 12. desember 2003 Pc spillene han vil ha kommer ikke ut før til neste år og han trenger ikke noe program til maskinen sin heller. Forhåndsbestill et av disse spillene og gi han et gavekort på det!
stinegull Skrevet 12. desember 2003 #9 Skrevet 12. desember 2003 Good idea.....forhåndsbestill ett spill til han og lag ett slags gavekort som "forteller" det. Eller kjøp ett abbonement på ett blad kanskje. Data blad eller noe blader om spill.
Labella Skrevet 12. desember 2003 #10 Skrevet 12. desember 2003 Vet du hva jeg kom på akkurat nå? Har nemlig akkurat det samme problemet som deg, en sambo som ikke ønsker seg eller trenger noen ting (bortsett fra alt for dyrt datautstyr og sånt...) Jeg kjøper en sånn "gjør det selv-kalender" og lager et gavekort for hver måned - f.eks: januar: gavekort på valgfri kinoforestilling, februar: massasje etc. (noen som har forslag til flere ting han kan få gavekort på forresten? :-? )
~sikka~ Skrevet 12. desember 2003 #11 Skrevet 12. desember 2003 Vet du hva jeg kom på akkurat nå? Har nemlig akkurat det samme problemet som deg, en sambo som ikke ønsker seg eller trenger noen ting (bortsett fra alt for dyrt datautstyr og sånt...) Jeg kjøper en sånn "gjør det selv-kalender" og lager et gavekort for hver måned - f.eks: januar: gavekort på valgfri kinoforestilling, februar: massasje etc. (noen som har forslag til flere ting han kan få gavekort på forresten? :-? ) -Linser og briller - hårklipp? - musikk -klær
Fakse Skrevet 12. desember 2003 #12 Skrevet 12. desember 2003 Jeg vet at det er gavetips du ber om, så du får unnskylde at jeg svarer litt anneledes. Du sier at dere for første gang har råd til å kjøpe julegave til hverandre. Likevel mener du altså at han har alt han trenger, til og med av datautstyr som er ganske dyrt? Og han har "visst" hinta om ei bok, men du har ikke engang fulgt med, enda så deseperat du leter etter en bra gave til han? Jeg tror du har to problemer. Det ene er at dere har hatt dårlig råd, og derfor ikke "trenger" noe. Det andre er at du faktisk ikke er vant med å følge med på hva mannen din trenger. Menn ønsker seg alltid "dippedungser" til pc'en, selv om de ikke klarer å komme på det når du spør. INGEN menn har fornuftige svar når man spør hva de ønsker seg, så det er derfor du MÅ følge med. Jeg er HEL sikkert på at det er et lydkort som begynner å bli litt gammelt, eller en harddisk som er litt for liten. Kanskje han ikke har dvd-brenner eller spiller i maskinen. Kanskje det kommer et spill i den kategorien han liker som han ikke har hørt om. Du må rett og slett gå ut og være litt detektiv. Om du ikke kan så mye om hardware, så spør en av hans kompiser som også liker å hold på med pc om hjelp.
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2003 #13 Skrevet 12. desember 2003 Min erfaring er at mange gutter/menn liker godt å lese bøker, så lenge det er fra "virkeligheten". Å bruke tid på noe som noen (en kvinne) har diktet opp (skjønnlitteratur) er for mange bortkastet tid. Derfor har jeg kjøpt boka Berlin til min kjære. 2. verdenskrig er et sikkerstikk (han er 49). Likedan kjøper jeg ham en ny toalettmappe som jeg fyller med badeoljer, skumm mm (han elsker å bade) og jeg har kjøpt ham en time med aromaterpai. Han har arbeidet hardt de siste månedene, og han ville ALDRI kjøpt noe slikt selv. Men jeg tror han vil synes det er deilig når såre ryggmuskler og nakke, etter altfor mange timer fremfor skjermen, får ekspertbehandling.
~sikka~ Skrevet 12. desember 2003 #14 Skrevet 12. desember 2003 Helt enig med Ragnhild - det samme som jeg prøvde å si lenger oppi tråden her.
Gjest Lea Skrevet 12. desember 2003 #15 Skrevet 12. desember 2003 Har han en skikkelig sjefstol forran PC-en da? Eller begynner PC-pulten å bli skranglete? Et lite kjøleskap med favorittdrikken hans til å ha ved PC-en? Hyller til alle CD-ene? Bokser til CD-er? En skriver som kan skrive på brente CD-er? Blekk til skriveren? Minnekort til digitalt kamera? Eller en ny veske til kameraet? Ekstern disk til PC-en?
Pusekatt Skrevet 12. desember 2003 #16 Skrevet 12. desember 2003 På www.microplex.no har de mange stilige kabinetter, i de fleste prisklasser. Det kreves minimalt med datakunnskap for å kjøpe et kabinett, heldigvis 8) PS: Husk strømforsyning!
Kittykat Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #17 Skrevet 12. desember 2003 Jeg vet at det er gavetips du ber om, så du får unnskylde at jeg svarer litt anneledes. Du sier at dere for første gang har råd til å kjøpe julegave til hverandre. Likevel mener du altså at han har alt han trenger, til og med av datautstyr som er ganske dyrt? Og han har "visst" hinta om ei bok, men du har ikke engang fulgt med, enda så deseperat du leter etter en bra gave til han? Jeg tror du har to problemer. Det ene er at dere har hatt dårlig råd, og derfor ikke "trenger" noe. Det andre er at du faktisk ikke er vant med å følge med på hva mannen din trenger. Menn ønsker seg alltid "dippedungser" til pc'en, selv om de ikke klarer å komme på det når du spør. INGEN menn har fornuftige svar når man spør hva de ønsker seg, så det er derfor du MÅ følge med. Jeg er HEL sikkert på at det er et lydkort som begynner å bli litt gammelt, eller en harddisk som er litt for liten. Kanskje han ikke har dvd-brenner eller spiller i maskinen. Kanskje det kommer et spill i den kategorien han liker som han ikke har hørt om. Du må rett og slett gå ut og være litt detektiv. Om du ikke kan så mye om hardware, så spør en av hans kompiser som også liker å hold på med pc om hjelp. I år har vi ekstra råd og kjøper gave til hverandre. Vi har gjort det før og, men ikke til alle julene. Og når vi har kjøpt noe, så har det alltid vært noe til leiligheten. Og det med at han har alt, vel, han har jo bursdag rett før jul da og så kjøper han seg ting han trenger til datamaskinen når han da enten får feriepengene, julelønningen eller hvis han får penger til bursdagen sin. Eller han ønsker seg det i gave. Og han har også samlet utstyr opp igjennom flere år. Så derfor har han alt han trenger til dataen foreløpig. Data har vært hobbyen hans siden han var guttunge. Og jeg fikk egentlig med meg hintet i går da, men glemte det fort fordi vi var ute på handletur i går + at vi stresset med to unger som skulle det og det andre. Jeg er ikke vant til at han sier at han ønsker seg bøker, siden han ikke er en lesehest. Men han trenger absolutt ingenting til dataen. Seriøst ment. Han bytter ut etterhvert som lydkort, pckort og alt det der blir gammelt, så det trengs ikke. Det er ikke så lenge siden de ble skiftet ut med nye. Harddisken er stor nok og fungerer utmerket. Og det med å spørre kameratene hans.......tror ikke det nei De ser på min sambo som en "pc guru" for de kommer alltid til han når de har problemer med datamaskinen. Også når det gjelder hva slags hardware de trenger/bør bruke Spesielt den ene kameraten er veldig masete, så min sambo nesten blir litt smågal Og jeg spør bare sambo jeg når det gjelder hardware uansett. Men jeg får vel kjøpe den boken da, siden han ble så interessert i den. Og boken han vil ha er en bok med flyfoto fra hele Bergen. Men jeg får gjøre som en i tråden sa, skrive ting ned som han sier han trenger. Så har jeg kanskje en god del tips til neste jul
Kittykat Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #18 Skrevet 12. desember 2003 Har han en skikkelig sjefstol forran PC-en da? Eller begynner PC-pulten å bli skranglete? Et lite kjøleskap med favorittdrikken hans til å ha ved PC-en? Hyller til alle CD-ene? Bokser til CD-er? En skriver som kan skrive på brente CD-er? Blekk til skriveren? Minnekort til digitalt kamera? Eller en ny veske til kameraet? Ekstern disk til PC-en? Ja til nesten alle spørsmålene unntatt ett. Kjøleskap er det ikke plass til ved siden av PC-en, så han må nok nøye seg med å hente favorittdrikken sin fra kjøkkenet :D PC-pulten trenger ikke å byttes ut Jeg har tenkt på alt det der jeg og da.
Kittykat Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #19 Skrevet 12. desember 2003 På www.microplex.no har de mange stilige kabinetter, i de fleste prisklasser. Det kreves minimalt med datakunnskap for å kjøpe et kabinett, heldigvis 8) PS: Husk strømforsyning! Den siden var ikke dum nei. Her på senteret har vi en butikk som selger utstyr til PC-en og jeg kom nettopp på at han kunne faktisk trenge et par nye trådløse øretelefoner til PC-en. De han har begynner å gå litt opp limingen. Kanskje jeg kan kjøpe det? *utrolig at jeg kom på noe han trenge til dataen likevel*
Pusekatt Skrevet 12. desember 2003 #20 Skrevet 12. desember 2003 Den siden var ikke dum nei. Her på senteret har vi en butikk som selger utstyr til PC-en og jeg kom nettopp på at han kunne faktisk trenge et par nye trådløse øretelefoner til PC-en. De han har begynner å gå litt opp limingen. Kanskje jeg kan kjøpe det? Det er en fin gave han helt sikkert vil sette veldig stor pris på!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå