Luckyme Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Jeg må innrømme at jeg har en tendens til å være shopoholic av sminke og parfyme på nettet Noen kjøp har vært fantastiske, og enkelte helt Jeg tør ikke regne på hvor mange hundrelapper (tusenlapper?) som ligger dypt gjemt i en skuff eller gitt bort pga bomkjøp. Det værste er at jeg aldri lærer heller Det er noe med tilbudene fra eks. cheapsmells, fragrancedirect og feelunique som er så fristende at jeg ikke kan la være. Spenningen tar overhånd, og bestiller opp i bøtter og spann av lipglosser som ser fine ut, og parfymer jeg aldri har luktet på, men av beskrivelsen og omtale virker som et knallkjøp. Siste pakken jeg fikk var med Calvin Klein lipglosser som passer bedre til min bestemor enn som gave til mine venninner. Og en helt grusom fakebake lipgloss, som skulle vært i lys brun farge, men kom i sjokklillarød farge, den kan kanskje brukes til neste halloween. Er det flere enn meg der ute som går på slike smeller?
*Sinnataggen* Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 det er nok mange av dem. hva med å sjekke ut produktene i en butikk før man går hjem å bestiller på nett? evt de varene man ikke finner i en butikk lar man være å bestille?
Jade Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Har ikke blitt så veldig mye, heldigvis. Har kjøpt veldig mye samples på øyenskygge, så det har ikke blitt så dyrt. Men har kjøpt litt SMH-skygger som aldri blir brukt + noen av CS Hotpotsene. Parfyme prøver jeg alltid i butikk, eller får prøver før jeg kjøper hel. Så jeg har tre (gode) parfymer i skapet Har kjøpt en stk MAC-skygge på nett som jeg ikke liker, så fra nå av skal jeg alltid swatche i butikk før jeg kjøper så dyre skygger.
Grønt blad Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 (endret) Ingen, faktisk. Har nesten alltid sjekka i butikk før jeg har kjøpt på nett. Kan legge til at jeg som regel handler sminke og parfyme i butikk og ikke på nett. :9 Endret 17. november 2011 av Grønt blad
Luckyme Skrevet 17. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2011 Joda, jeg gjør det også, og ikke alt det jeg bestiller via nett er sjansespill Men noen ganger lar jeg meg friste, tross ymse resultater.Det er noe med den fornuftige sansen som svikter innimellom Men du har helt rett, og det er målet mitt at en dag seirer fornuften.
aphelion Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 Jeg bruker stort sett alltid de samme produktene, så bommer aldri på dem. Men jeg kjøpte en parfyme i transit en gang, klokken var fem om morgenen og jeg hadde sittet på et stinkende fly i timesvis. Alt som ikke luktet fly luktet godt, så jeg gikk for en frisk parfyme, jeg som bare bruker mer vaniljebaserte parfymer... Syntes parfymen luktet så godt der, at jeg bare gikk for den. Jeg fikser ikke lukten av den. Den er bare ikke meg. Dersom noen vil ha den kan dere få den!
Gjest Nuppdupp Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 (endret) jeg har ikke gjort det med sminke, men bommet på et par andre ting. som hårfarge og klær.. de ser så lekre ut på bildene, men er ikke det i virkeligheten. det var fra usa, så jeg gadd ikke å ta meg bryet med å sende det i retur. kostet så lite at retur hadde blitt dyrere uansett Endret 17. november 2011 av Nuppdupp
MaH Skrevet 17. november 2011 #8 Skrevet 17. november 2011 I begynnelsen når jeg var helt ny når det gjelder nettshopping lot jeg meg friste veldig lett og kjøpte en del sminke som jeg ikke bruker, eller noensinne kommer til å bruke. Som feks en hel haug med knallfargede øyeskygger fra Coastal Scents...+ litt andre ting. Det er litt kjipt å sitte nå og tenke på pengene jeg har brukt på ting jeg ikke bruker. Men gjort er gjort, og jeg har lært meg til å gjøre mye research på produkter jeg har lyst til å kjøpe. Og det er veldig lenge siden jeg har gjort bomkjøp på sminke nå!!
challenger Skrevet 17. november 2011 #9 Skrevet 17. november 2011 Har ikke blitt så mange bomkjøp av hudpleie og sminke faktisk(selv om jeg handler mye av det på nett), verre med klær. Nå handler jeg ikke så mye sminke på nett da, mest hud og hårpleie. Det verste var vel en ganske dyr bodylotion jeg bestilte meg, den lukta død i min nese. Ble skikkelig kvalm av, brakk meg hver gang jeg kjente lukta. Ga den til mamma, hun likte den:) Et annet bomkjøp var vel den "Tigi love peace and the planet"- shampo og balsam. Synes den lukter sprit rett og slett, med et hint av mint, og jeg har lite lyst å vaske håret mitt i brennevin:p Det er vel de eneste bomkjøpene jeg har hatt.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #10 Skrevet 17. november 2011 challenger: bytte chanel allure mot tigi love peace and the planet?
challenger Skrevet 17. november 2011 #11 Skrevet 17. november 2011 challenger: bytte chanel allure mot tigi love peace and the planet? Hehe:p
Gjest "gjest" Skrevet 18. november 2011 #13 Skrevet 18. november 2011 Jeg har vel misset på noen produkt ja, men ingen digre tabber.
Basi Skrevet 18. november 2011 #14 Skrevet 18. november 2011 Om jeg bommer er det ofte på leppestifter/lip gloss. Ofte helt annen farge enn på websidene Og en god del på foundation når jeg skulle bytte merke for en stund tilbake siden. Bestilt feil ett par ganger etter at jeg har prøvd prøvestørrelser, ikke spørs hvordan Sannsynligvis testet i feil lys eller noe Så har to fulle krukker fra Tikei jeg ikke kan bruke pga farge. Og fordi jeg fant ut at Tikei var grusom på min hud. Men men, man lærer mens man lever. Så har blitt mye flinkere til å kun bestille ting jeg er sikre på at jeg kan bruke
Gjest Swarovski Skrevet 19. november 2011 #15 Skrevet 19. november 2011 Jeg har vel noen lipgloss/leppestifter som jeg ikke bruker så ofte som jeg hadde tenkt. Men ingen store bomkjøp. Parfyme må jeg alltid lukte på flere ganger i butikk, før jeg bestemmer meg for om jeg kjøper den eller ei.
Gjest Cuntzilla Skrevet 19. november 2011 #16 Skrevet 19. november 2011 Jeg har skuffer fulle av bomkjøp! Er alltid på utkikk etter det "perfekte" merket, og selv når jeg har funnet noe som fungerer veldig bra så klarer jeg ikke å dy meg for å prøve ut andre ting. Ikke alt man bare kan prøve i butikk heller, hudpleie og foundation må brukes i hverdagen og over tid (og i sollys!) før man finner ut om det passer/fungerer. Er nok der jeg har kjøpt mest greier som har endt rett i søpla eller donert til venner. Er veldig glad i å prøve nye mascaraer, har ikke gjort noen forferdelige bomkjøp der men om jeg kjøper for mange av gangen så ender jo en del i søpla fordi man ikke får brukt de opp før de tørker ut. Heh.. Når det gjelder øyenskygger og neglelakker så gjør jeg også en del mer innkjøp enn hva som faktisk blir brukt for å si det slik. Men det er vel litt normalt, man skal ha et lite arsenal å ta av! Det verste bomkjøpet der må være en quad fra Chanel i grønntoner, det var fine farger men jeg så helt syk ut med dem på. Kjipt når man har investert i dyre, gode øyenskygger, og så endte jeg bare opp med å gå tilbake til en grønn quad fra Isadora som er av labrere kvalitet men finere farger. Jeg har nok mer som ligger i skuffene nærmest urørt, men jeg tør ikke gå gjennom og se
Gjest Daenerys Skrevet 19. november 2011 #17 Skrevet 19. november 2011 Har faktisk ikke gjort noen feilkjøp på nettet, i butikker derimot..
Gjest Linda sofie Skrevet 19. november 2011 #18 Skrevet 19. november 2011 Det eneste jeg har bommet på med sminke er lipgloss og leppestift som var en helt annen farge enn det som var på bildet på nettsiden. Ellers har jeg bommet en del på klær dessverre.
Gjest BabyBlue Skrevet 19. november 2011 #19 Skrevet 19. november 2011 Eh, jo. En parfyme (Aqualina - Pink sugar), som lukter så sterkt av sukkerspinn og bakverk at jeg blir sulten. Greit i små, små mengder, men når folk spør meg om det er jeg som lukter som et konditori blir det litt i overkant Utenom det har jeg vært flink. Sjekker mye på f.eks makeupalley.com før jeg kjøper noe på nett.
aphelion Skrevet 20. november 2011 #20 Skrevet 20. november 2011 BabyBlue: Mmmm... den høres vidunderlig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå