Gjest Raggy Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Minsten har alltid våte sokker etter en dag i barnehagen. Nå bruker hun type ullvangsokk og goretex støvler/sko. Hva kan jeg gjøre for at hun ikke skal bli så klam? Hun er ei varmblodig frøken.
Caramba Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Da er kanskje skoene for tette? Hvilken type bruker du?
Gjest Raggy Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Da er kanskje skoene for tette? Hvilken type bruker du? Husker ikke i farta men tror det er sofus goretex, sånne standar vinterstøvler til barn. Er det så stor forskjell på merkene?
Edie Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Det er ikke vått pga vann har kommet i skoene, eller tråkket i vann inne? Hvis det pga fotsvette og klamhet ville jeg kanskje prøvd ulike sko. Ullsokker er jo lurt, det regulerer og blir ikke kaldt selv om det er vått. Geox skal vel være sko med god ventilering.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Husker ikke i farta men tror det er sofus goretex, sånne standar vinterstøvler til barn. Er det så stor forskjell på merkene? Ja, det er veldig stor forskjell på merkene. Sofus er et billigmerke med dårlig kvalitet. Ikke rart hun blir klam. SKoene puster ikke.. 2
Gjest Raggy Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 Ja, det er veldig stor forskjell på merkene. Sofus er et billigmerke med dårlig kvalitet. Ikke rart hun blir klam. SKoene puster ikke.. Hmmm.. Ser i en test av vintersko at Ecco og Viking er de skoene som har best pusteevne. Snodig at det skal bli produsert sko som ikke "puster... Hvem vil vel ha det? Er det flere her som mener at forskjellen på kvalitet er så stor?
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 Ja, det er veldig stor forskjell på merkene. Sofus er et billigmerke med dårlig kvalitet. Ikke rart hun blir klam. SKoene puster ikke.. For noe tull!! Vi har brukt støvler fra Coop som tidl har kommet dårlig ut i disse testene og har aldri opplevd at h*n har vært klam eller kald. H*n er også veldig varmblodig. Man MÅ på død og liv ikke alltid ha de dyreste merkene!!! 2
Zoë Castillo Skrevet 17. november 2011 #8 Skrevet 17. november 2011 Selv om Coop har gode sko i år så trenger vel ikke Sofus å ha det? Vi prøver Coop for første gang i år, og er under middels fornøyd. De virker lette og behagelige, men de er fuktige inni etter endt dag. Har ikke funnet ut ennå om det er svette eller vann.
Muscae Skrevet 17. november 2011 #9 Skrevet 17. november 2011 Alle sier ull regulerer og ikke er kaldt osv, men når jeg har ullsokk rett på foten blir jeg ALLTID våt(fuktig) og kald på føttene. Jeg fryser ikke, men foten er kald å ta på, og mister følelsen i tærne etterhvert. Så det har jeg slutta med. Har jeg bomull under, og tykk ullsokk utenpå, så holder jeg foten tørr og varm. Lurer på hvorfor det er sånn? Jeg anbefaler jo også andre å ha ull rett på foten, fordi det skal være så bra.. 1
Gjest Best Skrevet 17. november 2011 #10 Skrevet 17. november 2011 Vi har god erfaring med Ecco-støvler. ( 5 års erfaring med ikke klamme føtter og ikke gjennombløte etter vassing i sølepytter)
Caramba Skrevet 17. november 2011 #11 Skrevet 17. november 2011 (endret) Vi har brukt Viking Goretex hvert år og er alltid fornøyd. Ungene bruker ullsokker rett mot huden og vintersko, har aldri opplevd klamme føtter. Det er sikkert også forskjell på barn, noen svetter sikkert mer på foten en andre. Kanskje hun blir veldig varm? Du får prøve deg litt frem. Endret 17. november 2011 av Caramba 1
Fru Filifjonka Skrevet 17. november 2011 #12 Skrevet 17. november 2011 Ta på tørre sokker når hun kommer inn? Det med å finne riktig sko kan være både dyrt og komplisert, men hun trenger jo ikke å være våt på føttene hele dagen for det om? 1
liv Skrevet 17. november 2011 #13 Skrevet 17. november 2011 Finn ut om skoen er tett - ta skoen i en bøtte og se om det blir vått nedi. Det skjer at det er fabrikkfeil på de selv om de skal være vanntette!
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2011 #14 Skrevet 17. november 2011 Det er stor forskjell på kor mykje ein svetter på beina.. Viss ho er veldig varmblodig, kan du kanskje prøva med ein tynnare ullsokk. Husk på at mange barn er veldig aktive, og holder seg varme gjennom leik. Ikkje stapp på dei med strømpebukse, bomulssokker OG ullsokker nedi ein varm vintersko. Dette blir rett og slett alt for varmt for mange. Prøv deg litt fram. Det kan og vera verdt å bytta ut innersolen i skoen med ein som suger til seg fuktighet f.eks filtsole. Innersolene som finnes i sko er stor sett syntetiske, så det tar lang tid før dei tørker og dei trekker heller ikkje til seg eventuell fotsvette. 1
Gjest molly80 Skrevet 17. november 2011 #15 Skrevet 17. november 2011 Jeg har en sønn som også er varm av seg. Cerrox eller hvordan det skrives feks er uaktuelt for han. Støvler med ullsokker funker bedre. Vi har funnet ut at viking er best på beina hans, holder han varm og ikke klam. Prøvde reima i fjor, men da han vokste og måtte ha nye kjøpte vi viking og de funker klart best ;-)
Gjest Raggy Skrevet 18. november 2011 #16 Skrevet 18. november 2011 Minsten er nok ikke våt på føttene hele dagen, men når hun kommer hjem fra barnehagen, da har de ofte vært ute et par timer. Det har vært frost her så hun har ikke tråkket i vann og blitt våt. Mulig disse vinterskoene er for vamre for henne siden det kun er et par minus... Skal først prøve med noen lettere gortex sko med ullsåle og tyn ullsokk. Funker ikke det blir det å kjøpe viking. Er det noe bestemt navn på den støvelen noen av dere har god erfaring med? Huske vi hadde denne kamik støvelen med filt inni for et par år siden fordi alle sa den var så bra, men da hadde hun også skikkelig våte sokker etter endt dag i barnehagen...
Gjest Raggy Skrevet 18. november 2011 #17 Skrevet 18. november 2011 Ta på tørre sokker når hun kommer inn? Det med å finne riktig sko kan være både dyrt og komplisert, men hun trenger jo ikke å være våt på føttene hele dagen for det om? Såpass skjønner jeg. Men det betyr ikke at problemet er løst. Og hun er ikke våt på føttene hele dagen siden hun skifter. Utrolig påstand igrunn.. Ingen som lar barna sine gå å være våte på beina hele dagen vel!
Fru Filifjonka Skrevet 18. november 2011 #18 Skrevet 18. november 2011 Såpass skjønner jeg. Men det betyr ikke at problemet er løst. Og hun er ikke våt på føttene hele dagen siden hun skifter. Utrolig påstand igrunn.. Ingen som lar barna sine gå å være våte på beina hele dagen vel! Beklager, men jeg tenkte at det kanskje var de ansatte i barnehagen som ikke hadde fått med seg at hun var våt på sokkene når hun kom inn. I ammetåken virket det da som en løsning å ta dette opp med bhg til hun fikk nye sko. Ikke alle barn som sier fra om slikt selv og ikke alltid like lett å se hvis man ikke ser etter.
Gjest Raggy Skrevet 18. november 2011 #19 Skrevet 18. november 2011 Beklager, men jeg tenkte at det kanskje var de ansatte i barnehagen som ikke hadde fått med seg at hun var våt på sokkene når hun kom inn. I ammetåken virket det da som en løsning å ta dette opp med bhg til hun fikk nye sko. Ikke alle barn som sier fra om slikt selv og ikke alltid like lett å se hvis man ikke ser etter. Har sagt fra i barnehagen så de følger det opp stort sett, selv om jeg må mase inni mellom. I dag var det faktisk ganske greit, da har hun brukt sånne "fjellsko goretex støvler. Antagelig er vinterstøvler for varmt for "frøken glo foreløpig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå