Gå til innhold

Julekalender til toåring

Norbertine

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å lage julekalender til gutten min på to år, men synes det er så vanskelig. Jeg vil ikke ha godteri i den (i hvert fall ikke mye), jeg vil ikke at det skal være en dyr kalender med masse ræl til 50 kr per dag, og aktiviteter av forksjellig slag tror jeg han er for liten til å skjønne poenget med. Vi må også ha tid til å gjennomføre det (vi har 2,5 timer maks fra vi kommer hjem fra jobb/barnehage til han skal legge seg, da er han ganske sliten, og vi må spise mat, ordne han til kvelden osv), så store ting som julebakst, tur til svømmehallen osv. blir vanskelig.

Bestemoren foreslo et (eller flere) puslespill som vi deler inn i de forskjellige gavene, og det kan kanskje funke? Har noen link til passende puslespill, eller andre konkrete tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår datter er snart to, og er veldig glad i å synge (at vi synger, i allefall), spesielt sangene på SingSang-kortene (pappkort med sangtekster på en side og bilde med motiv fra sangen på andre siden). Hun liker å rote gjennom kortene, og plukke ut sanger, og så tar hun dem med til oss og ber oss synge.

Nå har vi kjøpt et sett med 24 SingSang-kort med julesanger. Det var tilbud på bokkilden, 114 kr kostet kortene. Hver av disse skal hun få hver dag i desember, med en liten godbit oppi, f.eks. mandarin, yoghurt, smoothie/juskartong, sjokoladebit el.l. Så blir det sangstund hver dag i desember...

Aner ikke om dette blir suksess, men jeg håper at hun lærer mange julesanger og kjenner dem igjen når de blir spilt etterhvert i jula.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempegod idé! Har bestilt kortene, håper de kommer fram før 1. desember. :)

Har du tenkt å henge de opp på noen spesiell måte? Må få tak i noe med tall på også tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kom veldig kjapt da vi bestilte, godt under 1 uke i allefall, så det går sikkert bra :)

Jeg tenkte å pakke dem inn i litt forskjellig gavepapir (har også noen få små julegaveposer som passer i størrelsen, som jeg kan bruke) og henge det på en snor på veggen (mellom to vindu) - kanskje det må bli ete par/tre snorer under hverandre. Har allerede begynt å pakke inn - men venter litt med det spiselige som skal oppi, så ikke mandarinene etc blir gamle, hehe :-P

Har store planer om at dette skal bli et dekorativt element på stua og spre god julestemning. Men hos meg er viljen som regel sterkere enn evnen når det gjelder håndarbeid og dekorasjon :)

Hvis du har gode ideer ang opphenging, vil jeg gjerne høre!

Forresten kjøpte jeg et klistremerkeark med 24 tall på søstrene grene, hvis du har det der du bor. Kostet lite, og var fint og dekorativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...