AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Jeg skal ned i vekt. Men er usikker på hvor mye kcal jeg skal ligge på hver dag for å få vektreduksjon. Er 25 år, 170cm og 100kg. Er veldig glad i å gå tur og er i helt grei form ift å gå. Går i ulendt terreng, forholdsvis raskt og blir lettere andpusten. Har funnet meg en fin rute som tar ca 1 time å gå. Har ellers en stillesittende studenttilværelse. Så det jeg lurer på er hvor mye kcal skal jeg ligge på hver dag og hvor mange ganger bør jeg gå tur? Blir veldig glad viss noen kan hjelpe, ønsker virkelig å få gjort noe med vekta.
katinkatinka Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 I følge denne http://www.iform.no/pub/art.php?id=444 kalkulatoren, bruker kroppen din nå cirka 1900 kalorier for å ikke gå opp/ned i vekt. Skal du slanke deg f.eks 0,5 kilo i uka må du gå i et underskudd på 500 kcal om dagen, noe som vil si 1400 kalorier inn pr. dag. Dette kan du gjøre enten ved å kutte 500 i inntaket, eller trene for 500 kalorier. Førstnevnte er det enkleste. Jeg ville anbefalt deg å spise 1400 kalorier om dagen, OG tatt den timelange turen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå