Gå til innhold

Kjøre fra Miami til Los Angeles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om noen har erfaring med å kjøre fra Miami til Los Angeles? (eventuelt andre veien..) Vi har i utgangspunktet 15 dager til denne turen, men er veldig i tvil om det er nok, vi vil jo ikke BARE kjøre, men se mange ting også? Kan utvide til 20 dager om det trengs.

I USA generelt, når vi skal kjøre..bør vi bestille hoteller hjemmefra eller "droppe in"?

Noen som kan anbefale et bilutleiefirma som leier ut til personer på 22 år?

Lurer også på dette med visa og sånn for å komme inn i USA..Føler det er så veldig komplisert å skulle reise dit, hva trenger man å ordne utenom elektronisk pass?

Og hvis jeg skulle være så heldig at det er noen her som har gjort dette før, tips til ting å se, eller ting vi MÅ se, langs ruta?

HÅPER på svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gjort dette før, men 15 dager høres fryktelig lite ut. Det blir vel anbefalt å ha minst 3 uker til en sånn tur. USA er fryktelig stort. Regner med at dere noen steder vil stoppe litt lengre enn andre også. Google litt, så finner dere sikkert mange spennende reiseruter :)

Dere må fylle ut en ESTA-søknad (Visa Waiver) på nettet minst 72 timer før avreise, blir den godkjent varer den i 2 år. Det koster vel noe sånt som 14 dollar per pers, om jeg ikke husker helt feil. Uten dette og elektronisk pass kommer dere dere ikke inn i USA. Dere vil normalt få godkjent ESTA med en gang, men det kan ta lengre tid.

ESTA-søknad: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Skrevet

Hei.

Synes dette hørtes fryktelig lite ut. Vi kjørte California rundt i sommer, brukte 17 dager ben skulle gjerne hatt er par dager til. Så hvis dere sal være der så kort ville jeg heller anbefalt California. Vi vurderte Route66 men fant ut at det ble altfor kort tur i tillegg til at det er laaaaange strekker der det ikke er så mye å se på. Tipper det samme gjelder den vien dere har tenkt. Ang leiebil er dere nødt il å sende litt mailer. Koster mer pr dag når man er under 25, og det koster ekstra å levere fra seg bilen et annet sted enn man hentet den.

Vi bestilte hoteller på forhånd, men da måtte vi også følge ruta slavisk. Hvis dere ikke bestiller hoteller på forhånd har dere større frihet, men dere kan ikke regne med å få hotellrom nær sentrum hvis dere er på et populært sted.

Nå veit jeg ikke hvilken rute dere har tenkt på men vil anbefale dere et lite stopp i Las Vegas. Dere rekker vel en natt der, men da får dere hvertfall sett litt. Ellers er jeg bare "kjent" i California dessverre :)

Gjest henriett3
Skrevet

i følge google maps tar det 43 timer viss dere kjører uten stopp, noe som dere helt sikkert ikke kommer til å gjøre :)

Skrevet

Dere må kjøre cirka 300 km i snitt per dag. Greit hvis man er glad i å kjøre bil, men kanskje litt mye hvis man vil oppleve noe også. Personlig hadde jeg tatt noen dager i Miami og så tatt fly over til California og heller fokusert på å reise rundt der.

Holiday Autos har veldig gode priser på leiebil i USA. Men som alle andre så tar de jo ekstra betalt så lenge dere er under 25, ligger på rundt 1000 kr per uke. I tillegg kommer jo avgift for enveisleie. Det ligger noen rabattkoder på denne siden om billig leiebil som kan få ned prisen litt.

Når det gjelder hotell så er det jo avhengig av hvordan dere legger opp reisen. Vil dere planlegge alle dagsetapper på forhånd kan dere like gjerne bestille hotell. Vil dere være fleksible og bestemme litt hver dag hvor lenge dere gidder å kjøre så kan dere ta det på sparket. Utenfor storbyene finner man alltid et hotell langs veien men i storbyer og ved kjente severdigheter kan det jo av og til være fullt. Jeg har god erfaring med å bestille hotell "uspesifisert" via feks Hotwire.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...