Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig to spørsmål.

Det første jeg lurer på er angående helligdager. Om man jobber fast mandag til fredag og har timesbetalt får man da betalt om det faller en helligdag på en ukedag? Er dette noe bedriften bestemmer selv om de har lyst til å gi lønn for? HVis ikke kan dere isåfall henvise til noen regler for dette?

Om man har avtalt å få månedslønn ut i fra timeslønn og finner ut at det faktisk heller vil lønne seg med timelønn kan man da kreve å få gå tilbake til timelønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er helligdag skal du ha 133% overtid. (men om det er slik hvis du jobber i butikk vet jeg ikke helt :P).

Skrevet

Forklarte kanskje ikke helt bra. Jobber på kontor så jeg jobber ikke disse dagene uansett. Nå som jeg har månedslønn får jeg jo fast lønn, men om jeg skulle gå tilbake til timelønn, vil jeg da få betalt om en helligdag faller på en ukedag jeg egentlig skulle jobbet?

Skrevet
Her finner du et fint svar på dette med lønn på helligdager.
Skrevet

Tusen takk for svar. Så da virker det som jeg skal ha lønn 1 og 17 mai. Hvordan finner jeg ut om bedriften er under LO eller NHO?

Skrevet

Om man har avtalt å få månedslønn ut i fra timeslønn og finner ut at det faktisk heller vil lønne seg med timelønn kan man da kreve å få gå tilbake til timelønn?

Noen som har svar på dette?

Skrevet

Noen som har svar på dette?

Nei, det kan man naturligvis ikke.

Skrevet

Det står i kontrakten min at jeg skal ha 150 kr timen som de har regnet ut til å være 270 000. Får da 22500 i måneden. Hadde jeg heller fått betalt for de dagene Jeg jobbet i november hadde jeg fått 24750 i stedet for. Føler det er så urettferdig og føler meg rett og slett skikkelig lurt:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...