AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Jeg elsker pannekaker! Pannekaker med blåbærsyltetøy må være det beste som finnes! Tidligere hadde jeg en greie for sjokolade, skikkelig sjokolade-avhengig. Måtte ha litt sjokolade hver eneste dag. Nå har jeg kommet meg ut av det, og er kjempestolt, men ikke lenge etter spiste jeg pannekaker et par dager på rad, og nå klarer jeg ikke glemme smaken av pannekaker. Derfor er det SÅ j**** synd at pannekaker er så usunt! Lager røren med to egg, skummet melk(for å minske på kaloriene. Synes også pannekakene blir like som ved bruk av helmelk) og passe mengde mel, og da får jeg tre litt mellomstore/store pannekaker. Og jeg blir sjeldent mett av karbohydrater. Jeg kan spise 4 skiver grovbrød, og enda ikke være mett, og ha lyst på andre ting etterpå. Hvis jeg derimot spiser biff-middag med sunt tilbehør som f.eks. salat, da blir jeg mett med en gang og orker sjeldent alt. Men ja, nå er det jo ikke biff jeg er avhengig av, men pannekaker, og i og med at jeg elsker det sånn, og i tillegg ikke blir mett, ja, da blir det fort tre litt store pannekaker om dagen... I når jeg i tillegg har jeg lyst til å miste 5 kg. for å nå trivselsvekten min, gjør ikke pannekakespisingen det akkurat noe særlig enklere.. TIPS?? evt. tips til suuuupersunne pannekaker som gjerne er lavkalori?? 1
Inx Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 hahaha, takk for at du gjør morgenkaffen ett hakk bedre! .. Hva med å bli avhengig av epler eller noe sånt i stedet?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 TS her. Må legge til at jeg ikke kan skjønne hvordan jeg skal lage pannekakene noe mer lavkalori enn jeg allerede har gjort dem. Melk/andre meieriprodukter må man jo nesten bruke, og da er skummet melk alternativet med minst kalorier. Egg er jo en hovedingrediens som faktisk er sunn og gjør pannekaker til pannekaker, så det må jeg jo også ha. Så har vi MEL, og det er vel det som er hovedproblemet. Jeg vet at de som går på lavkarbo lager lavkarbo-versjoner av både vafler og pannekaker, og da med mandelmel og fiberhusk bl.a. Hjemme har jeg både kokosmel, mandelmel og fiberhusk. Derimot vet jeg ikke hvor mye jeg skal ha oppi av det forskjellige osv., pluss at jeg er redd for at pannekaken ikke vil henge sammen når jeg snur den. Prøvde nemlig å lage pannekaker med mandelmel, hadde da ikke fiberhusk, tok en sjans, og pannekakene smakte dritt, og hang ikke sammen..... Det er ikke ekstra tilsatt sukker i blåbærsyltetøyet mitt, 66 kcal per 100 gr, og det synes jeg er helt ok.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 hahaha, takk for at du gjør morgenkaffen ett hakk bedre! .. Hva med å bli avhengig av epler eller noe sånt i stedet? Haha, jammen.. Det er blodig alvor!!! Ja, det hadde vært fantastisk, men nå er det nå ikke sånn da...
Gjest Applecore Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Havregrynspannekaker er godt og metter mye mer
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 Havregrynspannekaker er godt og metter mye mer Bytter man da ut alt melet med havregryn?
Gjest Applecore Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 Sånn som jeg gjør det så har jeg i litt mel (grovt, glutenfritt) også, men mest havregryn
AloeVera Skrevet 17. november 2011 #8 Skrevet 17. november 2011 TS! Jeg vil bare si at jeg liker måten du skriver på! Det er noe med det, vanskelig å sette fingern på. Sjarmerende
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #9 Skrevet 17. november 2011 TS! Jeg vil bare si at jeg liker måten du skriver på! Det er noe med det, vanskelig å sette fingern på. Sjarmerende Haha, virkelig? :O Tanken som slo meg da jeg skrev det var at jeg skrev fryktelig slurvete og "straight out of my mind", ha ha. Vel, klokken er bare 06:55, så jeg har en liten unnskyldning..
cardigan Skrevet 17. november 2011 #11 Skrevet 17. november 2011 Havremel eller mandelmel kruskakli !
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #12 Skrevet 17. november 2011 Hva med å spise bare en pannekake (ikke tre)? Da får du jo dekket pannekakebohovet ditt, du må rett og slett trappe ned som en annen avhengig... Har du prøvd å lage grovere pannekaker som du fyller med salat, kyllingkjøtt og andre magre god saker? Kanskje du da blir ordentlig mett av en? Evt blåbær og cottage cheese som fyll? Siste løsning er å lage ei stor røre, spise alt du orker og ennå litt til slik at du ikke takler tanken på pannekaker lenger.
Gjest Applecore Skrevet 17. november 2011 #13 Skrevet 17. november 2011 Ps. Hva med å lage blåbærsyltetøyet selv (med frosne blåbær)? Da kan du bestemme selv hvor mye sukker du skal ha oppi
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #14 Skrevet 22. november 2011 Hva med å lage proteinpannekaker? fåes kjøpt i mange dagligvareforetninger, fra proteinfabrikken. 260 kcal per porsjon, som er to pannekaker, du blir mett og de er veldig gode!:D
Gjest Madelene1 Skrevet 22. november 2011 #15 Skrevet 22. november 2011 Åh, jeg fikk skikkelig lyst på pannekaker!!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #16 Skrevet 22. november 2011 Lag havregrøt med vann, og så sper du ut med melk og egg, og så blander du litt mel, evt grovt mel.. Og så steker du med teflonpanne så du slipper smør. Det metter mye mer, og det er kjempegodt:-D bedre enn vanlig:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå