Tusenfryd Skrevet 12. desember 2003 #21 Skrevet 12. desember 2003 Bare husk at det som er søtt og koselig i dag, helst skal være det om 35 år også. Og hvis du legger listen for arbeidsfordelingen nå, så må du regne med å "betale" for det senere. Sånn er det bare. Hadde du tatt oppvasken automatisk hvis noen hadde gjort det for deg i to år kanskje? Neppe. Jeg skjønner godt hva du mener, men jeg ville nok heller puslet med ting som litt massasje, invitere ham på kino og sånne ting. Oppgaver i heimen er felles og du burde se litt fremover.
blåveis Skrevet 12. desember 2003 #22 Skrevet 12. desember 2003 Oppgaver i heimen er felles og du burde se litt fremover. det mener jeg også
Arwen Skrevet 12. desember 2003 #23 Skrevet 12. desember 2003 det mener jeg også Ja, der har jeg et eksempel jeg ikke prøver å følge (mormor og bestefar hvor bestefar ikke løfter en finger - han har jo aldri gjort det :o ) Her deler vi på oppgavene.
Jens Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #24 Skrevet 12. desember 2003 Jammen, jeg vil bli husmor!KJærsetn min gjør jo alt for att jeg skal trives i den rollen. Han har kjøpt bil til meg, sagt vi kan ansette dagmamma noen dager hvis jeg vil gå på skole. Han jobber hardt og tar med lønningsposen hjem og da syns jeg absolutt att han kan slappe av når han kommer hjem! Vaskehjelp har vi jo også, så det går jo mer på hyggeige ting som matlaging og dill og dall.........
blåveis Skrevet 12. desember 2003 #25 Skrevet 12. desember 2003 Jammen' date=' jeg vil bli husmor!KJærsetn min gjør jo alt for att jeg skal trives i den rollen. Han har kjøpt bil til meg, sagt vi kan ansette dagmamma noen dager hvis jeg vil gå på skole. Han jobber hardt og tar med lønningsposen hjem og da syns jeg absolutt att han kan slappe av når han kommer hjem! Vaskehjelp har vi jo også, så det går jo mer på hyggeige ting som matlaging og dill og dall.........[/quote'] Jens; dersom dere er enige begge to om denne fordelingen, så må dere for all del holde på den.. men jeg tror ikke på din teori om at hjemmet blir mer harmonisk av det og jeg vet at jeg ikke ville finne på å gå inn i en slik rolle..
Gjest Pudding Skrevet 12. desember 2003 #26 Skrevet 12. desember 2003 Hos oss er det faktisk mannen som er mest huslig... Det er han som tar seg av stövsuging, vask osv. Jeg gjör som regel innkjöp og lager mat. Men selvfölgelig elsker vi begge ä gjöre ting for hverandre! Jeg ville aldri gjort det regelmessig, men av og til overrasker ham jeg gjerne med en deilig middag, ryddet og vasket leilighet osv osv. Da er det selvfölgelig viktig at det ogsä skjer fra hans side ... Nä er situasjonen vär litt annerledes enn deres da. Vi studerer begge to, og har like mye/lite tid til husarbeid, sä da er det klart at vi til vanlig deler likt:) Hvis jeg ikke hadde studert eller hatt jobb, ville jeg selvfölgelig gjort mer, men som de andre sier: gleden varer dessverre ikke sä lenge. Pä begynnelsen blir man rost, og mannen legger merke til hva du gjör. Sä snart det blir til en vane, ser han ikke lenger hvor mye arbeid du har hatt, og jeg tror man blir fort lei
Holly Hobbie Skrevet 12. desember 2003 #27 Skrevet 12. desember 2003 Jeg gleder meg enormt til å skape et hjem med (da) mannen min, men jeg har ikke lyst til å bli noen sokkeopprydder eller utslitt husmor. Vi skal dele på oppgavene - tipper jeg komer til å lage mer mat enn ham fordi jeg ikke stoler helt på ham (dvs. han er er jo veldig flink til å lage Sunday roast)...Men oppvasken kan han gjerne ta (og han er raskere enn meg uansett).
Jens Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #28 Skrevet 12. desember 2003 Det er jo det jeg har prøvd på før idag, starte en tråd om deres forberedelse som koner. Vi har ihvertfall snakket om att vi skal kaste p-piller under bryllupsreisen, og att vi vil ha barn når vi har giftet oss. Gleder meg faktisk litt til å bli ferdige med selve bryllupsdagen, og starte vårt ekteskap med skaping av familie etc....Detaljer under selve bryllupsdagen er ikke så viktig for meg.
Jens Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #29 Skrevet 12. desember 2003 forrige innlegg havnet i feil tråd............ :oops:
Gjest Fighter Skrevet 12. desember 2003 #30 Skrevet 12. desember 2003 Nå som dere snart skal bli fruer, har dere tatt med kone rollen mer inn i hjemmet?For å si det sånn, vi har vært samboere en stund, men nå som det begynner å nærme seg bryllup, føler jeg att jeg vil vise kjærsten min att jeg blir en perfekt kone!!Jeg liker å lage middag til ham hver dag, vaske tøyet hans, pynte til jul, re opp sengen, skifte sengetøy og alle sånne ting "koner"gjør for sin mann. Jeg merker att jeg liker den rollen veldig godt(ja, jeg er veldig gammeldags der), jeg faktisk elsker å pusle for ham!!. Merker dere att dere har forandret dere i hjemmet? (veldig dårlig formulert tråd, tidlig på morgenen!! ) Etter at vi ble samboere har jeg begynt å like husarbeid. Jeg liker å stelle for han. Han liker å stelle for meg også så vi gjør omtrent like mye. Men, ja. Jeg liker å ha middagen klar til han kommer fra jobb.
Holly Hobbie Skrevet 12. desember 2003 #31 Skrevet 12. desember 2003 Etter at vi ble samboere har jeg begynt å like husarbeid. Jeg liker å stelle for han. Han liker å stelle for meg også så vi gjør omtrent like mye. Men, ja. Jeg liker å ha middagen klar til han kommer fra jobb. Det kommer jeg også til å gjøre for min mann. Det blir naturlig ettersom han mest sannsynlig har lengre arbeidsdag enn jeg. Også er det hyggelig å gjøre det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå