Gå til innhold

Jeg har slekt i USA og Australia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet det som kan være mine slektninger på Facebook, med tanke på navn, sted o.l. Likevel vet jeg ikke hvordan jeg skal kontakte dem/hva jeg skal skrive til dem. Har et par scenarioer her.. 1. Hva om de ikke er i min slekt, likevel? 2. Om de er i min slekt - hva om de ikke er interesserte, og bare svarer med "ah okay. cool", og etter det ikke svarer meg o.l.? Jeg personlig ville ha blitt "i skyene" hvis noen fra et annet land(eller Norge for den saks skyld) plutselig ut av det blå sa at vi var i slekt eller liknende, men mennesker er jo forskjellige naturligvis. :) Hvordan ville dere ha reagert?

Så, hva ville dere ha skrevet som en "begynnelse"? Det mest logiske er å spørre om han/hun er barnebarn av ****** f.eks., men jeg trenger liksom en "mal" på hva jeg kan skrive, i og med at jeg er så redd for at det skal bli dumt. Engelsken min er topp, så det er ikke det.

Ble litt teit dette, uansett, noen tips? :) tas i mot med stor takknemlighet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme lurer jeg på!

Har slekt i USA, de utvandret fra Norge på 18-1900-tallet, og har samme etternavn som min bestefar. Et sjeldent navn, så jeg vet vi er i slekt.

Tør liksom ikke ta kontakt.

Kunne det vært en ide og prate med andre i familien din først?

Skrevet

Jeg har nettopp funnet slekt av meg i USA eller noe, jeg la de som venn på fb og har snakket med de om vanlige ting:))

Skrevet

Jeg har nettopp funnet slekt av meg i USA eller noe, jeg la de som venn på fb og har snakket med de om vanlige ting:))

Hva sa du først?:-)

Skrevet

Jeg sendt en melding der jeg spurte:I am looking for relatives, and I think you might be one of them. Are you in any way related to ............ ? If you are, please respond. Love, ....

Skrevet

Jeg sendt en melding der jeg spurte:I am looking for relatives, and I think you might be one of them. Are you in any way related to ............ ? If you are, please respond. Love, ....

Tusen takk, godt forslag!!

Skrevet

Jeg har slekt langt borte og det var "de" som fant meg på fb. Først en, så flere. Jeg opplevde det som påtrengende og slitsomt. Ingen Tore på sporet idyll overhodet. Jeg sendte et brev hvor jeg forklarte hvorfor jeg ikke ønsket kontakt.

MEN når det er sagt skal det også sies at det er noe helt annet å ta kontakt med fjerne slektninger. Det er bare hyggelig og jeg syns du skal gjøre det. Absolutt!! Bare si hei!

I mitt tilfelle handler det om en biologisk far som ikke er verdt tittelen en gang, og som jeg ikke har sett siden jeg var noen mnd gammel. Patetisk mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...