ini Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Jeg har relativt langt hår (midt på ryggen), ganske rett, men med endel fall i. Det er tidvis tørt, uansett hvor mye fuktighet jeg prøver å prakke på det virker det nesten som om det ikke tar det til seg. Jeg stripet det en gang på vårparten i år, men ellers er det nokså ubehandlet. Er endel ute i solen, så det blir naturligvis endel solbleket, men det er ikke spesielt slitt. Føner, krøller eller retter det kun til spesielle anledninger. Noen som har erfaring med shampo/balsam evt andre vidundermidler som gjør håret litt med regjerlig? Det blir så fort flokete som det er nå, og ser litt frizzy ut. (Frisørmerker går også bra) Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 For meg høres det ut som du trenger en god klipp! Altså ikke klippe det kort, men stusse det skikkelig. Jeg anbefaler Joico. Ingen over, ingen ved siden. Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor kur er kåret til beste kuren mange år på rad. Sjampoene og balsamene er veldig gode.
MissDreams Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 Jeg har stort krøllete hår men retter det ut hver dag og det gjør det så klart tørt så jeg bruker k-pak fra Joico. Fungerer som bare det på meg, sliter også med frizz og jeg bruker frizz ease krem fra John Frieda, den tar bort all frizz og gjør ikke håret fett! Kan anbefale alle disse hårproduktene Du burde også ha kur i håret!
Tbag Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Redken exstrem shampo og balsam, sant redken exstreme anti snap og redken exstreme rescue hårkur er helt fantastisk mot tørt hår. Gir det masse fuktighet. Ellers er redken all soft serier kjempe god om du ønsker mykt hår.
ini Skrevet 16. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2011 For meg høres det ut som du trenger en god klipp! Altså ikke klippe det kort, men stusse det skikkelig. Jeg anbefaler Joico. Ingen over, ingen ved siden. Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor kur er kåret til beste kuren mange år på rad. Sjampoene og balsamene er veldig gode. Håret mitt er like håpløst når det er nyklipt, så akkurat det tror jeg ikke er så relevant akkurat nå, selv om det nærmer seg 2 1/2 mnd siden sist jeg fikk klippet håret. Og det blir nesten nest flokete oppe ved hårfestet, ikke så mye i lengden.
MissDreams Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 Håret mitt er like håpløst når det er nyklipt, så akkurat det tror jeg ikke er så relevant akkurat nå, selv om det nærmer seg 2 1/2 mnd siden sist jeg fikk klippet håret. Og det blir nesten nest flokete oppe ved hårfestet, ikke så mye i lengden. Gre gjennom håret når du har i balsam eller kur før du skyller det ut, hjelper på flokene i hårfestet.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Men BØLLETE hår, som det står i overskriften, hva gjør man med det?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 Jeg bruker stort sett hårkur som balsam. Er liksom ikke nok balsam i balsam. For tiden bruker jeg Tigi S-Factor "Serious" Conditioner. En feit hårkur som bare skal sitte i i 3-5 minutter, altså som vanlig balsam. Funker som bare det for meg ps. Joico gjør absolutt ingenting for håret mitt. Kan like gjerne bruke håndsåpe.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #9 Skrevet 17. november 2011 Jeg bruker stort sett hårkur som balsam. Er liksom ikke nok balsam i balsam. For tiden bruker jeg Tigi S-Factor "Serious" Conditioner. En feit hårkur som bare skal sitte i i 3-5 minutter, altså som vanlig balsam. Funker som bare det for meg ps. Joico gjør absolutt ingenting for håret mitt. Kan like gjerne bruke håndsåpe. Husk at de aller fleste hårkurer skal avsluttes med balsam. Sjampo: Åpner skjellagene Hårkur: Åpner skjellagene Balsam: Lukker skjellagene Det fins noen hårkurer som lukker skjellagene, men de fleste åpner skjellagene og dermed er det meningeen at balsam skal brukes etterpå. Du kan lese her: Min lenke Min lenke
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #10 Skrevet 17. november 2011 Jeg vil sterkt anbefale balsammetoden for den typen hår! Alle disse balsamene og kurene med silikon gjør bare håret verre.
Commodore64 Skrevet 17. november 2011 #11 Skrevet 17. november 2011 Det høres ut som du har samme problemer med håret som en venninne av meg hadde. Hennes ble helt perfekt med disse: Giovanni, 50:50 Balanced Hydrating-Clarifying Shampoo Giovanni, 50:50 Balanced, Hydrating-Calming Conditioner Giovanni, Smooth As Silk Xtreme, Protein Hair Infusion
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå