Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest shirleys-secret
Skrevet (endret)

Hei!

I høst startet jeg på en bachelorgrad i arkeologi. Fant ut hvor utrulig dårlig jobbmarked det var,så dropper dermed ut i desember etter eksamen. Nå vet jeg ikke hva jeg har lyst til å bli. Jeg er ikke så opplyst i forhold til hvilke yrker som egentlig finnes der ute, og tenkte jeg kunne høre her etter noen forslag som kan passe for meg.

Noen forslag? Beklager forresten eventuelle skrivefeil, taster med mobilen.

Edit: Slettet "om meg" delen.

Endret av TheBasics
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teknisk ingeniør! Da får du ihvertfall jobb...

Skrevet

Hva med å gå inn i ambulansetjenesten? Jobbet som det i 10 år og det er et veldig intr yrke.

Les dette:

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/ambulansearbeider

Tror nok at mange velger feil utdannelse, fordi de velger mens de er veldig unge. Synd kravene til valg av yrker kommer så tidlig som på ungdomsskolen.

• Liker 1
Gjest shirleys-secret
Skrevet (endret)

Har faktisk gått ambulansefag, så tenkte på å muligens ta lærlingtiden til høsten. Har akkurat meldt meg på vikarkurs som starter i januar. Høres og virker bra, men er samtidig usikker. Har hørt så mye negativt om helse Nord og Unn, og jeg vil heller ikke flytte sørover..

Endret av shirleys-secret
Skrevet

Jeg tenker ikke så mye på hva andre sier jeg. Liker å erfare ting selv. Så prøv, det er et veldig variert og intr yrke. Kan være tungt innimellom både fysisk og psykisk. Lykke til!

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Vevas
Skrevet

Jeg ville nok også vurdert ingeniør. Du har så utrolig mange forskjellige ting å velge mellom, alt fra fornybar energi til HMS til data osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...