Gå til innhold

Min venninne satte mitt navn på sin faktura.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Min venninne gjennom mange år har en vane med å ringe til spådamer. Da hun ikke har betalt regninger fra før, så kunne hun ikke ringe mer. Men..hun ringte likevel, og fikk de til å sette fakturaen i mitt navn. Dette uten å spørre meg. Jeg ble skikkelig sint, og har mest lyst til å aldri ha noe mer med henne å gjøre. Synes dette var veldig dårlig gjort. Har ikke fått noen skikkelig unnskyldning heller. Hun vet jeg er veldig sint akkurat nå.Hva hadde dere gjort? Hun er 37 år, så hun burde skjønne hva hun har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sagt at dersom hun ikke betaler innen fristen og lover at hun aldri skal gjenta det, så anmeldes hun. Siden hun er venninnen din bør hun få sjangsen til å rette opp i blunderen sin, men hun bør også være klar over at slike tilfeller har ganske strenge straffer. Både sosialt og fra politiet :nei:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få ho til å betale regninga, og advar med anmeldelse om det skulle skjedd igjen. Ho synes nok det blir å ta i, men du får ihvertfall satt foten hardt ned, og ho burde forstå alvoret i situasjonen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Hei.

Min venninne gjennom mange år har en vane med å ringe til spådamer. Da hun ikke har betalt regninger fra før, så kunne hun ikke ringe mer. Men..hun ringte likevel, og fikk de til å sette fakturaen i mitt navn. Dette uten å spørre meg. Jeg ble skikkelig sint, og har mest lyst til å aldri ha noe mer med henne å gjøre. Synes dette var veldig dårlig gjort. Har ikke fått noen skikkelig unnskyldning heller. Hun vet jeg er veldig sint akkurat nå.Hva hadde dere gjort? Hun er 37 år, så hun burde skjønne hva hun har gjort.

Du må reagere kjapt. Minuttprisen til spådamer er bortimot 30 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Du må reagere kjapt. Minuttprisen til spådamer er bortimot 30 kroner.

Ja,men hun ringte jo fra sin telefon ,og satte regningen på meg. er ikke sikkert på om hun betaler. mest sannsynlig ikke. Kan de kreve meg for pengene, når det er hennes nummer somhar ringt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Du må selvfølgelig ringe teleselskapet å nekte og betale den regningen! Du har jo ikke bestilt en slik tjeneste, og så lenge de ikke har et stemmeopptak av deg som bestiller, eller en signatur så har de ikke lov til å kreve pengene av deg.

Og så spør du venninna di om hvordan i alle dager hun kan tro at noen er "klarsynte" de ikke en gang greier å sende faktura til rett person. De burde jo ha avslørt henne umiddelbart dersom de hadde noen av de påståtte evnene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke betalt regningen. Bestrid kravet og de kan ikke gå videre med inkasso. Dette er lovbestemt.

Om du vil gi venninnen din en sjanse til får være opp til deg. Jeg hadde iallfall gitt henne en tordentale om at dette var ikke akseptabelt og et feilskjær til så var det over og ut. Hun er kanskje ikke en dårlig venninne, men iallfall en person som sliter og er rimelig desperat når hun tyr til sånne løsninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde slike tjenester ble fakturert på det tlf nr som ringte jeg?

Vi hadde noen på jobben som ringte sånn tlf, jobben fikk regningen.

Skal hilse å si at sjefen ble glad når jeg viste han den :fnise:

Ble ett litt spes personalmøte den dagen kan du si :rope::nei:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hadde anmeldt henne og aldri snakket med henne mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første du gjør er å ta kontakt med teleselskapet og spør de hva de tror de driver med?! De har ikke lov til å sette andre navn på en regning enn navnet til den som ringer, eller navnet telefonen er registrert i. Bestrid kravet og gjør det klinkende klart at det ikke er du som har ringt.

Deretter ville jeg ha tatt tak i "venninen" din. Forklar henne at du er utrolig skuffet over oppførselen hennes, og at du ikke godtar den slags. Gi henne en dato (gjerne før regningen forfaller) til å gjøre opp for seg. Hvis hun da ikke ordner opp etter seg så anmelder du henne! Dette er ingen vennine! :nei: ingen vennine ville ha gjort noe slikt mot en god vennine. Mest sannsynlig så ser hun kun på deg som en hun kan utnytte. Gjør det klinkende klart både for henne og teleselskapet at du ikke lar deg utnytte.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde mukket et sekund med å anmelde en sånn "vennine", om dette hadde skjedd meg. Makan til oppførsel fra en voksen kvinne skal en lete lenge etter!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru, slike venner vil jeg ikke ha!!! Som andre har sagt, her lukter det avhengighet: si til henne at hun må betale innen fristen, ellers anmelder du henne. Dette er faktisk en veldig så alvorlig sak!!!

Tenk alt hun vet om deg og all informasjon hun kan ha tilgang til hos deg (alt fra personnummer til kontonummer), og tenk på hva hun kan ende opp med å gjøre hvis du gir henne lillefingeren nå... Avhengighet er en alvorlig sykdom, som kan få deg til å gjøre ting du egentlig ikke vil... OG hun viser jo egentlig ikke anger engang, siden hun ikke sier ordentlig unnskyld... Kanskje en anmeldelse er akkurat det hun trenger for å våkne opp og søke hjelp...?

Tror du at du klarer å stole på henne som en nær venninne igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

IKKE betal, det ble ikke ringt fra din mobil og da har de ikke noe rettslig grunn til å kreve penger fra deg, si også ifra til telefonselskapet ditt, forklar situasjonen. 2: KJeft hun huden full, det fortjener hun! 3; Dropp hun asap! Herregud for en kjip person, no offense!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh fytti, så mange gærne folk det fins der ute. Tenk å ringe til en spådame for å høre hva som skal skje og tro blindt på det. Jeg syns det er helt latterlig! En slik venninne ville jeg ikke hatt, gale kjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo identitetstyveri! Hun må være alvorlig forstyrret/sterkt avhengig som stjeler en annen persons identitet for å kunne ringe spådametjenester!

Endret av Spinell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,men hun ringte jo fra sin telefon ,og satte regningen på meg. er ikke sikkert på om hun betaler. mest sannsynlig ikke. Kan de kreve meg for pengene, når det er hennes nummer somhar ringt?

Lurer veldig på hvordan hun klarte det der :klo: . På teletorget så fakturerer de jo det nummeret som det ringes fra. Man er ikke innom noen "resepsjon" i det hele tatt. De eneste som sender faktura er vel "Eksperthjelp" og selv der går det automatisk at faktura sendes til den som eier telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...