AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Hva er bra å spise etter trening? F.eks spinning? eller en styrketime? Jeg pleier å spise to skiver med egg og kaviar, men om det er bra vet jeg ikke. Godt er det hvertfall
Envy Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 Egg er kjempebra, masse protein i det! Nøkkelen for min del ligge ri å få i meg raske karber, og helst protein. Pleier f.eks å hive i meg banan, skyr eller egg rett etterpå. Litt senere prøver jeg å få i meg et skikkelig måltid inneholdene fisk eller kylling + masse grønt
baltazar Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 Før trening er det trege karbohydrater og proteiner som gjelder. For å fylle opp glykogenlagrene i kroppen, så bør du få i deg raske karbohydrater rett etter treningsøkten som "Envy" sier, helst 15-30 minutter etter treningen. 1-2 timer etter trening bør du få i deg hovedmåltid som består av trege karbohydrater og proteinrik mat.
kanelsnurr Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Jeg annbefaler å lese olympiatoppens faktaark om mat etter trening. Selv om det nok er skrevet for idrettsutdøvere, så står det mye der som er nyttig for oss vanlige mosjonister også! (Her er det også en rekke andre faktaark om ernæring)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå