AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Heisann! Vi kjøpte en leilighet i fjor i november og gav da 1.340.000 for den. Vi har på et år så og si totalrenovert alle overflater, byttet benkeplater og fornyet kjøkkendører o.l. Det ble nytt dusjkabinett på badet, panelplater med spotter i taket og ny laminat i hele leiligheten. Spotter over senga på soverommet, ny tapet på alle vegger. De trehvite listene og vinduskarmene, dørene og peisen, har fått en fin hvitfarge og listene rundt vinduene har blitt profilerte. Lamper, nytt møblement, delvis byttet ut enkelte dører og renovert peisen, jah... jeg kan vel fortsette i det uendelige, men dere ser hvor jeg vil henn kanskje? Det er blitt en helt ny, stilren og moderne leilighet og lommeboka har fått et ekstrem innhogg. Vi tenkte først at dette skulle vi klare uten lån, men ettersom vi nå har bestemt oss for å ha bryllup den 30. juni 2012, så så vi oss nødt til å ta en prat med banken. Vi fikk ny meglervurdering på leiligheten og megler anslo den til en verdi av 1.700.000 kr. Så til problemet... Vi har nå fått 50.000 til i boliglånet på den betingelse at det skulle gå til oppussingen av leiligheten... Saken er bare at vi måtte komme med et tilbud fra eks: Flisekompaniet / annen kjede med prisforslag på renovering av bad. Dette har vi i dag levert og lånet er allerede underskrevet og pengene står på konto... MEN vi har jo egentlig plan om å sitte på disse 50.000 for å få sparekontoen min opp å gå igjen mtp 30. juni. Jeg har ikke samme bank som min samboer som har fått lånet og vi lurer derfor på følgende; Kan banken på noen som helst måte kontrollere hva pengene går til om disse føres over fra hans konto til min sparekonto i en annen bank? Vi har plan om å renovere badet før vi selger leiligheten uansett, så på et tidspunkt må vi jo legge ut for badet selv (Etter 30. juni vel og merke). Så innen leiligheten er solgt, så er jo badet pusset opp og verdiøkningen har funnet sted... Sitter her med klump i halsen og angrer på hele greia. Men å ta opp forbrukslån for å få startkapitalen opp å gå til bryllup, er helt utelukket... Så kan banken kontrollere hva pengene går til? De går jo til å betale tilbake sparekontoen min for det vi har lagt ut i oppussing... Så på sett og vis så er det jo ikke snusk og fanteri... Eller er det det? =/ Hva kan evt bli konsekvensen av å bli oppdaget? For alt de vet kan vi jo ha pengene stående fordi kapasiteten til å pusse opp AKKURAT nå ikke er der. Vil de reagere og sitter de å kontrollerer om pengene blir trukket til et "badefirma"?.... Tusen takk for alle svar!!! =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå