Molle Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 (endret) Jeg jobber i en dagligvare butikk og har på kontrakten 20 timer pr uke fast, men siden jeg begynnte har jeg jobbet så og si fulltid. I begynnelsen jobbet jeg annenhver uke dag og kveld, men nå blir det bare mer og mer kveld. De siste mnd har jeg bare jobbet kveld og jeg begynner å bli utslitt av det. Har gitt beskjed men ingen bryr seg. Har jeg noen rettigheter eller må jeg bare finne meg i det? Endret 19. desember 2011 av Molle
Hoppetaujenta Skrevet 20. desember 2011 #3 Skrevet 20. desember 2011 Ta det med ro, det pleier å komme folk med viten etter hvert.
altflyter Skrevet 20. desember 2011 #4 Skrevet 20. desember 2011 står det noe i kontrakten om hvilke vakter du skal ha?
Gjest hmrk Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 Ta det med ro, det pleier å komme folk med viten etter hvert. Ikke bare det, de digresser også etterhvert...Jommen sa jeg plantemargarine!
Gjest grapefrukt Skrevet 20. desember 2011 #6 Skrevet 20. desember 2011 (endret) Det er svært vanlig at de fleste butikker har mange deltidsansatte som jobber tilnærmet fulltid, men som ikke får fulltidskontrakt pga de ekstra kostnadene de medfører. Vet ikke om du har noen rettigheter, men det går vel ann å høre med Handel og kontor? Edit: Ser jeg misforstod spørsmålet ditt, men jeg ville likevel kontaktet dem (kan være lurt å melde seg inn hvis du har tenkt til å fortsette med å jobbe i butikk). De skal kunne hjelpe deg med det meste rundt rettigheter og hva du bør gjøre, spesielt i situasjoner der arbeidsgiver ikke er behjelpelig. (PS, hvis de vaktene du har kontrakt på blir endret til kveldsvakter så kan du jo begynne med å påpeke det til arbeidsgiver og kreve at du får de du egentlig er satt opp på. Vakter utover kontrakten er du jo ikke pålagt til å si ja til, så der blir det litt mer innviklet å klage på at du må jobbe sent). Endret 20. desember 2011 av grapefrukt 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #7 Skrevet 20. desember 2011 Jeg skjønner det som at det er kveldsvaktene som er hovedproblemet, og ikke at du ikke har kontrakt på alle timene du jobber? Såfremt det ikke står i kontrakten din at du har faste timer på dagtid, så har du dessverre ikke krav på å få en jevn fordeling av arbeidstiden mellom dager og kvelder. Du kan spørre sjefen/personalansvarlig om hvorfor du alltid blir satt opp på kveldene, og spørre igjen om å få mer på dagtid om det er mulig.
Molle Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 27. desember 2011 I kontrakten min står det under arbeidstid: Etter vaktliste, morgen-kveld, mandag-fredag, lørdag samt arbeid på søndag. Altså ikke bare kveldsarbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå