AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Ligger på ca 600- hver dag for å gå ned noen kg. Merker ingenting på vekta, men jeg er så utrolig trøtt og sliten, og har bare lyst til å sove hele tiden.. Hva skal jeg gjøre? Har lest at 500/600 i minus pr dag er greit for å gå trygt ned.. Men ingenting skjer utenom at jeg er sliten og trøtt
Gjest WendyClear Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 Du spiser bare 600 kalorier hver dag og lurer på hvorfor du ikke har energi? Eller mener du at du ligger på 600 i minuskalorier :S
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 Du spiser bare 600 kalorier hver dag og lurer på hvorfor du ikke har energi? Eller mener du at du ligger på 600 i minuskalorier :S 600 minuskalorier, jeg er da ikke gal:) ts
Gjest WendyClear Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Så da spiser du rundt 1400 kalorier om dagen? eller... Det skal det ikke være noe galt med, så lenge du ikke trener hardt samtidig. Men når du kutter veldig ned på kalorier uten å endre kostholde videre, da kan du fort få mangel på viktige vitaminer. Og jern ikke minst.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Så da spiser du rundt 1400 kalorier om dagen? eller... Det skal det ikke være noe galt med, så lenge du ikke trener hardt samtidig. Men når du kutter veldig ned på kalorier uten å endre kostholde videre, da kan du fort få mangel på viktige vitaminer. Og jern ikke minst. jeg går en times tur om dagen. men jeg går jo ikke ned i vekt?? hvorfor ikke? spiser ca 1400 ja. tar vitaminer utenom .ts
isbiten. Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 Jeg ville i alle fall passet på hva de kaloriene jeg først inntok inneholdt. At de er mest mulig mettende, og kanskje prøve å spise litt ofte for å holde oppe energinivået. Fiberrike kornprodukter (knekkebrød er jo kalorifattig), magre kjøttprodukter (kylling, kalkun, svinekjøtt), fisk (torsk og sei har lite kalorier), og andre proteiner som f.eks egg, i tillegg til grønnsaker. Dette er i alle fall matgrupper jeg passer på å få i meg. Jeg ligger rundt 2000 kcal om dagen, da jeg er ganske aktiv og egentlig ikke skal så mye ned, men bli mer bevisst på hva jeg egentlig putter i meg. I dag har jeg f.eks. spist: Frokost: Eggerøre, laks og spekeskinke, til sammen 350 kalorier. Lunsj: En kyllingfilet (130 gram) og 100 gram kokt brokkoli, 160 kalorier Middag: Strimlet svinekjøtt, wokgrønnsaker og byggris, ca 400 kalorier Kveldsmat: Rett i koppen tomatsuppe med et egg + 1,5 gulrot med dip av mager kesam, 300 kalorier. Til sammen blir dette ca 1200 kalorier, avhenger jo litt om man steker i olje osv. Nå har jo jeg drukket kaffe, smoohie osv som mellommåltider i tillegg, noe som hjelper meg å holde enerinivået oppe, og holder meg mettere i løpet av dagen. Og en annen ting: Pass på å få i deg vitaminer. Frukt og grønt som mellommåltid er jo supert
Annikken Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 Hvor lenge har du holdt på? Det tar gjerne tid for kroppen å tilpasse seg. Sats på å få i deg nok grønnsaker. Ellers kan jeg bare si KAFFE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå