Gjest happy_me Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Hvor fikk du utdannelsen? Hva var opptakskravene? Fikk du deg en jobb raskt etter fullført utdanning, eller var det vanskelig? Hva vil du si vanskelighetsgraden på det studiet er? Å jobbe som hudpleier..er det et stresset arbeid, eller har man roen hele tiden? Grunnen til at jeg spør er at jeg spekulerer i å begynne denne utdanningen selv, men vil vite mer først, og tenke meg godt om Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Denne hører nok hjemme under karriere og utdanning...
Gjest happy_me Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 åh. det stemmer... jeg fant den ikke da jeg skulle legge den ut.. men går det an å endre det nå da?
challenger Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Kan snakke for ei jeg kjenner da. Tok vgs 1.året helse og sosialfag, deretter to siste årene på hudpleielinja. Hvordan opptakskravene er varierer vel fra plass til plass, her i byen er det ikke særlig høyt snitt for å komme inn. Hudpleielinja består jo av både praksis og teori. Hun fikk seg jobb relativt raskt, men hun valgte å slutte og ta en annen utdanning. Du kan evnt sjekke ut norsk hudpleieskole hvis du er ferdig med vgs.
mari4ever Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Hvor fikk du utdannelsen? Hva var opptakskravene? Fikk du deg en jobb raskt etter fullført utdanning, eller var det vanskelig? Hva vil du si vanskelighetsgraden på det studiet er? Å jobbe som hudpleier..er det et stresset arbeid, eller har man roen hele tiden? Grunnen til at jeg spør er at jeg spekulerer i å begynne denne utdanningen selv, men vil vite mer først, og tenke meg godt om Takk for svar eg tok Utdannelsen ved privat skole. Frisør og hudpleie instituttet. kostet veldig mye. 96.000+ Du har ikke tid til jobb utenom,ettersom utdanningen bare er ett år. Vanskelighetsgraden er sånn middels.men hvis du går privat utdannelse får du ikke noe særlig tid til annet enn skole det året. Hvis du går på Vgs så får du bedre tid til å sette deg inn i utdannelsen og se om dette er noe for deg. Husk at du blir veldig intim med mennesker, og dette er noe du må huske på før du tar utdannelsen. Mange kunder kommer for å få ut sine problemer, og da må du bare ikke ta det med deg hjem. veldig viktig. Det kommer etterhvert. Hudpleier er et stress yrke. Men det varierer veldig. jeg er en person som egentlig blir fort stresset, men har lært og takle det når jeg var ute i praksis. Vær veldig nøye med å sette opp kunder og ta god til kunder. Skriv ned alle kundene på pcen og lagre alle kundene dine. slik unngår du stress og da viser du at du interesserer deg for kunden. veldig viktig! kom en halv time før på jobb slik du gjør klart for alle behandlingene du skal ha. men dette lærer du:) Anbefaler å ta utdanningen på Vgs. Ett år synes jeg personlig var for lite. Er bedre å være ute i praksis lengre å få god erfaring. er slik du lærer. Hvis du har noen andre spørsmål kan du sende meg en mail
Gjest happy_me Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 eg tok Utdannelsen ved privat skole. Frisør og hudpleie instituttet. kostet veldig mye. 96.000+ Du har ikke tid til jobb utenom,ettersom utdanningen bare er ett år. Vanskelighetsgraden er sånn middels.men hvis du går privat utdannelse får du ikke noe særlig tid til annet enn skole det året. Hvis du går på Vgs så får du bedre tid til å sette deg inn i utdannelsen og se om dette er noe for deg. Husk at du blir veldig intim med mennesker, og dette er noe du må huske på før du tar utdannelsen. Mange kunder kommer for å få ut sine problemer, og da må du bare ikke ta det med deg hjem. veldig viktig. Det kommer etterhvert. Hudpleier er et stress yrke. Men det varierer veldig. jeg er en person som egentlig blir fort stresset, men har lært og takle det når jeg var ute i praksis. Vær veldig nøye med å sette opp kunder og ta god til kunder. Skriv ned alle kundene på pcen og lagre alle kundene dine. slik unngår du stress og da viser du at du interesserer deg for kunden. veldig viktig! kom en halv time før på jobb slik du gjør klart for alle behandlingene du skal ha. men dette lærer du:) Anbefaler å ta utdanningen på Vgs. Ett år synes jeg personlig var for lite. Er bedre å være ute i praksis lengre å få god erfaring. er slik du lærer. Hvis du har noen andre spørsmål kan du sende meg en mail Tusen takk for hjelpsomt svar
Gjest happy_me Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Noen som har erfaring fra utdannelse på vgs da?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #9 Skrevet 18. november 2011 Jeg har tatt utdanning fra Hudpleieakademiet. Jeg har ikke så veldig positivt å si om selve skolen egentlig. Tenk deg GODT om før du tar denne utdanningen. Det er vanskelig å få jobb, det er ugunstige arbeidstider hver eneste dag og det er dårlig betalt. Om det er det eneste du vil, så gå for det. Men vær klar for å kjempe deg til jobb. Litt avhengig av hvor du bor selvsagt, men det er ikke flust med jobber.
Gjest happy_me Skrevet 18. november 2011 #10 Skrevet 18. november 2011 Jeg har tatt utdanning fra Hudpleieakademiet. Jeg har ikke så veldig positivt å si om selve skolen egentlig. Tenk deg GODT om før du tar denne utdanningen. Det er vanskelig å få jobb, det er ugunstige arbeidstider hver eneste dag og det er dårlig betalt. Om det er det eneste du vil, så gå for det. Men vær klar for å kjempe deg til jobb. Litt avhengig av hvor du bor selvsagt, men det er ikke flust med jobber. Okey.. Hva mener du med ugunstige arbeidstider da? Og hva ligger lønna på sånn gjennomsnittlig? Det lønner seg kanskje å starte selvstendig når man er ferdig utdannet da? Så kontrollerer man mer selv i.f.t arbeidstider?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #11 Skrevet 19. november 2011 Okey.. Hva mener du med ugunstige arbeidstider da? Og hva ligger lønna på sånn gjennomsnittlig? Det lønner seg kanskje å starte selvstendig når man er ferdig utdannet da? Så kontrollerer man mer selv i.f.t arbeidstider? Arbeidstidene er ofte fra kl 10 til 18 eller senere. Altså aldri 8-16. Det er ikke så mange som åpner salongen sin kl 8 om morgenen. Lønna kommer ann på om du har fastlønn eller provisjon. De fleste får en lav grunnlønn og provisjon av alt de selger og noen steder også behandlingene. Å starte en egen salong krever masse penger, erfaring og en god del kunnskap om å ha en egen bedrift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå