Gå til innhold

6,5 år og fortsatt ikke mistet noen tenner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette veldig unormalt? Gutten vår er litt lei seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er normalt. Dei fleste mistar dei fyrste tennane rundt 6-7 år.

Skrevet (endret)

Helt normalt, jeg var 8 da jeg mistet min første melketann og 16 da den siste forsvant.

Endret av absinthia
Skrevet

Helt normalt, jeg var 8 da jeg mistet min første melketann og 16 da den siste forsvant.

Samme her. Jeg har alltid vært litt treg med å få tenner, men det er heller en fordel enn en ulempe. Jeg er 17 nå, de fleste av mine venninner har fått visdomstennene sine, men jeg har ikke engang fått ut 12 års-jekslene mine helt!! Ha ha. Men helt normalt:-)

Skrevet

Hvor gammel var han da han fikk sine første tenner? Var han seint ute da, gir det ofte seinere tannfelling.

Skrevet

Helt normalt. Men mange barn som er sene på å miste tenner er litt såre for dette... da dette er en stor ting og samtaleemne første skoleår. Men du får trøste han med at tenne kommer til å falle ut.

Boktips: "Løse tenner" av Helena Bross.

Handler om det å vente lenge på å miste tenner. Alle andre i klassen har mistet mange tenner m. hovedpersonen har ikke mistet noen. Det er trist. Så handler det om hva som skjer når den første løsa tanna kommer. Spennende bok.

Så at den "hevet hodet" til mange av de i min klasse som enda ikke har mistet noen tenner. La også grunn for en fin samtale omkring dette.

Skrevet

Min gutt er snart 6,5 år, og han har heller ikke mistet noen tenner.

Tror nok det er riktig som en annen her nevnte, at hvis de er sene med å få tenner mister de dem sent også. Min var 10 mnd da han fikk sin første tann :fnise:

Forøvrig har jeg også hørt at de som får/mister tennene sent ofte har sterkere tenner. Vi får håpe det er noe i det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...