Gå til innhold

Graviditetstesten vart helt rosa!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en graviditetstest i går fordi mensen var forsinket med en uke.

Har tatt en slik test før og da vart alt normalt. Å bare test streken var rød/rosa.

Men denne gangen ble HELE feltet rosa! Hva skjer? etter 5 min var den litt lysere rosa og jeg kunne se teststreken tydelig. Men ikke noe spesielt på streken som viser om du er gravid eller ikke. Etter 10 min var testen hvit igjen og svaret viste negativt.

Hva har skjedd med testen?

Jeg har ikke sølt på den eller noe, tisset i et rent glas og tok den derifra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Defekt test, det er nok noe feil med fargestoffet.

Ta en ny test, når fargen sklir utover på den måten vil det være umulig å se om teststreken dukker opp,

Edit: Ser nye innlegg at jeg kanskje missforstod det du skev. Det er riktig at fargen glir utover hele testen da den dyppes, fargestoffet sprer seg gjennom testen. Deretter blir testen nærmest hvit igjen frem mot tidspunktet man skal se på testen (som er angitt i pakningsvedlegget). Litt lyserosa bakgrunn på testtidspunktet kan forekomme. Det er dersom testen fortsatt er sterkt rosa på tidspunkt for avlesing den er defekt, slik jeg beskriver over.

Endret av Atheene
Skrevet

Når jeg tar EL-tester eller G-tester, er feltet ganske rosa før fargen går til strekene, og når all fargen har gått til strekene er den hvit. Dette er strimmeltester da, men tror det er vanlig. ?

Skrevet

Når jeg tar EL-tester eller G-tester, er feltet ganske rosa før fargen går til strekene, og når all fargen har gått til strekene er den hvit. Dette er strimmeltester da, men tror det er vanlig. ?

Det har jeg opplevd også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...