AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Jeg ser det er flere tråder om dette, men forsøker likevell.. :-) Jeg er en av de som alltid har vært veldig tynn og sliter med selvfølelsen pga mange fæle kommentarer i barndommen. Jeg ble kalt skjelett, fikk anbefalt å gjemme meg bak en lyktestolpe når vi lekte gjemsel, samt at folk spurte meg om jeg hadde anoreksia i full offentlighet. Dette har dype spor og jeg får enda vondt i magen når min bestemor f.eks sier at jeg skal ta det siste kakestykket - fordi jeg trenger det. Her jeg bor er det bare et lite treningssenter som ikke har det beste utvalget, men jeg har nå vært med på body pump en del ganger og jeg trives kjempegodt med det, snitt to ganger i uka, 1 time hver gang. For et par måneder siden lå jeg på 55 kg, men dette har nå økt til 57 kg, og dette gjør meg så glad. Jeg er 176 cm høy. Jeg ønsker å fortsette denne veien og håper på noen tips hva gjelder kosthold. Ønsker selvsagt å legge på meg mest mulig muskler og ikke så masse fett. En vanlig dag ser slik ut: Frokost: 1 brødskive med diverse pålegg + et glass melk Lunch: 4 brødskiver (god matlyst da + to glass melk Mellommåltid: frukt, banan eller pære Middag: en ikke altfor stor porsjon med fisk/kylling/kjøtt - greier nok ikke å få i meg nok her vet jeg + vann eller saft Kveldsmat: enten litt youghurt eller en brødskive Jeg spiser litt nøtter innimellom og tar proteintilskudd de dagene jeg trener. Noen dager føler jeg at jeg spiser hele tiden, andre dager går jeg og er mett hele dagen og bare tvinger i meg dette. Unner meg gjerne noe godt i helgene, men er ikke en storspiser. Mitt mål er 62 kilo, uten at jeg helt aner hvor jeg har fått det tallet fra. Hvor lang tid bør jeg bruke på disse kiloene? kan tenke meg at jeg har brukt en to-tre måneder på de to kiloene jeg har 'fått' til nå. Er 1 kg i måneden realistisk? Burde jeg trene mer? Burde jeg spise annerledes? Burde jeg ta proteintilskudd hver dag? Vet jeg er veldig glad i brød, men lager de selv slik at de blir grove og fulle av linfrø/sesamfrø og solsikkefrø. Alle tips tas i mot med en stor takk.
Supraspinatus Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 Jeg kjenner til problestillingen svært godt. Mitt råd er skynd deg sakte. Hvis du prøver å gå for fort opp i vekt vil du bare legge på deg fett. Det vil du ikke. Litt skader nok ikke, men i hovedsak bør prøve å la vektoppgangen være annet vev enn fettvev. Jeg tror du spiser for lite. Det du spiser ser veldig lite ut. Et kanskje noe kontroversielt råd er å spise litt mer usunt. Spis nugatti på skivene. Gjerne kombinert med peanøttsmør. Pass på å spise mye grønnsaker også. Et frokostalternativ er en supersmoothie med mye fett. Feks: 2 never frosne bringebær, 1 moden banan, 2ss linfrøolje, 2 rå egg, 1 stor spiseskje extra virgin kokosolje. Er du heldig blir du sulten fort. Til lunsj kan du spise mellomgrovt, til grovt brød med peanøttsmør og sjokoladepålegg. Drikk h-melk. Om du bare klarer små porsjoner til middag spiser du to ganger. Med andre ord, bytt ut kvelds med middag nr 2. Spis rosiner som mellommåltid. De er energirike, men de vil ikke holde deg mett lenge. Etter trening kan du drikke en shake med ca 75g karbohydrat og 25g protein. Unngå for mye kondisjonstrening. Fokuser på tung styrketrening med frivekter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå