Gå til innhold

Forslag til god bok om hundetrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på å kjøpe en bok om hundetrening til min far i julegave, og i den forbindelsen trenger jeg noen tips!

Litt info om hunden:

- 7 år gammel

- blanding (collie (3/4) + border collie (1/4))

- ikke bevisst trent på annet enn sitt/ligg/gå bort, etc.

- lærer tilsynelatende ganske fort (men vanskelig å si, pga. lite trening på nye ting)

- er ikke så flink til å bruke nesen sin under "trening" (om han må søke etter godbiter, så virker det som han bruker øynene mest)

Hunden får masse turer, og går en del fritt i skog og mark, og det virker absolutt ikke som han kjeder seg, men jeg tror likevel det kunne vært morsomt/bra for dem begge å trene på konkrete ting.

Spørsmålet er altså: Har dere tips til en god bok om hundetrening? Den må være på norsk, så engelske bøker er ikke aktuelle.

Jeg tror ikke at klikkertrening hadde vært noe, bare så det er sagt, men man kan jo aldri vite.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kopier og spør på canis.no, der får du masse gode tips :)

Gjest Badabing
Skrevet

Henger meg på denne tråden fordi jeg lurer på det samme. Bøker om valpetrening også.

Har forøvrig hørt at bøkene til Canis er bra. Har sett på en av dem, men den kostet over 600 kroner, så det hadde vært fint med et alternativ.

Skrevet

100% positiv hverdagslydighet liker jeg kjempegodt. Fokus på positiv trening, og tar for seg mange øvelser samt problemer man kan støte på! Har brukt denne helt fra min var valp :)

Er du interessert i klikkertrening, kan jeg anbefale Klikkertrening for din hund. Gir en god og grundig innføring i klikker og bruk av den! Det er så gøy!

Gjest Badabing
Skrevet

100% positiv hverdagslydighet så jeg på i butikken i går, men hun i kassa hadde ikke lest den, og da turte jeg ikke å kjøpe den.

Har aldri forsøkt klikkertrening jeg heller. Fungerer det på de fleste raser?

Skrevet (endret)

Kan gå inn på canis.no og lese anmeldelser, tror ikke jeg har sett en eneste negativ omtale om den boken :P

Det er nok mer snakk om individer, enn om raser. Jeg har hørt om et par hunder som ikke har respondert på klikkertrening, men det store flertallet jeg har snakket med, har hatt positive erfaringer med sine hunder! Selv er jeg veldig fornøyd, med en gang valpen min forsto hva det klikket betydde, ble hun superoppmerksom og begynte gjerne å fremføre hele øvelsesrepertoaret sitt hvis jeg dro fram klikkeren eller kom borti den med et uhell :fnise: det gjør hun ennå!

Endret av Fnisu
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Vi har denne boka: Lek med meg!

Anbefales på det varmeste når man vil aktivere en hund, men ikke nødvendigvis har tid eller lyst til å trene lydighet, agility eller lignende! Mange gode forslag til aktiviteter i hverdagen!

Skrevet

100% positiv hverdagslydighet så jeg på i butikken i går, men hun i kassa hadde ikke lest den, og da turte jeg ikke å kjøpe den.

Den boken er veldig god, anbefaler den. Klikkertrening fungerer nok for alle hunder, men kanskje ikke alle eiere ;) "Klikkertrening i teori og praksis" er også en bra bok om du ønsker å klikkertrene.

Skrevet

Ikke for å "presse" på noe du evt. ikke vil, men vi har brukt klikkertrening litt med vår hund og han syns det er kjempegøy. Vi kjøpte en fra canis sin nettbutikk, husker ikke hva den heter, men kan sikkert finne det ut. Likte den veldig godt!

100% positiv hverdagslydighet likte jeg også godt.

Skrevet (endret)

Den boken 100 prosent positiv hverdagslydighet har jeg og den er veldig fin bok og står masse flott der. Og klikkertrening for hunder er også veldig bra, har den også. Og boka valpesosialisering er også bra, har den også. :) Masse bra bøker på canis.no ja :D Og det går ann å bestille bøker fra canis sin side på nettbutikken der :D

Endret av elwira
Skrevet

Jepp, alle raser. 100 % positiv hverdagslydighet burde vært obligatorisk å lese for alle hundeeiere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...