Gå til innhold

Kan jeg bruke "evnen" min til noe?

Anbefalte innlegg

<

Det står i Wisemans egen rapport at hunden gikk til vinduet FØR eieren var på vei hjem og at de da konkluderte med at den feilet testen.

Hva mener du da? At hunden skal STÅ testen når den går til vinduet før eieren en gang er på vei hjem? :klo:

Det står i Wisemans egen rapport at hunden gikk til vinduet FØR eieren var på vei hjem og at de da konkluderte med at den feilet testen.

Det demonstrerer jo at hundens adferd er helt tilfeldig, og at den ikke går til vinduet basert på "synske" evner. Rart at du mener det er kritikkverdig å ta med dette i vurderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man allerede har bestemt seg for å tolke alt opphold i et bestemt område uten noen tilsynelatende opplagt grunn som "venting" basert på telepatiske evner som kan forutsi eierens hjemkomst, mener du da det er urimelig å ta med de resterende gangene hunden oppholder seg i samme området med i betraktningen? :klo:

Hvis man skal kunne stadfeste at disse oppholdene virkelig er "venting" basert på telepatiske evner, og ikke tilfeldig plassering eller vanlig venting uten telepatiske evner er det da ikke grunn for denne hunden til å oppholde seg der når eieren ikke er på vei hjem. Den hadde jo visst at det ikke kom noen. Men alikevel så står den der..

Det demonstrerer jo bare hvor tilfeldig denne adferden er.

Har du lest Sheldrakes paper? Wisemans paper? Sheldrakes analyse av Wisemans testing av hunden?

Der finner du svarene på det du spør om her.

Hun er ved vinduet x antall ganger innenfor perioden hvor eieren er borte. Like før eieren er på vei hjem og til hun kommer er han ved vinduet langt mer enn resten av tiden. Alle testene viste dette.

Hun kom hjem til forskjellige tider, i forskjellige biler, etter korte og lange fravær.

Les rapportene er du snill, det er ikke noe vits at jeg sitter her og gjengir dem. Linkene forklarer alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest Sheldrakes paper? Wisemans paper? Sheldrakes analyse av Wisemans testing av hunden?

Hun er ved vinduet x antall ganger innenfor perioden hvor eieren er borte. Like før eieren er på vei hjem og til hun kommer er han ved vinduet langt mer enn resten av tiden. Alle testene viste dette.

Hun kom hjem til forskjellige tider, i forskjellige biler, etter korte og lange fravær.

Les rapportene er du snill, det er ikke noe vits at jeg sitter her og gjengir dem. Linkene forklarer alt.

Nei, jeg fant faktisk ikke svar på hvorfor du mener det er urimelig å ta med i betraktningen at hunden står i vinduskarmen/verandaen uansett om eieren er på vei hjem eller ikke i svaret du ga.

Igjen: Skal man kunne tolke opphold på en bestemt plass som en bevisst handling fra hundens side fordi dens "telepatiske" evner gjør at den vet når eieren er på vei hjem er man jo avhengig av at hunden ikke viser tilfeldig oppførsel og stiller seg der uansett - men det gjør den jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fant faktisk ikke svar på hvorfor du mener det er urimelig å ta med i betraktningen at hunden står i vinduskarmen/verandaen uansett om eieren er på vei hjem eller ikke i svaret du ga.

Igjen: Skal man kunne tolke opphold på en bestemt plass som en bevisst handling fra hundens side fordi dens "telepatiske" evner gjør at den vet når eieren er på vei hjem er man jo avhengig av at hunden ikke viser tilfeldig oppførsel og stiller seg der uansett - men det gjør den jo...

Den stiller seg der rett som det er, men i følge begge som gjorde eksperimentet, stiller den seg der veldig mye oftere med en gang dama er på vei hjem, uavhengig av tidspunkt og hvor hu har vært, så lenge hu har vært borte, og er på veit hjem.

Bare se på grafene dems, så ser du det fint selv.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene da! Hunden er til og fra diverse ganger gjennom dagen, men OFTERE OG I LENGRE PERIODER FRA TIDEN LIKE FØR HUN SETTER NESA HJEMOVER OG TIL HUN ER HJEMME.

Herremin, er det mulig. Jeg tror ikke du har lest en dritt av det jeg har postet. Rapporten til Sheldrake er ganske tydelig, men du må selvfølgelig gidde å lese hele, ikke bare en setning her og der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...