Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2003 #1 Skrevet 11. desember 2003 Det er jo så vanvittig dyrt i vinterferien, men finnes det ikke noen alternativer når det gjelder reiser til alpene og pris? Har hørt om at man kan dra til alpene i tidligere tsjekia eller noe sånt. Er det noen andre som har hørt noe om dette? PS: Går på skole, så jeg kan bare dra i vinterferien, ellers så kunne man jo fått en billigere tur ned dit.
vilde Skrevet 12. desember 2003 #2 Skrevet 12. desember 2003 Norwegian flyr til Grenoble i Alpene, prøvd det?
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2003 #3 Skrevet 14. desember 2003 nei det har jeg ikke! Takk for tipset
Elze Skrevet 16. desember 2003 #4 Skrevet 16. desember 2003 Masse fine steder du kan dra utenom alpene, men da må du fly med rutefly som ikke alltid er så billige. Både i Polen, Slovakia, Slovenia og Ukraina er det flotte skisteder hvor det er billig med heiskort, mat og drikke samt overnatting.
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2003 #5 Skrevet 17. desember 2003 Takk for tipset Lyna. Har du vært på noen av de stedene du nevner? Hvordan kan man finne ut om skisteder i disse landene? Noen nett steder eller burde man kontakte reisebyrå?
Elze Skrevet 19. desember 2003 #6 Skrevet 19. desember 2003 Hei gjest, joda, jeg har vært i de landene jeg nevnte, men ikke på noen skisteder. Eller, dvs, jeg har bare vært der om sommeren. Gjør et søk på Google på f.eks. Slovakia and skiing så finner du en del info. Tror ikke det går noen pakketurer fra Norge til noen av disse stedene, så det blir en litt annerledes skiferie enn alle andre drar på. Prøv f.eks. for Slovakia: http://www.tanap.sk/skiing/. I Tatra-fjellene er det mange skisteder og det er superbillig der. Jeg har vært der og gått i fjellet om sommeren og det var flott. Hyggelige mennesker også. Anbefales varmt, men komforten er kanskje litt dårligere enn man er vant til fra typiske sydensteder, og servicen kan være litt "øst-europeisk". Krever du luksus og hektisk natteliv er det ikke stedet, men er du bare ute etter å stå på ski burde du absolutt prøve. Billigste måten å komme dit på er nok å fly til Budapest (som det ofte er tilbud til). Derfra tar du tog til Kosice i Slovakia, og bytter til tog til Poprad-Tatry, som er utgangspunkt for lokaltog og busser til flere skisteder. Ellers kan du fly til Wien eller Bratislava og ta tog derfra til Poprad. I Polen er Zakopane det mest kjente skistedet, det ligger også i Tatra-fjellene, men på andre siden av grensen. Det er billigere i Slovakia. Slovenia er også supert, men en del dyrere. Kranjska Gora er det mest kjente og utbygde. skistedet der. Slovenia ligger på sørsiden av Alpene og servicen og standarden er nok mest "vestlig" av de stedene jeg har nevnt. Ukraina er aller billigst, men dyrest å reise til, samt kronglete å få visum. Tror det passer best for svært reisevante, og du bør snakke litt russisk for ingen kan engelsk. Jeg har vært i Ukraina, men ikke på skiferie. Har fått noen skisteder der varmt anbefalt men husker ikke i farten hva de heter.
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2003 #7 Skrevet 20. desember 2003 Tusen takk for meget bra info fra deg Lyna. Skal sjekke dette litt ut på nett, så får vi se hva det blir til. Takker så masse for at du gadd å engasjere deg så mye for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå