AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Trodde man fikk skattefradrag av alle lån jeg, men så leste jeg her på et innlegg om at man ikke får skattefradrag av billån feks. Veit man får det av boliglån iallefall. Men selv har jeg en slags "forbruksgjeld" som er ganske høy(gidder ikke gå mer inn på hva det er), og den er jeg ganske sikker på at jeg får fradrag av altså. Fikk igjen en del på skatten i år selv om jeg ikke hadde betalt mye skatt.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 All gjeld trekkes fra formuen når nettoformue skal beregnes, uansett hva slags gjeld det er. På samme måte trekkes alle renteutgifter fra personinntekten din, slik at alminnelig (netto) inntekt blir beregnet. Renteutgiftene vil dermed redusere inntekten din, helt uavhengig av hva slags lån det dreier seg om. Hvor har du hørt det sludderet? 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 All gjeld trekkes fra formuen når nettoformue skal beregnes, uansett hva slags gjeld det er. På samme måte trekkes alle renteutgifter fra personinntekten din, slik at alminnelig (netto) inntekt blir beregnet. Renteutgiftene vil dermed redusere inntekten din, helt uavhengig av hva slags lån det dreier seg om. Hvor har du hørt det sludderet? Hæ? Hva slags sludder?
Gjest Spinell Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Man får redusert skatten med 28% av rentene på alle rentebærende lån. Dvs de fleste lån unntatt f.eks lånekasselån mens en fremdeles er student (for da løper ikke renta). Det som står i den andre tråden, om at det kun gjelder boliglån, er bare tøys. 2
Gjest pellepirat Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Det Spinell skriver er helt korrekt, vil bare skrive under på det. Man får altså ikke skattefradrag på selve lånet, men 28% av alle rentene man har betalt på lån..
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Hæ? Hva slags sludder? Det at billån skattemessig skulle blitt behandlet annerledes enn boliglån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå