Gå til innhold

Problemer med å koble til trådløst nett på xp-pc etter reparasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har nettopp hatt min Acer Aspire One (2 år gammel) på reparasjon for skjermen. Når jeg fikk den tilbake var alt innhold fjernet, og Acer-folka hadde installert masse tull. Ingen overraskelse der, men nå finner jeg ikke ikon for trådløst nett på startlinja lenger, og når jeg går inn på egenskaper til min datamaskin --> maskinvare så ser det ikke ut til at nettverkskortet er installert lenger. Veldig rart, og på kontrollpanel finner jeg ingen måte å installere nettet på. Enten trenger jeg internett-cd (har ikke cd-rom) eller telefonnr til bredbåndet (tror ikke man skal trenge det).

Så, jeg lurer på om det er en driver jeg mangler? Har slått på nettveksknappen, men den lyser ikke. Jeg vet at pc-en har et trådløst nettverkskort, men tror ikke den er installert. Hvordan kan jeg fikse det? :)

Synes forresten det er veldig merkelig om Acer-folka har avinstallert driveren til nettverkskortet mitt, men det er vell litt utenom poenget :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du opp noen gule utropstegn i enhetsbehandling (maskinvare)? Hvis ikke, kan det være at de rett og slett har vert inni, og plugget ut nettverkskortet? De kan selvsagt også ha disablet det i BIOS, men jeg forstår ikke hvorfor de skulle gjøre det.

Nettverkskort pleier å ligge under merkelappen "Nettverkskort" om driveren er installert.

Skrevet

Når jeg går inn på maskinvare -> enhetsbehandling ligger det bare et ikon for nettverkskortet, pluss navnet (realtek RTL8102/8103/8136 Family PCI-E FE NIC). Det er ingen gule utropstegn.

Med merkelapp, mener du merkelapp når man går inn på egenskaper til datamaskinen? Der ligger det bare systemgjenoppretting, automatiske oppdateringer, ekstern, generelt, datamaskinnavn, maskinvare og avansert.

Tusen takk for svar, forresten ;)

Skrevet

Når jeg går inn på maskinvare -> enhetsbehandling ligger det bare et ikon for nettverkskortet, pluss navnet (realtek RTL8102/8103/8136 Family PCI-E FE NIC). Det er ingen gule utropstegn.

Det der er ett nettverkskort,ja. Bakdelen er at det er kun for kabel! :)

Har du ingen andre kort listet opp under der, tipper jeg de ikke har plugget det inn, etter å ha rotet inni maskina. Ta den med tilbake og klag!

Med merkelapp, mener du merkelapp når man går inn på egenskaper til datamaskinen? Der ligger det bare systemgjenoppretting, automatiske oppdateringer, ekstern, generelt, datamaskinnavn, maskinvare og avansert.

Tusen takk for svar, forresten ;)

Gule utropsteg ser for eksempel slik ut.

Har du ingen slike i den lista inne på enhetsbehandling ? Da skal det ikke være noe problem med driverene, såfremt nettverkskortet ER i maskinen da.

Skrevet (endret)

Tusen takk for utfyllende svar! :takke:

Jeg VET at det skal være et trådløst nettverkskort på den, for det var det da jeg fikk den. Da har de nok tulla og kobla ut kortet eller noe, for det var ingen varsel/gule utropstegn på enhetsbehandlingen. Takk for bilde, forresten :) Får vel ringe de og klage tenker jeg, og håpe at dette er noe jeg kan fikse selv.

Edit: skriveleif

Endret av Johanne.R

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...