AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Tenker å investere i skikkelig hudpleie, og har lest litt rundt på nettet, men det er så mye forskjellige produkter det snakkes om, og jeg blir veldig usikker på hva jeg bør gå for. For å beskrive min hud: Jeg tror jeg har tørr hud. Er aldri oljete eller blank i ansiktet (kun på øyelokkene, av en eller annen grunn..), og etter dusj føler jeg meg ofte "stram i maska" og desperat etter fukt. Har et par urenheter som liksom alltid er der, særlig rundt munnen, og panne, nese og hake kjennes litt ru og "nuppete" ut. Jeg føler meg avhengig av å bruke skrubbekrem nesten daglig for å føle at huden er så ren og myk som mulig, jeg vet ikke om det gjør mer skade enn godt.. Og så føler jeg veldig behov for å bruke tykke kremer som bruker litt tid på å trenge inn i huden - hver gang jeg prøver en lett krem, føler jeg meg stram og tørr med en gang. Noen som har noe å anbefale fra skikkelige merker som MD formulations og lignende? Rens, skrubb, fuktighetskrem og ellers det man "trenger".
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Hei! Du bør i alle fall ikke peele hver dag, max en gang i uka, og da med veldig finkornet peeling som ikke skader huden. Jeg fikk veldig god hjelp av en hudpleieklinikk, selv har jeg veldig vrien hud. Bruker nå dermalogica-produkter, fikk testere på forhånd for å se om det fungerte før jeg "investerte" i det jeg trengte Det er også lurt å ta en time hos hudpleier, der kan de kartlegge huden din og hva den trenger på en ordentlig måte. Trenger ikke være dyrt heller.
Gjest Daenerys Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 md formulations Face and Body scrub er råbra, den kan alle bruke Maks to ganger i uka. Vil også tro du trenger en fuktmaske, Decleors fuktmaske er bra. Husker dessverre ikke navnet på den i farta, kan sjekke opp i det om du vil!
Gjest uAnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 md formulations Face and Body scrub er råbra, den kan alle bruke Maks to ganger i uka. Vil også tro du trenger en fuktmaske, Decleors fuktmaske er bra. Husker dessverre ikke navnet på den i farta, kan sjekke opp i det om du vil! Hydra Floral moisturising mask:) Den er fantastisk, bruker den som nattkrem også.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Du må aldri peele deg hver dag! Du overstimulerer huden og sliter den for mye. Det må du slutte med med engang! Ca 2 ganger i uka er nok. Max 3! Jeg anbefaler: md formulations facial cleanser for sensitive skin md forumlations face and body scrub Decleor Hydra Floral anti-pollution moisturisingmask Decleor Aroma Sense Tonifying lotion. Den heter av en eller annen grunn lotion, men konistensen er som væske/vann som du tar på en bomullsdott og går over huden med etter rens og før krem Når deg gjelder hudkrem: Det at den bruker lang tid på å trekke inn i huden er ikke nødvendigvis positivt. "Billige" kremer inneholder mye fyllstoff og parafin og andre ting som ikke er fuktighet men "fett", om du skjønner forskjellen? Man trenger som regel fuktighet, ikke fett Jeg ville ha prøvd meg på en hudkrem for enten vanlig eller tørr hud fra Decleor eller A'kin. Om du sliter med veldig tørr hud kan du evt. vurdere en skikkelig nattkrem. Må også "reklamere" for mds continuous renewal serum. Den er deilig å ha under hudkremen om natten. Alt her kan du enkelt og "billigst" mulig får tak i på feelunique.com Vær også nøye på hvilken sminke du bruker på huden (foundation/pudder) Og for all del: Ikke skrubb huden så ofte. Huff, jeg får nesten litt vondt av å tenke på å skrubbe den hver dag Da tror jeg ikke at jeg hadde hatt hud igjen til slutt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 HildeChristina.com - hudpleie for dummies.... 1
skruf Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 (endret) Jeg brukte dermalogica tidligere, men det siste året har jeg gått mere og mere over til Ole Henriksen sine produkter, de er virkelig gode! Har tørr/fuktfattig og sensitiv hud, sjelden kviser og urenheter. Bruker Nuture Me som dagkrem, C-vit serum under dagkremen. Renser med African red tea foaming mist. Nattkrem bruker jeg Pure Perfection. Har ei maske som heter Feel the difference som jeg bruker en gang i uka etter å ha peelet med en peelingkrem som jeg ikke husker navnet på. Har og en stift som er super mot begynnende kvise, Blemish Attack heter den. Bruker og en øyekrem fra African red tea-serien. Bestiler disse produktene fra Coverbrands, eller jeg passer på å hamstre inn på taxfree. Etter at jeg oppdaget Ole Henriksen har jeg helt kuttet ut Dermalogica. Må legge til at jeg er 35 år, så endel av de produktene jeg bruker er supre mot begynnende "fine linjer"! Endret 16. november 2011 av maya76 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 TS her Tusen takk for svar! Hudpleietime skal jeg investere i så snart jeg er ferdig med eksamenstid! Håper bare ikke de forventer at jeg skal kjøpe masse produkter der i salongen, det er jo billigere på nett. Men kjøper gjerne testprodukter i salong da :-) Jeg har snust litt på MD formulations rens og skrubb som ble anbefalt, virker lovende. Var inne på Hilde Christinas blogg og leste, hun skrytte av MD, men mente at man burde bruke den sammen med andre merker. Tenker å kombinere det med Decleor Hydra Floral fuktmaske og så vurderer jeg Decleor Hydra Floral Anti-pollution Moisturising Cream og Decleor Aroma Cleanse Tonifying Lotion. Når det gjelder serum så virker det som veldig mange bruker Continuous Renewal fra MD. Ole Henriksen har jeg hørt veldig lite om. men kanskje verdt å sjekke ut? Har også hørt lite om Dermalogica, har alltid hatt inntrykk av at det er for de som har skikkelig problemhud, type akne. Men skal lese om det også :-) Hilde Christina snakket også positivt om merket Matis. Noen som har erfaring med dette? Når det gjelder skrubben - jeg skal absolutt trappe ned. Den jeg bruker er en fra Green people som virker veldig mild, kornene er veldig små og jeg blir ikke rød i ansiktet, så derfor tenkte jeg det var ok. Men er nok best å holde det til max to ganger i uka ja :-) hehe. Takk for hjelp
Lisa-Marie Skrevet 16. november 2011 #9 Skrevet 16. november 2011 Jeg bruker matis, md, decleor og babor og kan skryte av alle merkene. Nå har jeg visstnok kombinert fuktfattig hud men blir fort stram i kinnene. Jeg bruker matis sin orage rensemelk og den grønne toneren som renserutine, matis sin orange fuktighetskrem om dagen, decleor sin ylang ylang balm om natten, babor sin pure fuktighets serum og babor sin pure maske og til slutt md sin face&body skrubb som jeg bruker når jeg føler jeg trenger det. Men siden du fort blir stram i ansiktet ville jeg satset på en god fuktighets serum, matis sin blir veldig skrytt av. Og en god dagkrem og nattkrem. Og fuktmasken til decleor blir også mye brukt. Lykke til!
Xtra_lilje Skrevet 16. november 2011 #10 Skrevet 16. november 2011 jeg bruker en kombinasjon av Exuviance og Decleor. Funker utrolig bra. Men, beste tipset er å ta seg en tur til en hudpleier som bruker gode, anerkjente produkter. Det som passer meg, passer nødvendigvis ikke deg
skruf Skrevet 16. november 2011 #11 Skrevet 16. november 2011 Jeg reagerte skikkelig på decleor sine produkter. Hadde lest så mye bra om de, så jeg var innom hudpleier som forhandler decleor. Endre opp med sår og rødflammete hud i hele ansiktet, samt nupper overalt. Har sensitiv hud, så jeg reagerte mest sannsynlig på de sterke planteoljene.
Gjest Daenerys Skrevet 16. november 2011 #12 Skrevet 16. november 2011 Jeg reagerer også på Decleor, og har sensitiv hud. Jeg klarer fuktmasken en gang i uka eller to, men rensen og dagkremen ble for mye for meg. Ble også veldig rød i ansiktet og fikk nupper. Så jeg ville vært forsiktig med så mye decleor på en gang. Bruker nå rens og toner fra Matis, og det funker kjempebra
skruf Skrevet 16. november 2011 #13 Skrevet 16. november 2011 Jeg bruker ei maske fra Ole Henriksen engang i uken jeg, den er skikkelig god! Gikk gradvis over fra dermalogica til Ole Henriksen for et års tid siden. Føler at OH "gjør" mere for huden min enn dermalogica.
Suzy Skrevet 16. november 2011 #14 Skrevet 16. november 2011 Jeg bruker Origins - veldig gode produkter for min tørre hud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå