Gå til innhold

Toastmaster i trøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal vært toastmaster i juli og trenger litt hjelp! Skulle gjerne hatt noen gode tips fra noen som er kjent med denne oppgaven for dette er første gang for meg!

Har noen noen fine små dikt eller artige ordtak om bryllup og ekteskap så blir jeg kjempeglad for det også!!

LilleMille

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om det var på bryllupsnett jeg leste om dette en gang. Det stod i allefall om oppgavene til både forlovere og toastmaster. Masse tips og alt mulig....Vet ikke om det var .no eller.com

Skrevet

Hei igjen!

Etter å ha sjekket litt rundt på nettet har jeg ennå ikke funnet så veldig mye fint å bruke syntes jeg..

Er det noen som kan komme med noen tips så blir jeg fortsatt veldig glad!

Noen små vers eller dikt hadde vært perfekt!

LilleMille icon_wink.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!

Skriver som anonymt, for jeg husker ikke passordet mitt... Finner dessuten ikke lappen hvor jeg har skrevet det ned...

Hmmm...

Ihvertfall: På "bryllupsfesten.com" finner du masse nyttig som er verdt å vite om du skal være toastmaster.

Vår toastmaster er kjempefornøyd med denne siden!

Hilsen Smurfa!

Gjest Anonymous
Skrevet

Går ut fra at du kjenner brudeparet så forsøk å være litt personlig. Og så sant du ikke vet at brudeparet liker det, så styr unna på kanten vitser og underbuksehumor.

Toastmasteren skal binde middagen sammen, og det er her viktig at du har god kommunikasjon med servitører og talere. Du bør vite hvor mange taler det skal være og ca lengde på hver tale. Du må samkjøre med servitører når de enkelte rettene skal på bordet og når det skal skjenkes.

Er det taler mellom forrett og hovedrett er det viktig å vite lengde på disse - for hvis disse varer leeenge så kan det gå ut over kvaliteten og evnt varmen på hovedretten. Er det f eks is til dessert er det viktig at kjøkkenet vet når disse skal gjøres klar slik at de ikke smelter vekk pga lange uanmeldte taler. Det er også viktig at det blir lagt inn skjenking innimellom talene slik at gjestene ikke sitter med tomme glass. Er det taler i til sammen f eks en time er det lenge å sitte med tomme glass, man skal jo ha noe å skåle med og.

Ellers ville jeg ha spurt brudeparet selv hva de vil at du skal si og ellers høre med venner og kjente om de vet noen gode dikt, visdomsord, historier etc. Du kan jo også prøve å søke på http://www.google.com og se hva som kommer opp. Google er den beste søkemaskinen og der finner du rene norske sider og.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...