AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Ok, Et kjapt spørsmål! Hvem var egentlig Norsk statsminister i Norge i 1981 ?? For i min historiebok og når jeg googler på nett får jeg B åde Gro Harlem Brundtlan Og Kåre willoch.. var de statsministere samtidig eller? neppe, AP og Høyre har jo aldri vært i regjering og vi har aldri hatt to statsministere... Eller? Forklaring? Noen?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Det var tre statsministere i 1981. Odvar Nordli frem til februar, Gro Harlem Brundtland fra februar til oktober og Kåre Willoch fra oktober. Nordli og Brundtland var begge AP. Willoch var Høyre. Brundtland tok over for Nordli innenfor samme periode (altså uten nytt valg) grunne konflikt internt i AP (offisielt på grunn av sykdom da han ikke var i fantastisk helse). Willoch tok over i oktober etter nytt valg. Håper det var litt oppklarende. 3
Glitnir Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Gro var statsminister i noen måneder i 1981, frem til valget, som Arbeiderpartiet tapte.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Ok, Et kjapt spørsmål! Hvem var egentlig Norsk statsminister i Norge i 1981 ?? For i min historiebok og når jeg googler på nett får jeg B åde Gro Harlem Brundtlan Og Kåre willoch.. var de statsministere samtidig eller? neppe, AP og Høyre har jo aldri vært i regjering og vi har aldri hatt to statsministere... Eller? Forklaring? Noen? Dagens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå