Gjest Ashley_Johanna Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Etter lang tid med hoste var jeg med babyen til legen i dag, og hun har trolig begynt å utvikle astma. Hun har fått inhalator og skal bruke det morgen og kveld. Jeg vet utrolig lite om dette, så jeg lurer på om noen av dere erfarne mødre kan dele erfaringer med meg? Er det noe man ikke kan gjøre (babysvømming feks?), hensyn å ta? Fastlegen vår er så sparsom med info og jeg er ikke flink nok til å spørre om ting.. Har søkt litt rundt på nett men finner lite om hvordan det faktisk er å ha små barn med astma.
Harlekin Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Henger med på her, for det samme har kanskje min datter (forkjølelsesutløst astma), og jeg vet også veldig lite om dette.
gullhjerte Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 (endret) Hei. Jeg har ingen erfaring med så små barn med astma, men jeg er sikker på at Norges Astma- og allergiforbund har. Har vokst opp med astma, og plages lite i hverdagen, men alt kommer jo an på hvilken grad man er rammet av sykdommen. Norges Astma- og allergiforbund Dere kan sikkert ta kontakt med noen her også, om dere har flere spørsmål Edit: Fant denne lenken om babysvømming, vet ikke om du har sett den? http://www.naaf.no/no/subsites/fersking/forste_leveaar/babysvomming/ Endret 15. november 2011 av gullhjerte
Honeydew Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 (endret) Jeg hadde kraftig astma da jeg var liten så kan kanskje hjelpe litt. Så vidt jeg husker var det ingen ting jeg ikke kunne være med på, men jeg måtte ta astmamedisinen min før jeg skulle gjøre ting som å være i basseng, være med dyr, i fjøs, litt over normal fysisk aktivitet osv. Jeg vet ikke om det var fordi jeg hadde spesielt kraftig astma eller fordi medisinene ikke var like gode på den tiden, men jeg måtte puste i en maskin med maske over munn og nese flere ganger om dagen. Jeg ble litt fortere sliten enn andre barn, og fikk VELDIG lett lungebetennelse (stort sett hver gang jeg ble forkjølet/hadde litt nedsatt immunforsvar), men ellers var der ingen forskjell på min hverdag og andre barns. Astmaen har bedret seg med årene og nå bruker jeg veldig sjeldent medisin. Endret 15. november 2011 av Honeydew
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå