Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hadde jeg egguthening, og fikk ut kun det skuffende antallet på 1- ett!- egg- Skikkelig skuffa, og lurer på om det ikke blir innsetting... men kan jo hende det ene blir befrukta og deler seg? Er det fler der ute som har erfaring med dette? Få egg, men som gikk bra likevel?

Har tatt 125 ie puregon, og de siste 3 dagen 200 ie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett egg gir dessverre dårlige odds. Det må gjennom en del hindre, de fleste eggene går som regel dukken i prosessen med å befrukte de, få de til å dele seg, og ha en god kvalitet etter deling.

Dersom egget utvikler seg fint, og de setter det inn er sannsynligheten for graviditet nesten halvert i forhold til de som også har egg på frys, da man i en slik situasjon kan plukke ut det perfekte egget. Men det kan også være at det de har klart å hente ut er gullegget, og at det går veien.

Det høres ganske tøft det jeg skriver her, men dersom du klarer å se på dette med langsiktig perspektiv hadde jeg håpet på at det ikke gikk. Det du risikerer er at de setter inn et halveis egg, som det er lav sannsynlighet for at det blir noe av, og at du ikke har noen fryseforsøk i bakhånd. Da har du "kastet" bort" et forsøk. Blir forsøket avbrutt teller ikke dette som gjennomført forsøk. Det føles utrolig tøft akkurat nå, du har sikkert gått gjennom tøff medisinering, fått juling på egguthentingen og hatt en solid berg og dalbane følelsesmessig, og håper å få fullført forsøket.

Ved første forsøk må legene ofte prøve seg frem, de vet ikke hvordan kroppen din reagerer på medisinen. 125 er en lav dose, og en justering til hele 200 de siste tre dagene tyder på at de har medisinert for lavt i utgangspunktet. Du burde også hatt en ultralyd på stimuleringsdag 6, slik at dosen ble justert allerede da. Neste gang vil legene gå hardere ut i utgangspunktet, og resultatet vil forhåpentligvis bli flere egg.

Jeg håper virkelig at dette går veien for deg, enten i dette forsøket eller i neste. Det er en tung proses, og få egg er en real nedtur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...