Gå til innhold

Noen som vil hjelpe meg kjapt med noen størrelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En baby som ble født i august i år, er altså 4 måneder i desember. Hvilken størrelse bør jeg kjøpe i tøy? Skal kjøpe en slik: Min lenke

En gutt på ca 2,5 år, hvilken størrelse skal jeg se etter?

Laaang jente som blir fem i januar, hvilken størrelse skal jeg se etter?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til 2.5 åringen vil nok 98 passe nå, og 104 om en stund. Til femåringen kanskje 116. Til babyen kanskje 68.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt 74 til babyen, men du kan jo spørre foreldrene hvilken str. ungene bruker nå?

Skrevet

En baby som ble født i august i år, er altså 4 måneder i desember. Hvilken størrelse bør jeg kjøpe i tøy? Skal kjøpe en slik: Min lenke

En gutt på ca 2,5 år, hvilken størrelse skal jeg se etter?

Laaang jente som blir fem i januar, hvilken størrelse skal jeg se etter?

Takker for svar :)

Er jo veldig stor forskjell på ungar. Mine brukte vel str 68 då dei var 4 mnd, så då ville eg kjøpt 74, for å ha litt å gå på.

2-åringen min brukar stort sett str 92, ville gått for str 98 til en 2,5-åring, men det kan bli altfor stort også, kjem veldig an på høgde og kroppsbygning. Det er kjekt å veta at ungar som oftast har større overkropp enn bein - mange brukar ein str mindre i bukser enn på overkroppen. Vanlege olabukser med glidlås/knapp er ofte veldig store i str, medan i bodyar, t-skjorter o.l må dei ofte opp i str.

Til jenta ville eg kjøpt 122 viss ho er veldig lang, med mindre ho er veldig tynn også då. 3,5-åringen min er også lang, og brukar 110-116, så eg vil tru ein stor 5-åring må ha noko større enn det.

Skrevet

Det kommer an på hva du kjøper og hvilken sesong tøyet tilhører. Har opplevd at mange ikke tenker så veldig på akkurat dette, så her har jeg fått mye tøy som er kjøpt i feil størrelse i forhold til sesongen. Det er litt kjedelig å ha masse sommertøy som bare passer i vingersesongen eller omvendt. ;) Et annet problem er at noen handler etter hvor gammelt barnet er og ikke etter hvor stort det faktisk er = samme problem om over, tøy som ikke passer i rett sesong... :sjenert:

Så spør foreldrene om hvilken str som passer og hvilken str/sesong de ønsker seg tøy i! :)

Skrevet

Det er VELDIG individuelt. Jeg ville spurt foreldrene hvilken størrelse barnet brukte i tøy nå.

Generelt:

4-6 mnd: 68

2 år: 92

3 år: 98

5 år: 110

Og ingenting av dette ville blitt særlig rett til mine barn...

• Liker 1
Skrevet

Min på 5 mnd bruker 80 nå, men jeg kjenner en jente på 1 år som bruker 74. Så spør foreldrene. :)

Skrevet

Jeg ville kjøpt 80 til babyen. Hvis hun bruker rundt 68-74 har de sikkert en del i den størrelsen. Kjøper du 80 risikerer du ihvertfall ikke å kjøpe for lite.

Min gutt på 2,5 bruker str 92. Han er ganske gjennomsnittlig i størrelsen, lang og tynn. Han kan bruke 98/104 i gensere, men det blir litt stort. 98 i bukser ville vært altfor stort, signerer Imli på at de gjerne er litt større i overkroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...