AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Det er vel vanlig å gå litt opp i vekt pga mensen, kanskje pga vann i kroppen? I allefall, hvor mye opplever dere at vekta svinger i forhold til menstruasjon? Jeg er på vei ned i vekt og gjør alt "riktig" og har rimelig god kontroll på hva vekta bør ligge på når jeg veier meg. Denne gangen viste imidlertid vekta ca 2 kg mer enn jeg hadde forventet, så jeg fikk litt hakeslipp ja. Synes det var masse! Og jeg har ikke slurvet med kosthold eller aktivitet, så jeg skjønner ikke dette. Krysser fingre for at mensen spiller kroppen et puss og at vekta normaliserer seg til neste ukes veiing. 2 kg er jo ikke noe å få panikk for egentlig, men jeg ble litt stressa likevel siden jeg har slitt sånn for å finne en ok måte å gå ned i vekt (jeg trenger det virkelig) og når jeg endelig har funnet den så var det skremmende å se vekta gå oppover istedet for nedover.
Geparden Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Hvis du har hatt en god utvikling over en tid og en rar måling akkurat nå er det ikke noe å bekymre seg for. Målinger kan sprette mye opp og ned, selv uten mens fra eller til. Det kommer jo også litt an på tilstand. På hvilket nivå ligger vekt og høyde (og alder)?
Gjest SnowLeopard Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Jeg veier meg aldri rett før, under og rett etter mensen. Går alltid opp litt i vekt da.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Jeg legger alltid på meg 2-3kg i mensuka. Derfor veier jeg meg bare en gang i måneden. :gjeiper:
Annikken Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Stikkord: Vann. Og ja, det er helt normalt.
ludo Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 Jeg legger på meg rundt mensen,ofte 2 kg,forsvinner igjen like etterpå
Rainbow Skrevet 15. november 2011 #8 Skrevet 15. november 2011 Jeg har stor forskjell i vekt når jeg har mensen. Så den perioden holder jeg meg langt unna vekta!
Jolene Skrevet 15. november 2011 #9 Skrevet 15. november 2011 Vann i kroppen er det ja. Jeg går opp ca 5 kg
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #10 Skrevet 15. november 2011 Jeg veier meg ikke, men synes ihvertfall at jeg ser mer "blubbete" ut enn vanlig. Jeg får liksom hoven mage, pupper og ansikt. Neste så jeg er glad jeg ikke har vekt 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #11 Skrevet 16. november 2011 Godt å se at jeg ikke er alene om å ha økt vekt under menstruasjonen! Eller, jeg visste jo at man kunne oppleve forskjeller, men ikke på så mye som flere kg. Trodde det var snakk om en halv kg eller noe sånt jeg. Så det er oppløftende å se at 2 kg ikke er katastrofalt. Nå skal jeg prøve å holde meg unna vekta til noen dager etter mensen, så satser jeg på at vekta er der jeg vil ha den etterpå. :gjeiper: ts
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #12 Skrevet 17. november 2011 Klarte jeg å holde meg unna vekta? Nope. Men gode nyheter: De to kg er borte allerede (og litt til), så faren er over. Puh. :gjeiper: TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå