AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Altså, jeg ble akutt syk etter å ha flyttet inn i en bolig full av muggsopp, og tilstanden ble verre og verre. Det ble tatt analyser av fagfolk som avla rapport om at boligen inneholdt store mengder med sykdomsfremkallende sopp. Jeg fikk flyttet ut etter en stund, men ble aldri frisk igjen. Det endte med diagnosen ME som følge av muggsoppen, også dokumentert av lege. Som følge av dette mistet jeg evne til å arbeide (har stort sett vært sengeliggende), men forsikringsselskapet krangler (gjør de ikke alltid det). På toppen av det hele så fjerner NAV "midlertidig ufør" stønad (for alle sykdommer) type 2 uker før jeg får en endelig diagnose. Nå lurer jeg da på, er det kun ved uførestønad (både midlertidig og varig) man er berettiget forsikringspenger ved sykdom, eller har man krav på det også ved varig sykdom selv om man ikke blir ufør?
Alison Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Nå lurer jeg da på, er det kun ved uførestønad (både midlertidig og varig) man er berettiget forsikringspenger ved sykdom, eller har man krav på det også ved varig sykdom selv om man ikke blir ufør? Hvis du har tegnet forsikring som dekker ved uførhet så må du bli erklært ufør før du får utbetalt noe fra forsikringsselskapet.
Alison Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Nå lurer jeg da på, er det kun ved uførestønad (både midlertidig og varig) man er berettiget forsikringspenger ved sykdom, eller har man krav på det også ved varig sykdom selv om man ikke blir ufør? Hvis du har tegnet forsikring som dekker ved uførhet så må du bli erklært ufør før du får utbetalt noe fra forsikringsselskapet.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Hvis du har tegnet forsikring som dekker ved uførhet så må du bli erklært ufør før du får utbetalt noe fra forsikringsselskapet. Forsikringen er via arbeidsplassen der jeg jobbet da jeg ble syk, det er ikke noe jeg har tegnet på egenhånd.
Alison Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Forsikringen er via arbeidsplassen der jeg jobbet da jeg ble syk, det er ikke noe jeg har tegnet på egenhånd. Få tak i forsikringsvilkårene og les hva forsikringen dekker. Det er dessverre en del som tror de har veldig gode forsikringer via jobben, men setter seg ikke inn i hva forsikringen faktisk dekker.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 Hvis du har tegnet forsikring som dekker ved uførhet så må du bli erklært ufør før du får utbetalt noe fra forsikringsselskapet. TS lurer nok på om det holder å være erklært ufør selv om man ikke har fått innvilget uføretrygd men går på AAP istedenfor.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Gjelder ikke den forsikringen kun dersom det er noe som har oppstått på jobb eller kan dokumenteres å være jobb rellatert ?
Rosalie Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 Gjelder ikke den forsikringen kun dersom det er noe som har oppstått på jobb eller kan dokumenteres å være jobb rellatert ? Ikkje hos oss. Frå våre forsikringsvilkår: I hvilke tilfeller er du dekket av forsikringen? Forsikringen gjelder: - Hvis yrkesskade/yrkessykdom skulle føre til medisinsk invaliditet, ervervsuførhet eller død. Yrkesskade/yrkessykdom er skade eller ulykke som skjer på arbeid, i arbeidstiden, på arbeidsstedet. En yrkesskade må være forårsaket av en arbeidsulykke og være dekket under ”Lov om folketrygd”; kapitel 11, med forskrifter. Forsikringen gjelder også for sykdommer som kan defineres som yrkessykdommer. - Hvis det skulle skje en annen ulykke i fritiden, som fører til medisinsk invaliditet, ervervsuførhet eller død. En slik fritidsskade må være forårsaket av en plutselig og ufrivillig hendelse. - Hvis annen sykdom; for eksempel dårlig hjerte eller slitasjesykdommer skulle føre til ervervsmessig uførhet eller død
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå