Summerprincess Skrevet 11. desember 2003 #1 Skrevet 11. desember 2003 Tenker du mye på fortiden? Lever du i fortiden? Fortiden betyr mye og den har formet deg til den du er i dag. Det er i fortiden alle minner ligger. Godt å kunne se tilbake på ting hva du gjorde i fortiden. Hva du har gjort eller angret på. Det å se på utviklingen. Man kan aldri på fortiden tilbake. Hvertfall ikke den gode tiden. Umulig å skru tiden tilbake og leve derfra om igjen. Som du har skjønt tenker jeg mye på fortiden. Lever mindre her og nå og tenker lite på fremtiden. Det som er skremmende er at man ikke merker at tiden går. Plutselig våkner man opp og skjønner at man har bare nåtiden. Som jeg har hørt, gjør det i dag og ikke utsett til i morgen. Lev i nuet. Her og nå. Lev som den siste dag er den siste. Tenker du over om du er et godt menneske? Jeg gjør det i noen stunder. Vil gjerne bli et bedre menneske. Tenker på alt jeg burde gjøre mot andre som står meg nær. Bli mindre egoistisk, bli mer ydmyk, gi av meg selv. Tenke på godheten i alt og alle. Lurt å stoppe opp litt og tenke over livet. Hva er det som er viktig og ikke.
Gjest Nefertiti Skrevet 11. desember 2003 #2 Skrevet 11. desember 2003 Dagen i dag er morgendagen en drømte om i går. Jeg er mye som deg og tenker mye på fortiden. Angrer på mye jeg har gjort og sagt, men har vel kommet frem til at hvis jeg tenker sånn så blir det en snøballeffekt og alt er galt. Jeg velger og å prøve å ikke tenke så mye på fremtiden, ting blir sjeldent som en tror likevel. Jeg tenker ofte på hvordan jeg vil være, hvis jeg kunne velge. Prøver å jobbe mye med meg selv for å oppnå mye av det. Noen ganger går det faktisk og jeg kan ærlig si til meg selv at jeg har forbedret meg på et punkt. Det er en god følelse. Fortiden har formet meg til den jeg er, og gjort er gjort, så egentlig er det ikke noe å gruble over. (Jeg misunner de som ærlig kan si at de tenker slik) men jeg håper å en gang kunne tenke slik selv
Chantique Skrevet 12. desember 2003 #3 Skrevet 12. desember 2003 Ja jeg tenker mye på fortiden. Men prøver å fokusere mer på det som ligger foran meg :D
Nymfen Skrevet 12. desember 2003 #4 Skrevet 12. desember 2003 Ja, hva er det som får enkelte av oss mennesker til å bli gående låst fast i gamle minner?......Det er jo slett ikke alle som er sånn. Misunner ofte dem som er flinke til å leve i nuet og å tenke framover. Noen som har gode triks for det? Men er enig med hovedinnlegger i at det er lurt å reflektere litt over livet, å prøve å utvikle seg, men tviler på at det kan oppnås gjennom å henge seg opp i fortid. Men tror enkelte har noe i fortida som man er nødt til å komme seg forbi på et vis før man kan se framover og utvikle seg, og der svarte jeg på spørsmålet som jeg begynte innlegget med. Tid er egentlig diffuse greier. Finnes flere som hevder/har hevdet at fortid-nåtid-framtid egentlig ikke eksisterer, at vi bare oppfatter tiden slik. Egentlig er den bare en eneste grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå