Gå til innhold

Fikk Selexid utgått på dato, og her sitter jeg med UVI!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, fader altså, sitter med urinveisinfeksjon og fikk resept på selexid. Fikk noen til å hente på apoteket da jeg ikke en gang kan stå opp av sofaen før jeg må tisse igjen. Nå har jeg fått den, og ser den er utgått på dato i 2010!! Jeg er desperat, apoteket stenger, legevakta tar ikke telefonen, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tør ikke å ta dette, burde jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring apoteket hvis ikke det har stengt enda.

Gjest strykebrett
Skrevet

Hvis apoteket er stengt kan du ringe et vaktapotek eller et apotek på et kjøpesenter. Alle apotek har farmasøyt på jobb som kan svare på slike ting, så du må ikke ringe det apoteket du har fått medisinen fra.

Skrevet

Det er ikke farlig å ta selexid som er utgått på dato. Eneste er at virkningen kan være redusert, men den virker!

Hvis du ikke har fått tak i apoteket og byttet medisinen, ville jeg bare ha startet opp med kuren idag, for så å kontakte apoteket i morgen og få ny.

God bedring, UVI er noe herk!!!

Hilsen meg som alltid har en pakke selexid i skapet......

Skrevet

Du kan jo ringe den giftsentralen da. Men jeg er sikker på at du kan ta den antibiotika

Skrevet

Selexid er noe herk uansett. Det fucka opp hele immunforsvaret mitt, og gjorde det bare verre. Prøv heller eplecidereddik! Det har fjernet min kroniske uvi som varte i 6 år!

Skrevet

Selexid er noe herk uansett. Det fucka opp hele immunforsvaret mitt, og gjorde det bare verre. Prøv heller eplecidereddik! Det har fjernet min kroniske uvi som varte i 6 år!

Hvis legen har påvist Uvi så bør en ta kuren og ikke begynne med kjerringråd istedet. Eplecidereddik, c-vit, tranebær, appelsinjuice fungerer ved en begynnende Uvi, eller for å forevygge hvis en er disponibel for det. Da er det supert!

Ved en heftig Uvi så må en ta kuren helt ut, hvis ikke kan det gå lengre opp i systemet, og forårsake nyrebekkenbetennelse, noe som både er ekstremt smertefullt og farlig ubehandlet!

Så Ts; begynn på kuren i ettermiddag, har du ikke fått byttet til ny eske, så bare begynn med de du har, og heller få ny pakning i morgen som du da bytter til!

• Liker 6
Skrevet

Hvis legen har påvist Uvi så bør en ta kuren og ikke begynne med kjerringråd istedet. Eplecidereddik, c-vit, tranebær, appelsinjuice fungerer ved en begynnende Uvi, eller for å forevygge hvis en er disponibel for det. Da er det supert!

Ved en heftig Uvi så må en ta kuren helt ut, hvis ikke kan det gå lengre opp i systemet, og forårsake nyrebekkenbetennelse, noe som både er ekstremt smertefullt og farlig ubehandlet!

Så Ts; begynn på kuren i ettermiddag, har du ikke fått byttet til ny eske, så bare begynn med de du har, og heller få ny pakning i morgen som du da bytter til!

FEIL! Hvis det hadde vært sant, hvorfor har da eplecidereddik gjort meg frisk når infeksjonen hadde gått helt til nyrene og jeg tissa blod? For hver antibiotikakur jeg gikk på, ble jeg i ettertid bare verre og verre. Tilslutt kunne jeg ikke gå på det lenger, for jeg ble så dårlig at jeg praktisk talt bodde på do. Ved en tilfeldighet drakk jeg eplecidereddik en gang, og merket tilfeldig at UVI'en ble borte. Etter det har det vært min faste venn hvis jeg en sjelden gang skulle få UVI.

Hilsen en som daglig tidligere hadde kraftig UVI i over 6 år

Skrevet

FEIL! Hvis det hadde vært sant, hvorfor har da eplecidereddik gjort meg frisk når infeksjonen hadde gått helt til nyrene og jeg tissa blod? For hver antibiotikakur jeg gikk på, ble jeg i ettertid bare verre og verre. Tilslutt kunne jeg ikke gå på det lenger, for jeg ble så dårlig at jeg praktisk talt bodde på do. Ved en tilfeldighet drakk jeg eplecidereddik en gang, og merket tilfeldig at UVI'en ble borte. Etter det har det vært min faste venn hvis jeg en sjelden gang skulle få UVI.

Hvis du kurerte nyrebekkenbetennelse eller Uvi der du tisser blod med en slurk eplecidereddik må jeg si du er et medisinsk mirakel...

Og; hvis du i 6 år, daglig, har hatt kraftig Uvi burde du vært innlagt og utredet.

Dette tror jeg IKKE noe på.

• Liker 5
Skrevet

Jeg går ut fra at du er lege, siden du tør å fraråde TS den antibiotikaen som legen hennes har skrevet ut til henne?

• Liker 2
Skrevet

Jeg går ut fra at du er lege, siden du tør å fraråde TS den antibiotikaen som legen hennes har skrevet ut til henne?

Ingen leger ville ha rådet noen med kraftig Uvi til å ta litt eplecidereddik... Litt skummelt at enkelte er så bastante når en lege har skrevet ut en resept, og noen på et forum sier at en ikke skal ta det....

Håper Ts bruker sin sunne fornuft og tar selexid. Så kan hun heller forebygge med eplecidereddik, eller tranebær som er enda bedre, ved neste symptom på Uvi.

Skrevet

Hjelp, fader altså, sitter med urinveisinfeksjon og fikk resept på selexid. Fikk noen til å hente på apoteket da jeg ikke en gang kan stå opp av sofaen før jeg må tisse igjen. Nå har jeg fått den, og ser den er utgått på dato i 2010!! Jeg er desperat, apoteket stenger, legevakta tar ikke telefonen, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tør ikke å ta dette, burde jeg?

Alle medisiner fordobler plutselig tiden til utløpsdato i krigstid (minimum to år lenger dato) så du kan trygt ta de tablettene du allererde har fått. Virkningen på antibiotika er ikke merkbart mindre etter et års tid.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplegvd noe lignende, men med en annen konklusjon enn deg. Jeg hadde UVI en gang i uka i over et år. Gikk til legen, fikk påvist uvi, tok penicillin, ble bra for å bli dårlig igjen bare noen dager etter. Legen sjekka når kuren var over at infeksjonen var borte, og det var den, men den kom veldig raskt tilbake igjen. Da jeg prøvde å vente for å se om det gikk over av seg selv så spredde infeksjonen seg. Jeg gikk til og med på forebyggende medisin uten at det hjalp.

Etter litt over et år så ble jeg mirakuløst frisk! Det viste seg at kjæresten var bærer av noe jeg ikke tålte, så jeg ble syk hver gang vi hadde vært sammen. Etter å ha gjort det slutt med han (selvfølgelig ikke av den grunnen), så ble jeg bra.

At du ble frisk etter at du drakk en slurk eplecidereddik, betyr ikke at det var den som gjorde deg frisk, det er faktisk veldig usannsynlig. Selv om to ting skjer etter hverandre, så er det ikke dermed gitt at det første forårsaker det andre, det kan være mange årsaker til at du ikke er plaget lengre. Av og til går sykdommer også bare pver helt av seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du kurerte nyrebekkenbetennelse eller Uvi der du tisser blod med en slurk eplecidereddik må jeg si du er et medisinsk mirakel...

Og; hvis du i 6 år, daglig, har hatt kraftig Uvi burde du vært innlagt og utredet.

Dette tror jeg IKKE noe på.

Du gjør ikke det? Hvorfor i all verden skulle jeg juge om dette?

Jeg prøver bare å gi litt tips her, for jeg vet hvor utrolig vondt og ubehagelig det er å ha UVI. Jeg har vært utredet hos alt som går an (gynekologer, urologer etc) tatt haugevis at blodprøver, ultralyder osv. De klarte ikke å finne ut hva det var som gjorde at jeg hadde UVI og hvorfor antibiotikaen ikke fungerte. Jeg fikk til slutt beskjeden om at dette var bare noe jeg måtte leve med. Det var som å få et slag i trynet. Etter dette har jeg eksprimentert litt selv, og funnet ut hva som fungerer for meg. Skadelig er det i alle fall ikke, så hvorfor ikke prøve det en dag eller to og se om det fungerer? Jeg gir bare tips, og jeg er ingen lege.

Skrevet

Det er ikke farlig å ta selexid som er utgått på dato. Eneste er at virkningen kan være redusert, men den virker!

Hvis du ikke har fått tak i apoteket og byttet medisinen, ville jeg bare ha startet opp med kuren idag, for så å kontakte apoteket i morgen og få ny.

Kan bekrefte at det som står her er helt riktig, har fått til det samme selv en gang og tok da telefon til en framasøyt og en lege (privat) og hørte hva jeg skulle gjøre. Det er ikke farlig å ta den, men effekten kan være noe svekket. Bare begynn med kuren, og dra til apoteket for å få byttet pakken i morgen. Du merker effekten av den første pillen allerede etter noen få timer, det er en utrolgi lettelse.

Og for å supplere den debatten jeg ser pågår her nå. Har man en kraftig UVI så går man til lege og får en antibiotikakur, og tar denne. Forrige venninna som prøvde å kurere UVI med diverse sure drikker og kjærringråd endte opp på sykehuset med alvorlig nyrebetennelse.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har opplegvd noe lignende, men med en annen konklusjon enn deg. Jeg hadde UVI en gang i uka i over et år. Gikk til legen, fikk påvist uvi, tok penicillin, ble bra for å bli dårlig igjen bare noen dager etter. Legen sjekka når kuren var over at infeksjonen var borte, og det var den, men den kom veldig raskt tilbake igjen. Da jeg prøvde å vente for å se om det gikk over av seg selv så spredde infeksjonen seg. Jeg gikk til og med på forebyggende medisin uten at det hjalp.

Etter litt over et år så ble jeg mirakuløst frisk! Det viste seg at kjæresten var bærer av noe jeg ikke tålte, så jeg ble syk hver gang vi hadde vært sammen. Etter å ha gjort det slutt med han (selvfølgelig ikke av den grunnen), så ble jeg bra.

At du ble frisk etter at du drakk en slurk eplecidereddik, betyr ikke at det var den som gjorde deg frisk, det er faktisk veldig usannsynlig. Selv om to ting skjer etter hverandre, så er det ikke dermed gitt at det første forårsaker det andre, det kan være mange årsaker til at du ikke er plaget lengre. Av og til går sykdommer også bare pver helt av seg selv.

Men det eneste jeg gjør annereledes når jeg merker jeg begynner å bli dårlig er å ta eplecidereddik! Og når jeg en uke var på ferie og ikke hadde tilgang til det, og merket jeg ble dårlig, ble jeg faktisk veldig dårlig!

Skrevet

For å legge til noe:

det tar ikke et par dager før en uvi sprer seg til nyrene. Hvis eplecidereddiken ikke fungerer på dagen, så mener jeg selvfølgelig ikke at du skal fortsette med det og ikke ta antibiotika. Det mener er at du kan prøve en dag og se om det går over. Går det over, ta med en urinprøve til legen for å sjekke om infeksjonen er borte. Er den det, så ja... da er du like heldig som meg. Er den fortsatt der; ta antibiotika.

Skrevet

At noe tilsynelatende har virket på deg, betyr ikke at eplesidereddik fungerer. Jeg stoler mer på antibiotika, hvis virkning har blitt forsket på i kontrollerte studier, enn empirisk "fakta" fra én person :)

Men selvfølgelig flott at du ble frisk. Jeg velger å tro mer at dette er tilfeldig enn at det har en sånn virkning.

(Ikke TS)

• Liker 1
Skrevet

har hørt at medisiner som kasseres pga dato her i landet blir sendt til u- land. Viss de virker på folk der, så gjør de sikkert susen på oss også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...