Gå til innhold

Er unge jenter eldre kvinners værste fiende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns flere av de litt eldre kvinnelige brukerne her er veldig nedlatende, strenge og bastante mot yngere brukere. Jealux much? :filer:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva du mener med eldre, jeg er 30 og er absolutt ikke sjalu på yngre kvinner/jenter.

• Liker 1
Skrevet

Ja.

• Liker 2
Gjest Passing by
Skrevet

Hvordan ser man hvor gamle de er, hvis de ikke skriver årstallet de er født som en del av nicket? Jeg er i midten av 30-årene og ser ikke på unge jenter som mine fiender. Men jeg kan reagere på måten innlegg blir skrevet på, uten at jeg hevder meg ved å bruke alderen min som et tegn på mer "modenhet" og "utvikling". Jeg tror at et hurpete innlegg avler hurpete svar uavhengig av TS alder. Vi damer har jo alle vært unge jenter en gang og forhåpentligvis blir vi alle eldre kvinner, så dette går jo på omgang :) .

• Liker 8
Skrevet

Vet ikke om de er direkte sjalu, men de kan vel heller bli irriterte over at enkelte framstår som veldig naiv og uvitende.

"Hvor gammel er du egentlig?"

"Jeg prater av erfaring og er mye eldre enn deg, så jeg vet hva jeg prater om!"

Mhmmmm..

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke om de er direkte sjalu, men de kan vel heller bli irriterte over at enkelte framstår som veldig naiv og uvitende.

"Hvor gammel er du egentlig?"

"Jeg prater av erfaring og er mye eldre enn deg, så jeg vet hva jeg prater om!"

Mhmmmm..

jeg er 37 og kan nok til tider tenke "kjære vene, hvor gammel er du da jenta mi?"... men sier det ikke. Har vel spurt om alder ved ett par anledninger, ikke for å håne, men for å prøve å forstå evt mangel på erfaring.

Unge jenter er overhode ikke mine fiender ihvertfall, og jeg er ikke sjalu på yngre kvinner.

Men at jeg er glad jeg er min alder, og har den mengden livserfaring jeg har, det er sant. Og gleder meg bare over mer og mer. Noen ser ut til å VILLE henge igjen i ungdommen, ta med seg naiviteten og den manglende erfaringen/kunnskapen man har som ung, da undrer jeg meg på hvor modne de er. (altså ikke unge som er unge, men voksne som oppfører seg umodent og "ungt")

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er de unge jentene som er frekkest, minst tolerante og mest fordømmende. Når man er ung tror man ofte jo at man vet alt, og man har mer bastante meninger og mindre empati. Jeg har ikke inntrykk av at det er de eldre som er fiendtlige og sjalu i det hele tatt. Mange av de eldre brukerne er jo de klokeste og mest tolerante her.

Hvorfor er man automatisk sjalu om man blir oppgitt over de som er yngre? Bare det i seg selv faller på sin egen urimelighet ...

• Liker 5
Skrevet

Hvordan vet man hvor gamle de andre brukerne er?

Skrevet

Hvordan vet man hvor gamle de andre brukerne er?

Vi som er litt "bevandret" her inne har vel stort sett en liten oversikt som er blitt snappet opp her og der.

Men ellers merker man det også ofte på skrivemåte, evt. meninger og erfaring som fremlegges.

For ås vare TS, så tror jeg ikke det er noe fiendskap mellom eldre og yngre damer her inne. Jeg har ihvertfall hatt opphetede diskusjoner med individer fra begge leire ;)

Er 23 forresten, om det har betydning.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hva du mener med eldre, jeg er 30 og er absolutt ikke sjalu på yngre kvinner/jenter.

30? Man da ansees du som en ung jente.

Skrevet

Syns flere av de litt eldre kvinnelige brukerne her er veldig nedlatende, strenge og bastante mot yngere brukere. Jealux much? :filer:

Ganske enig! Et snev av overlegenhet..

Gjest Purple Haze
Skrevet

Sjalu? På hva? Overhodet ikke. For egen del er jeg veldig glad for at jeg er blitt mer erfaren, tolerant, avslappet og laid back med alderen. Jeg er faktisk glad for at jeg ikke er 20 i dag. Når jeg ser hvor mange unge som sliter med overgangen fra ungdom til voksen, og alle krav og press som er i samfunnet i dag, er jeg glad jeg er midt i livet :)

Og jeg vil si at de som er minst tolerante og raske til å slenge med kjeften her inne er de som er unge. Når det er sagt, synes jeg det generelt er lite drittslenging, hvert fall i de underforumene jeg besøker :)

• Liker 1
Skrevet

Sjalu er ganske ikke det riktige ordet, men overlegenhet! Har opplevd det flere ganger..

Skrevet

Ganske enig! Et snev av overlegenhet..

Har merket at noen er overlegne, skjønner ikke hvorfor ikke alle er det, de er jo overlegne..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...