AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Ja, hva koster det å få skrevet ut en resept på legekontoret?
Mononoke Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Hvis jeg ikke har legetime, og ikke skal få den tilsendt, betaler jeg 45 kr. Om dette er en fast pris hos alle leger vet jeg ikke, men kan ikke tenke meg at det skal være store prisforskjeller her. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Jeg husker jeg betalte 30 kroner for noen år siden da jeg henta resepten på legekontoret. Nå studerer jeg i en annen by og har betalt både 120 og 200 for å få tilsendt resept. Jeg synes det er utrolig dyrt, og forstår ikke helt at dette skal være riktig.
Klematis Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Det kommer an på legekontoret. Her koster det 45 kr dersom du henter den på legekontoret, 55 kr om den sendes/fakses til apotek. Inkludert i egenandelen for time dersom det gjøres ifm legetime. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Så rart.. For når jeg får resept tilsendt i post eller til apotek, så får jeg senere en regning i posten på ca 150kr som skal betales til min fastlege. :S
Sol79 Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 Har også fått regning i posten fra fastlegen på ca 150 kr.
bobbi Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 jeg betaler også 45 kr hvis jeg bare ringer å bstiller, uten å snakke med legen. Snakker man med legen blir det med en gang sett på som en konsultasjon og da koster det mer. Men tror man bare kan ringe å fornye resepter man allerede har...hvis man skal ha en helt ny en må man vel uansett snakke med legen...?
challenger Skrevet 15. november 2011 #8 Skrevet 15. november 2011 Jeg må ringe på legekontoret for at de skal skrive ut en resept, får ikke hentet den før dagen etter. Koster rundt 50-lappen å hente den ut. Har ikke blitt tilbudt å få den sendt i posten jeg..
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #9 Skrevet 15. november 2011 Hmm. Men hva er det da som avgjør at noen av oss må betale 150 mens andre må betale 50? Synes det er så merkelig. challenger: om du spør, så sender de den sikkert til deg
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 15. november 2011 #10 Skrevet 15. november 2011 Jeg har ikke betalt noe. Fikser det i resepsjonen på legesenteret, kostet meg ikk en krone sist iallefall.
Mononoke Skrevet 15. november 2011 #11 Skrevet 15. november 2011 Jeg har ikke betalt noe. Fikser det i resepsjonen på legesenteret, kostet meg ikk en krone sist iallefall. Frikort? Da betaler man isåfall ikke. 2
Gjest Iah Skrevet 15. november 2011 #12 Skrevet 15. november 2011 Hos min tidligere lege fikk jeg regning på 150 kr for å få resepten tilsendt i posten. Da hadde jeg bestilt den på mail. Vet ikke hva prisen er hos min nåværende lege, da jeg ikke har trengt denne tjenesten enda.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #13 Skrevet 15. november 2011 Tror grunnen til at man må betale rundt 150kr for å få den tilsendt eller hentet ut på apotek er faktureringsgebyr i tillegg til det det koster å få resepten. Slik er det iallefall på mitt legekontor. Rundt 50lappen for å hente den ut selv og betalte direkte, og rundt 150kr for å få den tilsendt. På mitt legekontor er det et eksternt firma som tar seg av alt det økonomiske, og de skal da ha penger de og. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #14 Skrevet 15. november 2011 Jeg sjekket takstene tidligere i år, og fant ut at - å snakke med legen på telefon = ingen egenandel for pasienten - å snakke med legen på telefon og samtalen resulterer i en resept = 35 kroner i egenandel - å få resept = 35 kroner i egenandel I tillegg kan sikkert legekontorene kreve litt i administrasjonskostnader. Min lege gjør ikke det.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #15 Skrevet 15. november 2011 Sjekket takstene nå (gjelder privat allmennpraksis, vet ikke om det er likt på offentlig legekontor). Utskrift av resept: 45 kr. Ekspedisjonsgebyr: 55 kr. Gjelder hvis resepten skal sendes i post, på e-post eller fakses. I tillegg kan det jo tenkes at legekontoret tar et fakturagebyr. Og da kan det fort bli 150 kr.
Gjest SnowLeopard Skrevet 15. november 2011 #16 Skrevet 15. november 2011 Jeg har fått resept uten å betale, selv om jeg ikke hadde frikort. Men legesenteret er litt "slappe" med gebyrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå