Gå til innhold

Hvordan kle seg til joggeturen nå om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i å jogge.Men jeg føler at det er veldig vanskelig å kle seg på denne tiden av året. Jeg pleier å bli veldig fort varm, men også veldig fort kald.

Hvordan bør jeg kle meg fra innerst til ytterst? For eksempel, når det gjelder ullundertøy, hvilke merke er absolutt best? Kanskje dere har en link med bilde av klærne?

Jeg vet at man skal kle seg lag på lag og at ull kommer først. Nærmest kroppen. Men hva slags stoffer/klær videre utover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Bergans superundertøy og Bavac treningstights med jakke/vest til. Skjerf/lue og vanter i tillegg. Når jeg kommer hjem er det uttøying og rett i varm dusj. Har aldri blitt forkjølet av å kle meg slik.

Skrevet

Jeg bruker tykk løpetights, active ullundertrøye fra devold, løpejakke, lue og vanter. Aldri hatt noen problemer utover varme hender.

Skrevet

Jeg bruker skibukse fra Swix ned lang ullboxer fra Devold (mulitsport) under (så fryser ikke rompa og låra av ;). Når det blir kaldere må jeg nok til med longs i ull (fornøyd med Devold expidtion to lags longs).

Igår brukte jeg superundertøy og og jakke på overkroppen.. men etter hvert må jeg til med ulltrøye. Bruker da hels kun ulltrøye + jakke. Når det blir veldig kaldt (-10 og under) hender det jeg bruker superundertøy+ull. Jeg kjøpte ulltrøye fra Kari Traa i fjor som jeg er utrolig fornøyd med! Den er i ren ull noe som gjør at den holder meg god og varm, tanporter fukt bra og merket også at den lukter veldig lite selv etter ett par gangers bruk.

Angående jakke så lurer på å innvestere i denne løpejakka denne sesongen. Denne som jeg har litt vel tynn... men jeg klarte meg gjennom forrige sesong med den ;)

Buff synes jeg er et must! Fin å ha rundt halsen, god å trekke opp rundt ansiktet event også over munnen når det blir ordentlig kaldt. Og så hansker og lue.

Når temperaturen nærmer seg -10 bruker jeg også Jona varmemaske. Denne er jeg superfornøyd med :jepp: Selv om jeg får ett visst "Hanibal Lecter" preg :fnise:

Som noen andre var inne på er det viktig å få av seg tøyet og hoppe i dusjen med gang etter man har sturkket ut.. hvis ikke blir mand kald.. brr.

Heier på oss som jogger hele året :danse:

Skrevet

Jeg bruker skibukse fra Swix ned lang ullboxer fra Devold (mulitsport) under (så fryser ikke rompa og låra av ;). Når det blir kaldere må jeg nok til med longs i ull (fornøyd med Devold expidtion to lags longs).

Igår brukte jeg superundertøy og og jakke på overkroppen.. men etter hvert må jeg til med ulltrøye. Bruker da hels kun ulltrøye + jakke. Når det blir veldig kaldt (-10 og under) hender det jeg bruker superundertøy+ull. Jeg kjøpte ulltrøye fra Kari Traa i fjor som jeg er utrolig fornøyd med! Den er i ren ull noe som gjør at den holder meg god og varm, tanporter fukt bra og merket også at den lukter veldig lite selv etter ett par gangers bruk.

Angående jakke så lurer på å innvestere i denne løpejakka denne sesongen. Denne som jeg har litt vel tynn... men jeg klarte meg gjennom forrige sesong med den ;)

Buff synes jeg er et must! Fin å ha rundt halsen, god å trekke opp rundt ansiktet event også over munnen når det blir ordentlig kaldt. Og så hansker og lue.

Når temperaturen nærmer seg -10 bruker jeg også Jona varmemaske. Denne er jeg superfornøyd med :jepp: Selv om jeg får ett visst "Hanibal Lecter" preg :fnise:

Som noen andre var inne på er det viktig å få av seg tøyet og hoppe i dusjen med gang etter man har sturkket ut.. hvis ikke blir mand kald.. brr.

Heier på oss som jogger hele året :danse:

Tusen takk for utfyllende svar :-)Er det noen forskjell på superundertøy og ull? Uff, jeg er uvitende :ler:

Jeg har sett på klærne hos løplabbet, men for noen priser :hakeslepp: Hva slags jakke bruker du?

Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar :-)Er det noen forskjell på superundertøy og ull? Uff, jeg er uvitende :ler:

Jeg har sett på klærne hos løplabbet, men for noen priser :hakeslepp: Hva slags jakke bruker du?

Hyggelig å kunne hjelpe :)

Superundertøy transporter fukt bra men isolerer ikke så bra som ull, speiellt ikke når det blir fuktig. Superundertøy er fint å bruke når man er i kontinuerlig aktivitet, men viktig å få det av forholdsvis fort når man står stille/kommer inn. På skiturer bruker jeg derfor alltid ull innerst(så blir jeg ikke så kald når vi har "appelsinpause"). Ull transporterer også fukt godt og har god isolasjonsevne selv når den er litt fuktig. Devold har mange fine og forholdsvis rimelig ullplagg. Jeg bruker McKindly (eller Nordheim, det er det samme) superundertøy. Rimelig og bra spør du meg. Den trøya jeg har finner jeg ikke på nettet, men den er ribestikket med mesh/hullstoff-panler under armene.. Kjøpt på G-sport.

Løplabbet er dyrt ja.. Jeg har denne løpejakkken fra Frank Shorter som er god (god passform, god lufting, avtagbare eremer etc), men jeg synes den er litt i tynneste laget for vinterbruk. Når det er sagt brukte jeg den hele forrige sesong og den koster under halvparten av jakkene på Løplabbet så...

Skrevet

På joggetur i dag hadde jeg på meg:

tynn treningsbukse fra HM i polyester

treningsbukse i bomull oppå

leggvarmere (dette var kanskje ikke nødvendig!)

ullsokker(raggsokker)

ullsinglet

langermet tynn ulltrøye

jakke/cardigan i bomull fra HM

buff rundt halsen

lue på hodet

hansker

Skrevet

ullsokker(raggsokker)

ullsinglet

langermet tynn ulltrøye

buff rundt halsen

lue på hodet

hansker

Har du ikke på deg undertøy?? :hakeslepp:

Skrevet

ullsokker(raggsokker)

ullsinglet

langermet tynn ulltrøye

buff rundt halsen

lue på hodet

hansker

..og sko? Løper du rundt med raggsokker? :fnise:

Måtte bare slenge meg på :popcorn: :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...