Gå til innhold

Invitere ukjente hjem

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Diskuterte litt med noen veninner. Hvordan ser folk på å invitere ukjente folk hjem til seg? Tenker da IKKE på ifbm. alkohol og fylla, men i edru tilstand.

Si at du har truffet en fyr på nettet, du vil møte han, men det er lite med møtesteder i nærheten, så du ber han på kaffe. Skummelt? Hva sier man, gjør man, serverer man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI! :fy_fy:

Ikke med mindre vi har felles kjente, eller jeg på andre måter kan være sikker på at jeg vet hvem vedkommende er. Det er nokså enkelt å gi seg ut for å være noe man man ikke er på nett.

Skrevet

Hvis man ikke vet hvem vedkommende er, så bør man møtes på offentlig sted første gangen.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

NEI! :fy_fy:

Ikke med mindre vi har felles kjente, eller jeg på andre måter kan være sikker på at jeg vet hvem vedkommende er. Det er nokså enkelt å gi seg ut for å være noe man man ikke er på nett.

Det jeg tenker også, derfor jeg synes det er litt risky. Flere av mine veninner gjør det titt og ofte, for vi kommer fra et sted der det er type 1 kafè, og ikke alle vil gå dit når "alle" kan se deg (typisk bygdementalitet kanskje).

Men blir situasjonen en annen om man har felles venner, kommer fra samme sted, venn med vedkommende på facebook, men fremdeles ikke har møtt hverandre? Er det DA ok med "hjemmebesøk"?

Skrevet

Jeg ber aldri ukjente inn i mitt hjem for første gang. Selv om det ville vært få møtesteder i nærheten, har man alltids mulighet til å gå tur i skog og mark. Ikke det at det er tryggere med tanke på liv og helse (dersom man skulle være så uheldig at man traff en med onde hensikter), men mitt hjem er proppet med alt som forteller hvem jeg er. Jeg vil ikke at hvem som helst skal nå inn dit med en gang.

Det tar tid å komme inn i mitt hjem, men har du først kommet dit - så er du alltids hjertelig velkommen tilbake når som helst!

Skrevet

Hvis man har felles venner og er venner på facebook, ser jeg det som litt mindre farlig. Det går alltids an å forhøre seg med felles venner om hvem denne personen er.

Skrevet

Jeg inviterer ikke fremmede folk hjem, med mindre jeg har noen venner/familie som kan gå god for vedkommende.

Skrevet

Diskuterte litt med noen veninner. Hvordan ser folk på å invitere ukjente folk hjem til seg? Tenker da IKKE på ifbm. alkohol og fylla, men i edru tilstand.

Si at du har truffet en fyr på nettet, du vil møte han, men det er lite med møtesteder i nærheten, så du ber han på kaffe. Skummelt? Hva sier man, gjør man, serverer man?

Ja, jeg kan godt gjøre det, men det er kun med brukere som jeg vet er seriøse.

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Hadde det vært totalt umulig å møtes på et offentlig sted, ville jeg droppet det. Eventuelt iverksatt stasi-metoder for å innhente mest mulig informasjon, og det tror jeg ikke jeg hadde orket :roll:

Skrevet

Det jeg tenker også, derfor jeg synes det er litt risky. Flere av mine veninner gjør det titt og ofte, for vi kommer fra et sted der det er type 1 kafè, og ikke alle vil gå dit når "alle" kan se deg (typisk bygdementalitet kanskje).

Men blir situasjonen en annen om man har felles venner, kommer fra samme sted, venn med vedkommende på facebook, men fremdeles ikke har møtt hverandre? Er det DA ok med "hjemmebesøk"?

Det blir annerledes, men uansett er det ingen grunn til å invitere ukjente folk hjem første gangen. Offentlig sted med andre folk i nærheten er tingen.

Skrevet

Jeg har gjort det en gang. Etter å ha snakket sammen på msn, facebook og tlf i 2-3 måneder. Først besøkte han meg en dag og neste helg besøkte jeg han. Etter det ble vi sammen. Hadde ikke invitert han om jeg ikke følte at jeg kunne stole på han og følte jeg trygg på han.

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke at folk tør. Jeg kjenner jo enkelte som tar med seg ukjente mennesker de ikke kan navnet til engang fra fylla, eller inviterer folk hjem til seg etter litt chatting på nett.

Jeg hadde vært redd for at de skulle bli voldelige, stjele ting eller rett og slett være helt umulige å få ut. Man aner jo ikke hva de kan finne på.

• Liker 1
Skrevet

Inviterer generelt aldri noen hjem til meg. Spesielt ikke folk jeg ikke kjenner veldig godt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært på, eller hatt, flere hjemme-hos-dates og alle har gått bra. Men jeg har alltid visst på forhånd hvem de er, altså at jeg har fått navn og tlf, kanskje sett de på facebook eller i det minste gule sider (og jeg har snakket med de på tlf.nr. de oppgir).

Noen ganger har det blitt bare kaffe og en hyggelig prat i hans eller min stue, selv om det ikke var noen klaff eller kjemi ellers med oss. Og noen ganger har det utartet til tettere kontakt...

Men som sagt, aldri noen blinddates hjemme hos meg. Må vite en del om dem først. Skal også sies at jeg har naboer på andre siden av veggen og under meg, kanskje jeg ikke hadde gjort det om jeg bodde i enebolig uten noen som kunne høre om jeg hadde grunn til å rope om hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...