Gå til innhold

Trening ved langvarig forkjølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært veldig forkjølet i over 2 uker.

Nesa er pottetett, og jeg hoster mye. Hosten er både tørr og slimtete, alt ettersom når det er på dagen.

Formen er generellt grei vil jeg si, er jo litt sliten, men det blir man jo når man er tett og hostete ;)

Er det dumt av meg å trene?

Har ikke trent på ca 2 uker og blir jo ikke noe særlig bedre. Har ikke hatt feber i denne perioden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er dumt å trene slik du beskriver din tilstand. Når du trener vil kroppen din bruke energi den egentlig skulle brukt til å bekjempe sykdommen, og det vil ta lengre tid før du blir frisk.

Det er mange idrettsutøvere på toppnivå som har konkurrert og vunnet med infeksjon i kroppen, Fabian Cancellara vant VM-gull i tempo med høy feber, så det trenger ikke sette ned ytelsesevnen så mye. Forskjellen mellom deg og toppidrettsutøvere er at de har trent fram mot en konkurranse lenge, og etterpå skal de uansett ta det med ro, så da gjør det ikke så mye om det tar litt lengre tid å bli frisk. Ditt primærmål er å bli frisk vil jeg tro.

Et tips for nesa di er det såkalte nesehornet som du får kjøpt på apotek. Du blander ut vann med litt salt, slik at det blir som saltvann, så holder du hornet mot det ene neseboret og heller i vei til det renner ut av det andre. Vi som har badet i saltvann vet at saltvann løser opp i nesa og bihulene; en stund etter at man har badet kan det plutselig komme en liten "foss" ut av nesa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...